Motion for gravide nær Aalborg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.546 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Liljesilas

Hejsa alle nordjyder

Jeg er træt af ikke at få noget motion som gravid... Hvad kan man gå til her i nordjylland? Jeg er rimelig intresseret i noget aerobic af en art, men har spurgt i nogle svømmehaller, og der er kun almindelig aerobic. Kunne forestille mig at det så foregik med en masse ældre mennesker? Hmmm hvad gør i andre?

Mange hilsner Maya fra Aalborg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

Bavianis

Hej Maya

Jeg har netop været inde og se på Haraldslunds hjemmeside, og de har sådan noget vandtræning for gravide. Jeg kunne godt tænke mig at være med, men for det første er jeg ikke ret langt henne (9. uge), for det andet vil jeg gerne have een at træne med.

Oversigten fra FOKUS har også flere tilbud til gravide. Jeg har tilmeldt mig en prøvetime der hedder Pilates og motion for gravide, hvor der både er puls- og styrketræning. Prøvetimen er gratis, ellers koster det 560 kr (435 hvis du er studerende) for 8 lektioner á 1,5 time. 

Håber det kan hjælpe!

Knus

Anmeld

11. januar 2010

Liljesilas

Bavianis skriver:

Hej Maya

Jeg har netop været inde og se på Haraldslunds hjemmeside, og de har sådan noget vandtræning for gravide. Jeg kunne godt tænke mig at være med, men for det første er jeg ikke ret langt henne (9. uge), for det andet vil jeg gerne have een at træne med.

Oversigten fra FOKUS har også flere tilbud til gravide. Jeg har tilmeldt mig en prøvetime der hedder Pilates og motion for gravide, hvor der både er puls- og styrketræning. Prøvetimen er gratis, ellers koster det 560 kr (435 hvis du er studerende) for 8 lektioner á 1,5 time. 

Håber det kan hjælpe!

Knus

Hej og 1000 tak for hjælpen.

Har Harlslund det? Jamen så er det da der man skal begynde, for Skansebadet har nemlig ikke  

Da jeg var i 9 uge ville jeg allerede være begyndt hvis jeg kunne finde et sted, så det er op til en selv Jeg har heller ingen veninder der er gravide, så jeg starter bare selv... Så hvis du vil med, så skriv endelig.

Jeg tror måske, at det er det jeg har været inde og kigge på. Hedder hjemmesiden noget med FOA.dk ? Fordi der læste jeg nemlig at de havde et hold, der begyndte her i januar mener jeg.

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Hej Maya

Hjemmesiden hedder fokus-folkeoplysning.dk og der er en fane under aftenskole (som også dække over det de hold der foregår om dagen;-)) og der kan du vælge "Familie og fødsel". Herunder er der en masse hold.

Jeg har som sagt tilmeldt mig en gratis prøvetime torsdag d. 28. jan fra 16.15 - 17.45. Det er holdet der hedder Pilates og motion for gravide. Det kunne da være hyggeligt at ses? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at deltage i nogle af holdene i Haraldslund, der tilmelder man sig løbende på internettet.

PS: Jeg er ikke i god form - så er du advaret :-)

Anmeld

11. januar 2010

justice

I Vesthimmerland kører vi holdtræning efter fødsel, med fysioterapeut tilknyttet  - men ellers er det bare dukke op i det lokale "dansk Fitness" (aars) for dér har de uddannede fagfolk som også kan vejlede i træning på maskiner hvad man må og ikke må som gravid/nybagt mor.....

Jeg må dog vente lidt endnu idet jeg er over termin men ikke har født endnu, så vil ikke lave nogle pludselige forkerte bevægelser - eller risikere at vandet/veer starter i svømmehal elle fitnesscenter - ville være en tak for pinligt...... 

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Hej Justice

Hvor sjovt - jeg arbejde i Aalestrup og er ofte i Aars ifm mit arbejde. Der er ikke motionshold/svømmehold for kvinder der endnu ikke har født??

Anmeld

11. januar 2010

iln

mayapigen skriver:

Hejsa alle nordjyder

Jeg er træt af ikke at få noget motion som gravid... Hvad kan man gå til her i nordjylland? Jeg er rimelig intresseret i noget aerobic af en art, men har spurgt i nogle svømmehaller, og der er kun almindelig aerobic. Kunne forestille mig at det så foregik med en masse ældre mennesker? Hmmm hvad gør i andre?

Mange hilsner Maya fra Aalborg

Da jeg var gravid trænede jeg ikke direkte på hold for gravide. Men jeg har trænet i Haraldslund i to år ca nu og kan varmt anbefale det. Trænede bare i deres almindelige motionescenter mens jeg ventede Silas og det fungerede fint. Fik rørt mig hver uge.

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Det burde jeg også! Jeg arbejder bare næsten 40 timer om ugen, og bor ude på landet (25 min fra Aalborg), så min daglige motion skal nok være alm løb med hunden. Er bar eikke liiige kommet i gang hvis det er noget I kender??

Træning i svømmehallen eller på hold gennem FOKUS, er ligeså meget for det sociale aspekt i det tror jeg. For at møde og tale med andre gravide i nærheden og sådan:-) 

Anmeld

11. januar 2010

Liljesilas

Bavianis skriver:

Hej Maya

Håber det kan hjælpe!

Knus

Jeg er inde på siden nu, og hvis man tilmelder sig prøvetræningen, så kan jeg ikke helt finde rundt i, om man bare skal dukke op, eller om man skal skrive sig op et sted?

Men jeg er ihvertfald frisk på at prøve det, og jeg er selv i meget dårlig form hehe  

Anmeld

11. januar 2010

Bavianis

Jeg gik ind under selve tilmeldingen (den der koster penge) derinde kunne jeg trykke på "Gratis prøvetime", hvor jeg tilmeldte mig. Jeg har printet en kvittering på tilmeldingen ud. Jeg tror ikke der er ikke mere du skal gøre. Hyggeligt at vi skal ses d. 28.!

Dejligt at du heller ikke er G. I. Jane ;-)

Kh Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.