Vaskemaskine med tørretumbler?? afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2010

ghm

ghm skriver:

jeg har haft en kombi maskine. en almindelig vask og tørring tog lidt over 2 timer.
langt fra optimalt så hellere have tørrestativer til at stå eller fjerne et skab for at få en tørretrumbler

undskyld der skulle stå 4 timer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

MoarTNoah

Mia Maia skriver:

Vi har en zanussi vaske/tørretumbler og er rigtig glade for den.

Ved ikke lige om det var det mærke jeg havde valgt selv, den var i vores lejlighed da vi købte den (helt nyrenoveret lejlighed, så derfor også helt nye hvidevarer).

Man putter jo håndklæder ind og 4 timer efter er de ude tørre

Det er jo den ulempe at man ikke kan vaske og tørre samtidig, så det tager lidt længere tid, men tilgengæld kan man sætte en vask over og så tage afsted uden og tænke på det bliver surt hvis det ligger for længe...

Min far har en bosch og er også glad for den...

Der har ikke været nogen problemer med den, og der er 5 i opgangen, og ingen har haft problemer...

4 TIMER FOR ÉN MASKINE?! HOLD DA HELT KÆFT!!

Vi har både vaskemaskine og tørretumbler hver for sig, og det er vi rigtig glade for, vasken tager 40min og 1 time og 20 min for tørring, altså 2 timer for én maskine..

4 timer syns jeg godt nok er vildt meget, og det må da koste en hel del på elregningen osse så?

Anmeld

6. januar 2010

MM1987

KatrineR skriver:

4 TIMER FOR ÉN MASKINE?! HOLD DA HELT KÆFT!!

Vi har både vaskemaskine og tørretumbler hver for sig, og det er vi rigtig glade for, vasken tager 40min og 1 time og 20 min for tørring, altså 2 timer for én maskine..

4 timer syns jeg godt nok er vildt meget, og det må da koste en hel del på elregningen osse så?

Hmm, ja det er måske lidt lang tid, men ved heller ikke helt hvordan de fungere, for de behøver jo ikke udtræk...

Vi ville aldrig have plads til 2 maskiner, så for os er det perfekt...

Må så også indrømme vi kun bruger tørretumbler til håndklæder, sengetøj og undertøj og strømper...

Det kommer selvfølgelig til at ændre sig når vi får en lille en...

Vores elregning er egentlig ret lav, så det er ikke noget vi mærker indtil videre...

Anmeld

6. januar 2010

DK

Mine forældre har en i deres sommerhus. Den fejler flere ting.

1. Den kan bare ikke klare særligt meget vasketøj. Selve tumlen er bare vildt lille

2. Den er bare såååå lang tid om at tørre tøjet helt tørt, selv om den ikke har kondens, men lufter direkte ud i det fri.

3. Maskinen den lugter altså sådan ja... "varm-maskine-plastik-agtig" når den bruger tørrefunktionen. Det kan jo være det bare er denne model, men den har gjort det i flere år nu...

4. Når man skal gå fra en vask til tørre skal man manuelt dreje på knappen. Det er i sig selv træls at der ikke er et automatisk først vask så tørre program. Derudover er det SUPER nemt at komme til at dreje for langt, og så kan den ikke tørre, medmindre man laver en ny skylning af vasketøjet. Håbløst.

Det kan jo være at denne maskine er helt håbløs i forhold til andre, men nu har du da et par spm du kan stille forhandleren i forbindelse med køb. Især det der med at man ikke kan vaske og så tørre uden at skulle ud og dreje, og hvis man misser det lille hak, så skal man skylle igen. Det er i alt fald træls. Plus den lille bitte tumle!!

Anmeld

6. januar 2010

DK

anneR skriver:

hej

jeg har en kombi maskine, og den er forfærdelig længe om at tørre, og tøjet lugter mærkeligt, når den er færdig med at tørre. så i min verden er det noget lort.

Anne

Uhh her var noget med lugten igen. Det er altså rigtigt at det giver tøjet sådan en "computerrums lugt". Altså det lugter af maskine og varm plastik og sådan...Håber du forstår

Anmeld

6. januar 2010

BOBS

DK skriver:

Uhh her var noget med lugten igen. Det er altså rigtigt at det giver tøjet sådan en "computerrums lugt". Altså det lugter af maskine og varm plastik og sådan...Håber du forstår

vil lige indskyde at det lyder meget ubehageligt og sige at sådan dufter mit vasketøj bestemt ikke selvom vi har en kombimaskine....puhaaaa!

Anmeld

6. januar 2010

MoarTNoah

Mia Maia skriver:

Hmm, ja det er måske lidt lang tid, men ved heller ikke helt hvordan de fungere, for de behøver jo ikke udtræk...

Vi ville aldrig have plads til 2 maskiner, så for os er det perfekt...

Må så også indrømme vi kun bruger tørretumbler til håndklæder, sengetøj og undertøj og strømper...

Det kommer selvfølgelig til at ændre sig når vi får en lille en...

Vores elregning er egentlig ret lav, så det er ikke noget vi mærker indtil videre...

Okay når man kun bruger den til de "store" ting er det jo heller ikke så slemt. Men husk at du ikke må tørre tøj på stativ i et lokale som baby er i, har hørt at det ikke er sundt for baby (vist nok noget med astma)..

Men hvis det er det eneste alternativ man har, er det vel dejligt nok

Anmeld

6. januar 2010

LMM

Hej alle tak for jeres svar! Vi har ikke haft en tørretumbler pga af vi ville tænke på milijøet ig vi vendte os hurtigt til at vi kun have et tørrestativ og det tog længere tid om at tørre vores tøj!!

Vi har ikke så meget plads så ved ikke hvor vi kan sætte et  tørrestativ mere!! det plejede at stå på det værelse hvor der skal være børneværelse!!

Har også fået afvide at det er bedste at have en tørretumbler når man få en bette! så tøjet er mere blødt!

Kunne godt være at vi bare skulle købe en kondens tørretumbler ud til skuret!! så bruger man den nok ikke så meget, for man gider jo ikke gå helt derud (lidt doven har man lov at være hi hi hi)

Anmeld

6. januar 2010

Bondepigen

Nu skriver jeg ikke det her for at dømme eller noget, for det er da sket at jeg har brugt tørretumbleren. Ret meget en overgang fordi det var lettest, men efter jeg har fået Emma er det yderst sjældent... f.eks. hvis jeg vasker hendes overtøj som skal bruges næste dag. Ellers tørrer jeg tøjet på stativ i kælderen om vinteren og udenfor om sommeren.

Grunden til at jeg helst ikke vil bruge den nu er pga. miljøet. Jeg tænker meget på miljøet og hvilken fremtid vores børn har i sigte med klimaforandringerne, så for mig er det lidt uforståeligt, at folk bare konsekvent bruger tørretumbler hver gang der vaskes tøj. Så lang tid tager det jo heller ikke at hænge tøjet til tørre???!

Anmeld

7. januar 2010

MM1987

KatrineR skriver:

Okay når man kun bruger den til de "store" ting er det jo heller ikke så slemt. Men husk at du ikke må tørre tøj på stativ i et lokale som baby er i, har hørt at det ikke er sundt for baby (vist nok noget med astma)..

Men hvis det er det eneste alternativ man har, er det vel dejligt nok

Vi har heldigvis den øverste lejlighed og derfor lidt ekstra repoplads, men det er fordi fugt i rummet ikke er sundt, da det kan skabe ekstra grobund for svamp m.m. og det kan give astma.

Men det med at de kun er de store ting ændres nok lidt, da jeg regner med at tørre alt babytøjet også, da det så bliver dejlig blødt. Så længe vi bare er os 2 og forhåbentligt snart 3 så tror jeg det går, men med 2 børn i børnehave der går den nok ikke længere da der skal vaskes en del tøj, men der er jo laaaaang tid til, og forhåbentlig har vi et hus der.

I en lejlighed er den perfekt, og når man ikke vasker sååå meget tøj...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.