hjælp min søns far, presser os!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.408 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

anneR

ved ikke hvad mit næste træk skal være.

da jeg og min øns far gik fra hinanden lavede vi den aftale, at vores søn bor hos mig, og er hos ham hver anden weekend og hver anden torsdag. Som har fungeret rigtig godt, for anton.

nu har han så fået ny kæreste, som ingen børn har, og vil rigtig gerne være mor for ham(hader hende for det). og nu vil han så til at ha ham 7-7 og rive ham ud af det vante, fordi det ikke passer den nye kæreste at han skal afleveres om søndagen kl 18, fordi der skal de spise hos hendes forældre, som bor 5 kvaters kørsel fra hvor vi bor.

Ville ønske han ville gå med til en løsning hvor det ikke gik så meget ud over vores søns hverdag, da jeg er frisør, er han van til at sove længe, og hans far kommer til at aflevere ham når børnehaven åbner, og henter han når den lukker, syntes det er meget forkert.

Hvad gør jeg, går i statsamtet, og kæmper med næb og klør, og skal leve i et helved med hans far, eller håbe på han ikke gider ham når det kommer til stykket?

HJÆLP hvis nogen kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2010

ekzunz

Kunne i ikke starte ud med at lave en aftale om at far afleverer jeres søn i børnehave mandag morgen - så kan de nå at spise og han har fået lidt mere samvær.

Det behøver jo ikke blive et helvede

Anmeld

9. januar 2010

Honningblomst

Hvor gammel er Jeres søn og er han glad for at være hos sin far, bor far tæt på Jer?

Hvis han er glad for sin far, hvis han ikke er et meget lille barn og hvis far bor tæt på, så kan jeg ikke se at udvidet samvær er negativt for barnet.

Jeg ville tale med far om ønskerne fra hans side og barnets behov..måske udvide samværet så det hedder onsdag/torsdag-mandag og så ville jeg glæde mig over at far gider sit barn for det tror jeg er det bedste for et barn..at hav et forældre som vil det og kan sætte egne behov tilside og være der for barnet.

Knus Eva

Anmeld

9. januar 2010

lotte32

Ihh hvor jeg føler med dig, har været igennem næsten det samme som dig, da jeg flyttede fra min datters far, havde vi også aftale om at han havde hende hver anden weekend, og det fungerede fint, han kunne ikke have hende i hverdagen fordi han møder kl4-5 om morgenen og derfor ikke kan aflevere,

men men men så fik han en kæreste som flyttede ind med sine 2 børn, og nu ville han have hende på 7-7 ordning, for nu kunne hans kæreste jo aflevere vores datter i skole.. Jeg gik helt i baglås, og kontaktede statsamtet, for jeg mente jo ikke det kunne passe at han kunne have vores datter, når det ikke engang var ham der skulle aflevere og hente, men der var ingen hjælp at hente, statsamtet sagde at så længe hun (datteren) ikke blev misrøgtet, var de lige glade med hvem der afleverede hende

Min eks blev ved med at presse på og det endte med at jeg måtte gå på kompromis, og vores aftale er nu at han har hende hver uge fra fredag til mandag morgen, med mindre vi skal noget i weekenderne, så kan vi godt "låne" hende...

Det er bestemt ikke ideelt, men hellere det end at hun skal være der en hel uge af gangen, jeg syntes det ville være synd for hende, da hun jo så ikke har sine kamerater i de uger hun er ved ham.. derudover er min eks´s kæreste ikke så god til at sørge for at hun bliver friseret, får rent tøj på og bliver vasket inden hun skal i skole, og jeg er bange for at hun ville blive mobbet, hvis hun hver anden uge kommer i skole og ligner lort...

det skal også lige nævnes at min eks mest gør det for at genere mig, og ikke for at få mere tid med sin datter, han har to børn fra et tidligere forhold, og da jeg spurgte hvorfor han ikke søgte mere samvær med dem var svaret "fordi de bor længere væk og det er for besværligt"

Det er ikke min mening med dettte svar at tage modet helt fra dig... bare fortælle hvordan vi har løst det, og fortælle at du ikke er den eneste i denne trælse situation...

Op med modet og kæmp for det som du mener er det rigtige, det er ikke sikkert at du vinder, men så ved du at du har gjort hvad du kunne

for at du finder en løsning på det hele

fra Lotte, som har prøvet det på egen krop

Anmeld

9. januar 2010

Barbamama

Hvis jeg må blande mig vil jer råde jer til at I IKKE har jeres dreng en uge af gangen. Han får ikke noget hjem på den måde. (Håber ikke jer støder nogen, det er bare min egen personlige overbevisning). Hvis man flytter hus hver uge hvor er ens ståsted så? SÅ bor man lidt i en taske og måske gider man ikke rigtig pakke ud for man skal snart af sted igen. Et barn har brug for at sige "Her bor jeg. Det er mit hjem og min trygge base". Jeg synes I skal gøre det sådan at han bor fast hos en af jer og så kan han være på weekend (evt torsdag til mandag) hver 14.dag. Evt med en hverdagsaften hvor han besøger den han nu ikke bor hos. Og ja gå dog i statsamtet, men se det ikke som en kamp om jeres barn men en samtale om hvordan I bedst løser samværet med jeres barn

Anmeld

9. januar 2010

anneR

lotte30 skriver:

Ihh hvor jeg føler med dig, har været igennem næsten det samme som dig, da jeg flyttede fra min datters far, havde vi også aftale om at han havde hende hver anden weekend, og det fungerede fint, han kunne ikke have hende i hverdagen fordi han møder kl4-5 om morgenen og derfor ikke kan aflevere,

men men men så fik han en kæreste som flyttede ind med sine 2 børn, og nu ville han have hende på 7-7 ordning, for nu kunne hans kæreste jo aflevere vores datter i skole.. Jeg gik helt i baglås, og kontaktede statsamtet, for jeg mente jo ikke det kunne passe at han kunne have vores datter, når det ikke engang var ham der skulle aflevere og hente, men der var ingen hjælp at hente, statsamtet sagde at så længe hun (datteren) ikke blev misrøgtet, var de lige glade med hvem der afleverede hende

Min eks blev ved med at presse på og det endte med at jeg måtte gå på kompromis, og vores aftale er nu at han har hende hver uge fra fredag til mandag morgen, med mindre vi skal noget i weekenderne, så kan vi godt "låne" hende...

Det er bestemt ikke ideelt, men hellere det end at hun skal være der en hel uge af gangen, jeg syntes det ville være synd for hende, da hun jo så ikke har sine kamerater i de uger hun er ved ham.. derudover er min eks´s kæreste ikke så god til at sørge for at hun bliver friseret, får rent tøj på og bliver vasket inden hun skal i skole, og jeg er bange for at hun ville blive mobbet, hvis hun hver anden uge kommer i skole og ligner lort...

det skal også lige nævnes at min eks mest gør det for at genere mig, og ikke for at få mere tid med sin datter, han har to børn fra et tidligere forhold, og da jeg spurgte hvorfor han ikke søgte mere samvær med dem var svaret "fordi de bor længere væk og det er for besværligt"

Det er ikke min mening med dettte svar at tage modet helt fra dig... bare fortælle hvordan vi har løst det, og fortælle at du ikke er den eneste i denne trælse situation...

Op med modet og kæmp for det som du mener er det rigtige, det er ikke sikkert at du vinder, men så ved du at du har gjort hvad du kunne

for at du finder en løsning på det hele

fra Lotte, som har prøvet det på egen krop

tak for, det er rart man ikke er helt alene. det lyder næsten til at være en og samme mand

Har besluttet efter en søvnløs nat, at jeg vil kæmpe igennem statsamtet, han har svigtet voreses fælles søn meget, med flytten ind og ud hos nye kærester. så jeg tager krisuniformen på.

Anne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.