Hvordan er det liiige med det første mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Findusinde

Hvordan er det lige det er med den første mad.. Laura er 16 uger nu.. Kan jeg begynde at give hende grød, mos? Jeg skal ha besøg af sundhedsplejersken den 22 januar, syns i jeg skal vente til jeg har snakket med hende? Laura blir 4 mrd den 17 januar, men i dag er hun 16 uger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Hvordan er det lige det er med den første mad.. Laura er 16 uger nu.. Kan jeg begynde at give hende grød, mos? Jeg skal ha besøg af sundhedsplejersken den 22 januar, syns i jeg skal vente til jeg har snakket med hende? Laura blir 4 mrd den 17 januar, men i dag er hun 16 uger...

Jeg ville helt sikkert vente med mindre det var fordi jeg havde et barn jeg fælte jeg ikkke kunne mætte, som ikke længre kunne sove og var utilfreds og sådan:0)

Jeg ville strække det med grød osv så længe jeg overhovedet kunne:0)

Knus

Christina

Anmeld

7. januar 2010

Findusinde

Jeg har ikke fornemmelsen af at hun ikke er mæt når hun får flaske.. Og hun sover fint.. Må jeg spørge hvorfor du ville strække den så længe så muligt?

Anmeld

7. januar 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Jeg har ikke fornemmelsen af at hun ikke er mæt når hun får flaske.. Og hun sover fint.. Må jeg spørge hvorfor du ville strække den så længe så muligt?

Ja selvfølgelig må du det:0)

Grunden til jeg ville er at så længe de kan blive møt af flakse og modermælk ser jeg ingen grund til at "fylde" grød på dem:0)

Man råder jo til at kun give flaske eller amme indtil de er 6 mdr:0)

Jeg synes også man skal skåne deres små sarte maver så længe som muligt:0)

Knus

Anmeld

7. januar 2010

Findusinde

Valle81 skriver:

Grunden til jeg ville er at så længe de kan blive møt af flakse og modermælk ser jeg ingen grund til at "fylde" grød på dem:0)

Knus

Det kan jeg sagtens følge dig i.. Hun vejer lidt over 6 kg nu, og de siger som regel at man skal dividere deres vægt med 6 og det er ca det MME de skal have om dagen, dvs hun skal ha godt en 1000 ml om dagen, og det syns jeg allerede jeg har svært ved at få i hende, tror hun får omkring 800 ML om dagen, samt hun spiser ved mig om natten...

Knus

Anmeld

7. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Valle81 skriver:

Knus

Jeg giver dig fuldstændig ret

Jeg begyndte først på grød, da Lina var 5 mdr. og det skyldtes kun, at hun begyndte, at vågne meget om natten og det hjalp, da hun fik grød ellers havde jeg ventet til hun var 6 mdr.

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Anmeld

7. januar 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i.. Hun vejer lidt over 6 kg nu, og de siger som regel at man skal dividere deres vægt med 6 og det er ca det MME de skal have om dagen, dvs hun skal ha godt en 1000 ml om dagen, og det syns jeg allerede jeg har svært ved at få i hende, tror hun får omkring 800 ML om dagen, samt hun spiser ved mig om natten...

Knus

Det lyder jo super fint:0)

Min datter var en meget småtspisende pige, lille splejs( er hun stadig) som aldrig kom til at spise i nærheden af de anbefalinger:0) Hun kunne simpelthen ikke rumme de mængder:0)

Alle børn er jo forskellige, og så længe hun bliver mæt, så vent:0)

Når hun bliver omkring de 5 mdr, så kunne det være sjovt at begynde en gang i mellem at give hende lidt smagsprøver på frugtmos, en lille most/blendet kartoffel fra jeres aftensmad osv:0) Så har hun smagt lidt en gang imellem uden at det er måltider, også når det skal til at være, så er det ikke fremmed for hende:0)

Anmeld

7. januar 2010

Findusinde

MoarHvidovre skriver:

Jeg giver dig fuldstændig ret

Jeg begyndte først på grød, da Lina var 5 mdr. og det skyldtes kun, at hun begyndte, at vågne meget om natten og det hjalp, da hun fik grød ellers havde jeg ventet til hun var 6 mdr.

Kh. Katja - Lina 240309 og Luka 151007

Inden for den sidste uges tid, har hun vågnet 3-4 gange om natten, for at spise ved mig, og selvom hun f.eks. har spist ved mig kl 6 en ordentlig potion, kan hun snildt tage næsten 200 ml kl 7 af flasken...

Anmeld

7. januar 2010

Findusinde

Valle81 skriver:

Det lyder jo super fint:0)

Min datter var en meget småtspisende pige, lille splejs( er hun stadig) som aldrig kom til at spise i nærheden af de anbefalinger:0) Hun kunne simpelthen ikke rumme de mængder:0)

Alle børn er jo forskellige, og så længe hun bliver mæt, så vent:0)

Når hun bliver omkring de 5 mdr, så kunne det være sjovt at begynde en gang i mellem at give hende lidt smagsprøver på frugtmos, en lille most/blendet kartoffel fra jeres aftensmad osv:0) Så har hun smagt lidt en gang imellem uden at det er måltider, også når det skal til at være, så er det ikke fremmed for hende:0)

Kan jeg godt begynde på det nu? Altså lade hende smage, uden det bliver måltider? Det er en super fin måde at gøre det på.. Vi skal nemlig have karfofler i aften..

Anmeld

7. januar 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Kan jeg godt begynde på det nu? Altså lade hende smage, uden det bliver måltider? Det er en super fin måde at gøre det på.. Vi skal nemlig have karfofler i aften..

Ja det tror jeg godt du kan, men ville nok stadig vente et par uger:0)

Men en lille smagsprøve på en teske kunne jo nok være en fin ide:0) Bare en gang i mellem:0)

Hun sluger det jo nok ikke de første mange gange, men vil sutte på det, bruge tungen til at føle på det, spytte ud osv:0)

Så nok en god måde at introducere meget blidt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.