Aktivering af 3-4 mrd baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.303 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. januar 2010

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Jeg er ved at blive lidt frusteret og ked af det, for jeg aner ikke om jeg aktivere min datter godt nok..

En alm dagsrytme:

Hun kommer op kl ca 7 alt efter hvornår hendes far skal møde, da vi står op når han kører.  Så får hun en flaske, og leger lidt i kravlegården eller ved mig, vi snakker sammen, fjoller og griner. ved ca 8 tiden er hun putteklar igen, og så sover hun gerne et par timer. Så får hun en flaske igen, og vi leger lidt, igen enten på aktivitetstæppe, kravlegård, eller kigger i bøger, ved 11-12.30 tiden får hun lidt at spise, og bliver puttet i barnevognen. Der sover hun mellem 2-4 timer. KOmmer op, får en flaske, så sidder hun gerne i skråstolen da vi har fundet ud af det er en go en, hvis hun skal af med noget puha, den er sten sikker at hun kommer af med noget når hun sidder i den.. Hun sidder gerne 15-20 minutter, foran tv´et. det elsker hun!

Vi fjoller og griner meget med hende, når hun bliver puslet.

Sidst på eftermiddagen er hun putteklar igen, og tager mellem en halv og en hel time i kravlegården godt puttet med hendes tæppe og bamse.

Så får hun en flaske igen, og sidder og hygger sammen med enten mig eller hendes far i sofaen.

Ved 20-21 tiden får hun en flaske, bliver klar til natten, og enten går jeg med hende i seng, ellers bliver hun selv lagt op, og så sover hun gerne måske en time, og så har jeg et værre hyr med at få hende til at sove igen.. Hun er sur og vil slet ikke putte... Jeg vil hellere ikke lære hende at når hun bare har sovet en time i sengen at så skal der fjolleres... Hun vågner et par gange eller 3 om natten, for at få sutten eller en babs..

Er jeg helt galt på den med den rytme? Må jeg høre hvordan jeres rytmer er med baby´er på den alder??

Håber på nogle gode indput og svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

Valle81

Hejsa,

Efter at have læst din beretning, så må jeg sige at i har en dejlig rytme:0)

Hun sover godt,, og er glad og aktiv når hun er vågen:0) Hun bliver rigteligt aktiveret, du skal ikke finde på mere end du gør nu.

Idag har vi faktisk en tendens til at overstimulerer vores børn alt alt for meget.....De får alt alt for mange indtryk på alt for kort tid.

Så træk du vejret roligt, din datter får lige det jun skal have, og det vigtigste i de første mange mange måneder er din og hendes far kærlighed og opmærksomhed.

Christina, med Asta på snart 6 år og en i mavsen 30+3:0)

Anmeld

7. januar 2010

3drenge

Vores dreng er nu 14 uger og fra han blev født har han sovet rigtig meget 17-19 timer i døgnet. 

Får mad (220ml) kl. 7 kommer ud i barnevognen kl. 8 sover til kl. 11-12, hvor han får mad igen (220ml). Vækker ham tit ved 15-16 tiden , så han kan få lidt mad igen (120ml) kommer ud og sove igen eller ligger i sin loftsvugge og putter lidt eller kommer i bad  Ved 19 tiden får han sin natflaske (260ml) og kommer så i seng ved 20-20.30 tiden og sover i sin egen seng på sit værelse til kl.7.

Synes det er helt vildt som han har sovet siden han blev født, følte slet ikke vi så ham, da han bare sov ude i barnevognen hele tiden, nogle dage så hans brødre ham slet ikke inden de skulle i seng.

Det hjælper ikke, at prøve at holde ham vågen så bliver han bare sur/overtræt han kan stadig kun holde sig vågen 1time om morgenen og middagen og den går jo næsten bare ved, at give mad og skifte ham.

Men han er en glad og tilfreds dreng, bare han får mad når han er sulten og får lov at sove når han er træt, så vi må bare underholde os med noget andet i løbet af dagen

Han skal sikkert nok tage revance senere og vi nyder rigtig alle de smil der kommer fra ham nu og den gode kontakt vi har med ham, når han ikke er træt. Han er vores sidste baby (har også 2 drenge på 5 og 7 som slet ikke sov om dagen) så har ikke så travlt med, at han skal nå alt muligt, han har brug for en god fast rytme og det har vi det også bedst med

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

7. januar 2010

iln

Når jeg læser dit indlæg vil jeg da også sige at du gør mere end rigeligt.

Herhjemme ligger Silas faktisk meget alene på legetæppet. For mig er det vigtigt at han lærer at aktivere sig selv. Selvfølgelig ligger jeg også og hygger med ham, men vil bestemt ikke overstimulere ham.

Jeg nyder at se ham ligger alene og lege med alle sine ting. Og når han taber noget legetøj kommer jeg heller ikke rendende for at give ham det igen. Det ved han nu så han er begyndt at møve sig rundt på ryggen for at få fat i det han vil lege med. Super sødt at sidde og kigge på.

Anmeld

7. januar 2010

Anonym trådstarter

Ih, hvor er jeg glad for at høre jeres rytmer.. Det giver mig lidt mere ro i sindet.. Har virkelig været rigtig bange for at hun ikke blev stimuleret nok..

Anmeld

7. januar 2010

lion

Mit svar uden at ha læst indlægget helt er, at det er jeg sikker på du gør.

Jeg tænkte nemlig det sammen, da min datter var den alder og jeg fik afvide af sp at det gjorde jeg.

I dag er hun 17 mdr og en krudt ugle.

Anmeld

7. januar 2010

lion

Jeg vil give de andre ret, du gør det du skal.

Jeg lod også Cassandra ligge og lege selv, da jeg ikk ville ha en pige der tro hun kom op hver gang hun sagde en lyd og at hun kunne lege selv.

Bare du et par gange om dagen leger og giver dit barn opmærksomhed det er nok, ellers skal de små kære børn nok sørge for, at vi ved de vil ha opmærksomhed.

Anmeld

7. januar 2010

Valle81

Det var godt vi kunne berologe dig:0)

Da jeg fik min datter var jeg alene, og har selv været "meget" omkring min datter. Og idag kan jeg se for meget.

Var så angst for jeg ikke gjorde det godt nok,og sundhedsplejesken skulle bare ikke kunne sætte en finger på noget.

Og jeg ved idag, at jeg har overstimuliret min datter og været alt for meget om hende. Slet ikke givet hende den ro hun havde brug for, ligge og lege selv, finde sig selv osv.

Idag er hun snart 6, ikke at hun hænger på mig hele tiden, men hun kan faktisk ikke finde ud af at lege selv.

Det kan skyldes at sådan er hun, men jeg er også sikker på at en stor grund af det er at jeg har lært hende at mor altid laver noget med en:0( Så idag er det ris til egen numse.........

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.