Smerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

806 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Liljesilas

Hej

Kan læse i alle stort set døjer med smerter af en eller anden form? Er det ligament smerter? For jeg har ikke rigtig mærket til nogle smerter. Er det fordi jeg ikke er længer henne? For det gør mig da lidt nervøs nu...  

uge 16+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2010

Koen.

mayapigen skriver:

Hej

Kan læse i alle stort set døjer med smerter af en eller anden form? Er det ligament smerter? For jeg har ikke rigtig mærket til nogle smerter. Er det fordi jeg ikke er længer henne? For det gør mig da lidt nervøs nu...  

uge 16+5

Hejsa..

Jeg tror det er forskelligt fra person til person om de får smerter mens de er gravide.. men kan også være fordi du ikke er længere henne, så maven er ikke blevet så tung i nu

Tanja 25 + 6

Anmeld

8. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har haft rigtig mange ligamentsmerter-det føles som menstruationssmerter, eller som skarpe jag hvis jeg f.eks. strækker maven i en hurtig bevægelse. Men lægen siger at det er HELT normalt.

Men jeg har f.eks. ikke bækkenløsning - 7-9-13..

Anmeld

8. januar 2010

AWO

Hej Mayapigen!

Jeg har heller ikke haft de store smerter indtil nu - lidt ligamentsmerter, og ømhed nederst i livmoderen, i de perioder, hvor den har udvidet sig meget (omkring 13 uger og nu, 19+5).

Men jeg forstår godt, hvad du mener, jeg tænker da også selv lidt over, om alt mon er, som det skal være, når nu jeg ikke rigtigt har haft smerter, og heller ingen voldsom kvalme, og heller ikke har taget SÅ meget på. Og så er der jo alle dem, der fortæller om, at de har kunnet mærke liv så og så tidligt! Så jeg er meget glad for, jeg har min MD scanning på tirsdag.. ;o)

Men mon ikke vi bare skal føle os heldige, fordi vi ikke døjer med BL og lignende? )

Anmeld

8. januar 2010

Liljesilas

Tak for de gode svar 

Har lige et andet spørgsmål så. Hvad er bækkenløsning?

Anmeld

8. januar 2010

AWO

Selv tak, det er dejligt at høre, jeg ikke er den eneste, der har de tanker.

Jeg fandt lige denne artikel om bækkenløsning på Netdoktor:

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/learning/pregnancy/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.pregnancy.dk_babyklub_xmlarticle_000293

Anmeld

8. januar 2010

Liljesilas

Anke skriver:

Selv tak, det er dejligt at høre, jeg ikke er den eneste, der har de tanker.

Jeg fandt lige denne artikel om bækkenløsning på Netdoktor:

http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklub/learning/pregnancy/article.jsp?articleIdent=dk.babyklub.learning.pregnancy.dk_babyklub_xmlarticle_000293

Super, tak for linket Nu ved jeg også hvad det er hehe.

Men som jeg kan forstå får de fleste gravide først bækkenløsning sidst i graviditeten...

Anmeld

9. januar 2010

Bom

mayapigen skriver:

Super, tak for linket Nu ved jeg også hvad det er hehe.

Men som jeg kan forstå får de fleste gravide først bækkenløsning sidst i graviditeten...

Hej Mayapigen..

Jeg har fået begyndende bækkenløsning, og kan godt sige dig, at det gør til tider pisse ondt...

Ved mig startede det med at jeg havde ondt i lænden, så begyndte jeg og få ondt i balderne, som om det strammede fra lænden og ned i balden, så kom smerterne omme på skambenet og i lysken, og til sidst halebenet (Har haft det brækket en gang).. Nu har jeg så bare konstant smerter, og specielt om aftenen, nogle gange føles det som om mine ben ikke kan bære mig..

Så du skal ikke ønske dig og få det..

Ville bare lige fortælle hvordan det føles på mig, så har du lidt og sammenligne med..

Knus Maria 22+4

Anmeld

10. januar 2010

Malene84

Tror det er MEGET forskelligt fra person til person. Jeg venter tvillinger og er i uge 22 - kan ikke brokke mig over smerter eller andet (endnu), og går stadig på arbejde selvom tvillinge gravide helst skal aflaste og gå fra i uge 21. Jeg har det super godt, faktisk bedre end da jeg ikke var gravid  hehe.

Jeg får til tider super ondt i maven - men hele systemet skal også give sig og gøre plads til 2 styk. og det må jeg jo så tage med. Kan mærke maven er meget tungere nu end for bare få uger siden, og nu kommer det nok til at gå stærkt.

Anmeld

10. januar 2010

Liljesilas

Mini-Terp skriver:

Hej Mayapigen..

Jeg har fået begyndende bækkenløsning, og kan godt sige dig, at det gør til tider pisse ondt...

Ved mig startede det med at jeg havde ondt i lænden, så begyndte jeg og få ondt i balderne, som om det strammede fra lænden og ned i balden, så kom smerterne omme på skambenet og i lysken, og til sidst halebenet (Har haft det brækket en gang).. Nu har jeg så bare konstant smerter, og specielt om aftenen, nogle gange føles det som om mine ben ikke kan bære mig..

Så du skal ikke ønske dig og få det..

Ville bare lige fortælle hvordan det føles på mig, så har du lidt og sammenligne med..

Knus Maria 22+4

Først vil jeg bare lige sige det er super synd for dig, for det lyder ikke særlig rart

Men det er altid noget der kommer en bette en ud af det så...

Tak for informationen, så ved jeg nemlig lidt om, hvor det kan gøre ondt!

Det eneste jeg mærker, er at jeg er blevet helt stiv i kroppen bag på, og det har jeg aldrig været før, så håber det er graviditeten, der gør at jeg har svært ved at rejse mig op ind imellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.