1. jordemoder besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

811 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. januar 2010

Anne85

Hej alle med-gravide

Har I mon været til jeres 1. jodemoder besøg??

Jeg skal imorgen  ... der er jeg 15+4

Kan sørme ikke huske fra 1. graviditet hvad det første besøg ved jordemoderen indebærer... er det bare en snak eller bliver jeg undersøgt? Og lytter hun mon efter hjertelyd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Trine_H

Hej søde Anne,

Jeg tillader mig lige at svare, selvom jeg ikke er med i denne gruppe

Det er egentlig mest bare en lang snak om hvordan du har det osv. Så tjekker hun din urin (husk urinprøve), blodtryk og lytter efter hjertelyd.

Det er vist ikke alle jordemødre der lytter efter hjertet den første gang, men det er jeg ret sikker på hun gør ved dig, eftersom du jo nok får den samme jordemoder som mig.

Knus Trine

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Trine_H skriver:

Hej søde Anne,

Jeg tillader mig lige at svare, selvom jeg ikke er med i denne gruppe

Det er egentlig mest bare en lang snak om hvordan du har det osv. Så tjekker hun din urin (husk urinprøve), blodtryk og lytter efter hjertelyd.

Det er vist ikke alle jordemødre der lytter efter hjertet den første gang, men det er jeg ret sikker på hun gør ved dig, eftersom du jo nok får den samme jordemoder som mig.

Knus Trine

Dejligt... ku så godt tænke mig at høre hjertelyd igen  Arh fuck... nu har jeg jo været på toilet  så blir det ikke en morgen urin hun kan få

Er spændt på om det er J.´s mor... ku vre lidt sjovt  Hvad tid skal du afsted??

Anmeld

11. januar 2010

Anne85

Nå så har jeg været afsted. For mit vedkommende indebar denne konsultation ingen undersøgelse = ingen stix f min urin, fik ikke målt BT, ikke undersøgt og der blev ikke lyttet efter hjertelyd  Æv

Nå men det var en vildt sød jodemoder og vi fik en rigtig god snak. Jeg lider jo frygteligt af smerter i mit bækken og vi blev egentlig enige om, at jeg skal kontakte min læge og høre om jeg kan blive deltids sygemeldt... det lettede helt for nøj hvor har den sidste periode bare været hård... nu håber jeg bare at lægen (og min arbejdsplads) er med på den.

Hvad med jer andre... har I været til jordemoder?? Jeg skal først igen i uge 30... nøøøj der er længe til

Anmeld

12. januar 2010

NoName

Hej Anne

Jeg skal til 1. jordemor besøg på Mandag, der er jeg 12+5. Er lidt spændt på det... Men kan se på det du var igennem at der ikke sker det vilde, men er da lidt spændt alligevel, for er det som regel ikke hende der også er med til fødslen også???

Der står ikke noget i mine papirer om urinprøve eller noget...

NoName - der langsomt bevæger sig ud af kvalme helvedet

Anmeld

12. januar 2010

NoName

noname skriver:

Hej Anne

Jeg skal til 1. jordemor besøg på Mandag, der er jeg 12+5. Er lidt spændt på det... Men kan se på det du var igennem at der ikke sker det vilde, men er da lidt spændt alligevel, for er det som regel ikke hende der også er med til fødslen også???

Der står ikke noget i mine papirer om urinprøve eller noget...

NoName - der langsomt bevæger sig ud af kvalme helvedet

Hmm  - sludder, og vrøvl med mig...

Nu blander jeg alle datoerne sammen...

på mandag skal jeg til NF skanning, det er først d. 27/1 jeg skal til jordemor...

Sorry...

Anmeld

21. januar 2010

Anne85

Undskyld jeg først svarer nu... sønnike har hældt juice i vores computer så lige pt. må jeg klare mig med iphonen og så mine forældres (som nu)

Har du været til 1. jordemoderbesøg??

Nej du kan desværre ikke regne med at det er hende der skal med til fødslen.... det er jo bare en af de jordemødre der lige tilfældigvis er på vagt når du får veer  Kunne elelrs være lækkert hvis man havde sin egen jordemoder som de bare lige kunne kalde ind uanset hvornår på døgnet man gik i fødsel

Anmeld

21. januar 2010

NoName

Anne85 skriver:

Undskyld jeg først svarer nu... sønnike har hældt juice i vores computer så lige pt. må jeg klare mig med iphonen og så mine forældres (som nu)

Har du været til 1. jordemoderbesøg??

Nej du kan desværre ikke regne med at det er hende der skal med til fødslen.... det er jo bare en af de jordemødre der lige tilfældigvis er på vagt når du får veer  Kunne elelrs være lækkert hvis man havde sin egen jordemoder som de bare lige kunne kalde ind uanset hvornår på døgnet man gik i fødsel

Nope, har ikke været afsted, jeg blandede datoerne sammen, undskyld

Jeg skal til jordmoder i næste uge... Til gengæld har jeg så været til skanning... og hold da op det var VILDT FEDT...

Tænkte forresten på dig igår, da jeg var i brugsen, kørte jo lige forbi din arbejdsplads...

Majken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.