Hvad gør i eller hvad gjorde i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.125 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg mener med hensyn til de penge, jeg nu kan kræve mit barns far for.... ??
Der er noget med 2 mdr før fødselen og også bagefter og til barnebåd osv.
Syntes bare ikke jeg har samvittighed, til at kræve ham for noget som helts efter som han, slet ikke ønsker det her barn jeg nu venter.
Så piger lad mig høre jeres mening?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

SHERO

Jeg har ikke søgt om "underhold" (de 2 måneder før), og heller ikke det man søge i forbindelse med fødsel. Det eneste jeg har søgt at alm. bidrag. I og med det var min beslutning, og han ikke ligefrem var med på ideen synes jeg ikke jeg vil flå ham fuldstændig, heller ikke selv om jeg har "ret" til de penge. Desuden er det vigtigeste for mig at holde en rimelig kontakt til mit barns far, og ved han ikke vil synes særlig godt om mig, hvis jeg søgte forhøjet bidrag eller nogen af alle de andre ting man kan søge. Det er op til en selv, men jeg synes ikke jeg vil udnytte alle muligheder bare fordi man kan. Og så længe jeg sagtens kan klare mig uden de ekstra penge så ser jeg ingen grund til det :-)

Skal lige siges at jeg ikke har født endnu, og har ikke haft særlig meget kontakt med faren efter jeg fortalte ham jeg ville beholde barnet. Har de seneste 2 måneder fået mere kontakt til ham. Og ved han sætter stor pris på jeg ikke søger alt, og tror også det har været med til at han indtil videre har skiftet mening, og gerne vil være en del af sit barns og mit liv... :-)

Anmeld

9. januar 2010

Anonym trådstarter

Jeg syntes ikke en gang jeg kan få mig til at søge normal bidrag.
men kan ikke undvære de penge.
vi har ingen kontakt men jeg kontakter heller ikke ham. tror ikke engang han ved hvornår jeg har termin.
Vestøv her til dig fra mig og tak for dit svar.

Anmeld

9. januar 2010

Leneur

Anonym skriver:

Jeg mener med hensyn til de penge, jeg nu kan kræve mit barns far for.... ??
Der er noget med 2 mdr før fødselen og også bagefter og til barnebåd osv.
Syntes bare ikke jeg har samvittighed, til at kræve ham for noget som helts efter som han, slet ikke ønsker det her barn jeg nu venter.
Så piger lad mig høre jeres mening?

Altså det er jo din ret at søge om de penge uagtet om han vil have jeres barn eller ej.

Dertil skal så siges at jeg ikke søgte om underhold fra faren til mit barn men jeg vil heller ikke have noget fra ham af, andet end jeg håber på at han bliver ved med at holde sig væk. Også fordi hvis det kommer til en retssag, så kan man se at det altså ikke er penge jeg er ude efter.

Du må jo gøre hvad du bedst føler for.

Anmeld

9. januar 2010

forår

Jeg har søgt om det alm bidrag. Ville ikke søge alt det andet da jeg rent ud sagt ikke gad. Dvs at jeg gad ikke ha det hængene over hovedet på mig, somom jeg var ude på at malke ham for penge.

Mvh

Dea

Anmeld

9. januar 2010

Lone Jakobsen

ved min første søgte jeg om alt....men det var mest fordi min sagsbehandler insisterede. ved de andre mener jeg kun at jeg fik børnetilskud.

men du har ret til at søge det hele, og uanset om han ønsker barnet eller ej, så kan det være en god hjælp til at klare det økonomiske.

Anmeld

9. januar 2010

vatten

Jeg søgte om om underholdsbidrag, og fik det selvfølgelig.

Jeg brugte det på babyudstyr, og jeg havde slet ikke dårlig samvittighed.

Men jeg har så ikke tænkt mig at søge konfirmationsbidrag når tid er, da det ligger så langt ude i fremtiden, at jeg selv kan nå at spare op til det.

Anmeld

9. januar 2010

Mutti2

Uha.... Jeg søgte det hele  - Nok mest i vrede over den behandling jeg havde fået!!

Men set i bakspejlet, fortryder jeg det nok en smule!! Jeg havde jo ikke brug for de penge!! Men vi nød da godt af dem, og købte en hulens masse legetøj da de kom ind på kontoen

Knus Pernille

Anmeld

9. januar 2010

MorTilGustav

Jeg ansøgte om det normale børnebidrag for længe siden og dengang havde jeg overset det med de ekstra bidrag.. Fik dog brev tilbage om at faderen ikke anerkendte faderskabet.. Han vil have taget tests og der kan ikke ske mere i sagen før faderskabet er på plads  Nuher ved jeg så ikke om jeg skal ansøge om bidraget igen efter de tests og om jeg til den tid vil kunne ansøge om det ekstra.. Ved heller ik om jeg gør det. På den ene side har jeg brug for alle de penge jeg kan få da jeg kun lever på en SU, ikke har haft arbejde ved siden af, ingen opsparing har osv. Han har virkelig været en nar gennem hele forløbet og valgt at ignorere det faktum at han har et barn. Det gør måske at jeg har lidt lyst til at "straffe ham". Han har gjort hvad han kunne for at ødelægge relationen til barnet og mig så hvorfor sku jeg tage hensyn, tænker jeg.. På den anden side har han lige så lidt penge (går jeg ud fra). Han er også på SU.. Mener dog at man ik selv ska betale bidraget når men tjener under en vis grænse men at man så betaler det tilbage senere..
Ja, det er sgu svært at tage stilling til.. Jeg tror bare jeg er træt af at tage hensyn til en fyr der er dybt egoistisk. Og at ville have lidt ekstra penge til ens barn er jo bestemt ikke noget at skamme sig over, kan man sige...!

Anmeld

12. januar 2010

Agnete

Jeg søgte alle bidrag fra min datters far, inkl forhøjet bidrag. Jeg har ikke søgt noget, min datter ikke har krav på. Vi har ingen kontakt med hendes far, og jeg ønsker det heller ikke.

Jeg har ikke specielt dårlig samvittighed over det. Det var ham, der pludselig ikke ville have barn (da jeg VAR gravid). Og så kan han vist trække noget af det fra i skat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.