Har dit barn haft børneorm?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har dit barn haft børneorm?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

9.382 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. januar 2010

TbCp

Sad lige og læste en artikel i sådan et forældre/barn blad. Der var en overskrift der hed "De 12 uundgåelige" og havde at gøre med sygdomme børn kan få.
Der stod BØRNEORM under.... Bare ordet kan få det til at vende sig i mig og jeg er ellers ikke sippet.

Men er det virkelig uundgåeligt???? Har jeres børn haft det??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

karina1980

vi har de seneste 3 år har det jævnligt på besøg i børnehaven, men begge børn har dog kun haft det en gang,

pt er hygiejnen høj i børnehaven, da der er et barn med nedsat imunforsvar pga kræft, så det hjælper rigtig meget på alle de viruser og lign der pt florere, samt de alm, som børneorm, børnesår osv

Anmeld

8. januar 2010

JustAnotherName

Hverken Bianca eller Celina har haft det.
Men en i Celina's mødregruppe havde det ....og var med os i svømmehal.
Jeg troede det kunne smitte, og var lidt bange for, om hun ville få det.
Men deres læge havde sagt, at de godt kunne tage afsted i svømmehal!?!

Men nej, helt uundgåeligt kan det da ikke være, eftersom jeg har to børn der ikke (endnu da) har haft det een eneste gang!

Anmeld

8. januar 2010

TbCp

karina1980 skriver:

vi har de seneste 3 år har det jævnligt på besøg i børnehaven, men begge børn har dog kun haft det en gang,

pt er hygiejnen høj i børnehaven, da der er et barn med nedsat imunforsvar pga kræft, så det hjælper rigtig meget på alle de viruser og lign der pt florere, samt de alm, som børneorm, børnesår osv

Det ville da ellers være rart hvis der blev gjort ligeså meget selvom der ikke var et barn med nedsat immunforsvar.... men trods alt bedre at de så tager særlige hensyn nu 

Anmeld

8. januar 2010

karina1980

TbCp skriver:

Det ville da ellers være rart hvis der blev gjort ligeså meget selvom der ikke var et barn med nedsat immunforsvar.... men trods alt bedre at de så tager særlige hensyn nu 

ja men vi håber jo lidt det bliver en rutine så de forsætter,

alle børn lærer om god håndhygiejne, hoste/nyse i ærmet, ikke pille i hinandens mad og drikke af samme kop, man skal vaske finger før toiletbesøg og efter især hvis man har været ude og lege, de har meget obs på det med at ting bliver puttet i munden, og lærer børnene at det må man ikke.

og aller mest vigtigt så har alle forældre fået samme information så børnene også derhjemme kan gøre det, dog lige med undtagelse af afspritning af hænder.

men ja, så helt ærligt så burde alt udover spritning være alm. hygeijne, for jeg skal love for at der er blevet mindre sygdom blandt børnene, men så sandelig også blandt personale

Anmeld

8. januar 2010

TbCp

karina1980 skriver:

ja men vi håber jo lidt det bliver en rutine så de forsætter,

alle børn lærer om god håndhygiejne, hoste/nyse i ærmet, ikke pille i hinandens mad og drikke af samme kop, man skal vaske finger før toiletbesøg og efter især hvis man har været ude og lege, de har meget obs på det med at ting bliver puttet i munden, og lærer børnene at det må man ikke.

og aller mest vigtigt så har alle forældre fået samme information så børnene også derhjemme kan gøre det, dog lige med undtagelse af afspritning af hænder.

men ja, så helt ærligt så burde alt udover spritning være alm. hygeijne, for jeg skal love for at der er blevet mindre sygdom blandt børnene, men så sandelig også blandt personale

Ja det ville da være det bedste hvis det bare blev hverdag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.