hvornår og hvordan stopper man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

MaleneGærup

Har fået en lille datter født d. 27/12. Da vi var på sygehuset gik amningen ok, men gjorde rigtig ondt og mine brystvorter blev næsten åbne sår. Prøvede at bide smerterne i mig også da vi kom hjem, men så ville hun ikke spise fra den ene bryst og det sled meget på den anden- var ved at græde hver gang hun skulle spise. vi var så inde på sygehuset og jeg fik suttebrikker. Det gik også ok indtil hun blev meget urolig og vi havde på fornemmelsen at hun ikke fik nok at spise, da det var hårdt for hende at sutte på brikkerne. Nu får hun så mme + jeg malker modermælk ud, jeg syntes bare at hun bliver mere utilpas når hun får modermælk end når hun får mme. Derfor er mit spørgsmål hvornår skal man opgive at amme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

SaNiNa

Hvis du ikke føler for at amme mere syntes jeg du skal trappe stille uf af ammnigen. jeg fik fra at amme hver 2 time til at amme 3 gange om dagen uden problmer fra dag til dag. og så til 2 gang om dagen og nu ammer jeg 1 gang i løbet af dagen og nogle dag ammer jeg slet ikke.

Man skal ikke amme hvis det ikke kører og hvis du frygter at dit barn vil ammes så syntes jeg virkelig du skal stoppe for det er igen af jer tjent med.

Det skal være en nydelse og ren hygge efter min meninge og den er jeg sikker på i osse kan finde gemmen flasken.

Anmeld

8. januar 2010

VB

Jeg synes faktisk at svaret er meget enkelt, og det kender du bedst selv!

Jeg har selv ammet mine børn 15 mdr, fordi det føltes rigtigt, men hvis man ikke føler det fungerer, så skal man da lade være.

Held og lykke med din beslutning.

Anmeld

8. januar 2010

Livas mor

GUD - sad og læste dette indlæg og tænkte, det kunne have været mig der havde skrevet det!!

Fødte Liva d. 4. november og amningen gik slet ikke. Vi kæmpede de første dage på hospitalet og vi havde bare verdens mest ulykkelige lille pige Men jeg kæmpede også derhjemme og var inde på hospitalet ambulant hver dag en uge efter udskrivelsen, og til sidst smed jeg håndklædet i ringen! Brugte også suttebrikker, og det var SÅ hårdt for Liva og hun græd, græd og græd!

Jeg gik så over på mme og fik en helt igennem anden glad pige.. I starten malkede jeg også ud, men Liva blev så urolig og ikke mæt hver gang hun fik en flaske med min mælk, og når hun så fik mme og blev mæt, blev hun meget mere glad.

Amning er ikke for enhver pris, tænk på at både dig og din lille pus skal have det godt og det kan man sagtens have med kun mme.

Knus Rikke..

Anmeld

8. januar 2010

Livas mor

ups glemte jeg helt at svare på dit ene spørgsmål..

Jeg stoppede ved at trappe langsomt ud og derefter fik jeg en pille af hospitalet som stopper mælkeproduktionen, da jeg havde mange spændninger i brysterne..

Anmeld

9. januar 2010

MaleneGærup

Livas mor skriver:

GUD - sad og læste dette indlæg og tænkte, det kunne have været mig der havde skrevet det!!

Fødte Liva d. 4. november og amningen gik slet ikke. Vi kæmpede de første dage på hospitalet og vi havde bare verdens mest ulykkelige lille pige Men jeg kæmpede også derhjemme og var inde på hospitalet ambulant hver dag en uge efter udskrivelsen, og til sidst smed jeg håndklædet i ringen! Brugte også suttebrikker, og det var SÅ hårdt for Liva og hun græd, græd og græd!

Jeg gik så over på mme og fik en helt igennem anden glad pige.. I starten malkede jeg også ud, men Liva blev så urolig og ikke mæt hver gang hun fik en flaske med min mælk, og når hun så fik mme og blev mæt, blev hun meget mere glad.

Amning er ikke for enhver pris, tænk på at både dig og din lille pus skal have det godt og det kan man sagtens have med kun mme.

Knus Rikke..

Ja kan da godt høre at vores forløb lyder meget ens.

Nu prøver jeg at malke ud og så får hun lidt af det og så suplerer vi med mme, så vi er sikre på at hun bliver mæt. Jeg skal tale med SP'en på mandag så jeg vil høre hvad hun siger om det hele.

Tak for svaret

Anmeld

9. januar 2010

BinaMor

man kan få en pille der kan stoppe mælkeproduktionen.

du ved bedst selv om det er rigtigt for dig at stoppe. orker du ikke og kan du ikke lide det. så er det jo heller ikke hyggeligt for bebs. men sys du skal prøve om du kan malke ud nogle uger endnu.. bebs er jo stadig så lille at din mælk er den rigtigste for den.

jeg ammer stadig min datter på 20 måneder. men det er mit valg. om man stopper tidligt eller sent...så er der altid nogle der vil syntes det er forkert. man skal bare selv have det godt med det.

Anmeld

11. januar 2010

MaleneGærup

Har nu taget beslutningen om at stoppe med amning og modermælk, og Sp'en bakker heldigvis 100% op omkring det.

Jeg prøvede jo at malke ud men når Mathilde fik min modermælk blev hun meget urolig og græd rigtig meget, men så snart hun får mme er hun en glad lille pige og rigtig tilfreds, så derfor har jeg ikke så mange skrupler over at stoppe- det er selvfølgelig rigtig ærligt, men prøver at se de positive ting i flasken og desuden har jeg jo heller ikke prøvet at aminig skulle være hyggelig så jeg ved ikke hvad jeg går glip af.

Tak for svarene

Anmeld

11. januar 2010

LotteGabriella

MaleneGærup skriver:

Har fået en lille datter født d. 27/12. Da vi var på sygehuset gik amningen ok, men gjorde rigtig ondt og mine brystvorter blev næsten åbne sår. Prøvede at bide smerterne i mig også da vi kom hjem, men så ville hun ikke spise fra den ene bryst og det sled meget på den anden- var ved at græde hver gang hun skulle spise. vi var så inde på sygehuset og jeg fik suttebrikker. Det gik også ok indtil hun blev meget urolig og vi havde på fornemmelsen at hun ikke fik nok at spise, da det var hårdt for hende at sutte på brikkerne. Nu får hun så mme + jeg malker modermælk ud, jeg syntes bare at hun bliver mere utilpas når hun får modermælk end når hun får mme. Derfor er mit spørgsmål hvornår skal man opgive at amme?

Jeg blev tvunget til at stoppe fra den ene dag til den anden, da jeg en dag ville malke ud....der kom 1 dråbe og det var det...så fandt ud af at jeg ikke havde mere mælk at gi' af og der havde hun ikke spist i et par timer grunden til jeg valgte at malke ud, var fordi at jeg havde mistanke om at jeg ikke havde nok mælk, da  hun begyndte at ville spise oftere og oftere...så GODT at jeg fik styr på det inden hun begyndte at tabe sig mv.

Hun tog flasken med det samme og brokkede sig slet ikke over at ammetiden var et overstået kapitel

Jeg synes helt klart at du skal følge dit hjerte og hvis du synes at hun trives bedre med mme så er det da det hun skal ha' Der er jo ingen grund til at malke ud, hvis hun heller vil ha' mme

pøj pøj med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.