hjælp pigerne er syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.436 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. januar 2010

MORJESPERSEN

Hej Piger

Jeg har brug for et par kloge ord eller råd fra jer....

Pigerne har tyndmave på 3 dag nu og nu er det så tyndt der karvler op i nakken bare de slår en lille prut, de vil ingen ting spise og er begyndt nu helre ikke at ville drikke, de virker varme skal lige have måt deres temp. jeg er meget nevøs nu de ikke vil drikke, de får jo ikke sutte flaske mere og vil heller ikke have den... De sidste par gange de er blevet skifet har blen og de ikke har lavet stort, været meget meget let og jeg er bange for de ikke får væske nok. Deres øjne er meget blanke og de har sovet rigitg meget i dag, de er meget pyldret og vil helste side ved en.

Hvad er bedst at give dem at spise når de har det sådan?

Knus fra en lidt bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2010

brumbasse

Har dreng hjemme med samme problem..

Han får lyst, ristet brød med smør på, revet æble og saftevand eller æblejuice. Det vigtigste er væske, her giver jeg ham koldt vand i en drikkedunk, så er det sjovere at drikke.. Og ellers noget salt og sukker så de ikke dehydrerer.

God bedring med dem!

Anmeld

6. januar 2010

MORJESPERSEN

brumbasse skriver:

Har dreng hjemme med samme problem..

Han får lyst, ristet brød med smør på, revet æble og saftevand eller æblejuice. Det vigtigste er væske, her giver jeg ham koldt vand i en drikkedunk, så er det sjovere at drikke.. Og ellers noget salt og sukker så de ikke dehydrerer.

God bedring med dem!

Tak for så hurtig hjælp, jeg tro ikke pigerne kan drikke af en drikkedunk da de kun er 10mdr,men vil da helt klart prøve at det mad du forslår... så vil jeg lige putte lidt salt i deres katofler.

God bedring til din dreng

Anmeld

6. januar 2010

lillemunk

Revet Æbler, banan og ristet toast brød.

Mine piger ligger også med mave influenza Der er vist meget af den slags i om løb.

Rigtigt god bedring med dem

Anmeld

6. januar 2010

Ina33

Min søn tog den samme tur i ca. samme alder (mener jeg). Min læge ville have ham indlagt, for at få væske i ham, men ville dog give ham en sidste chance for selv at tage væsken. Jeg fik følgende opskrift: et stort glas saftevand blandes med lidt salt og en skefuld sukker. Det fik jeg i ham, og vi blev fri for indlæggelse.

Min venindes søn tog også turen (i 3 uger!!!!), de blev rådet til at give ham chips (franske kartofler), da salten binder væsken til kroppen.

God bedring med dine piger.

MVH

Louise

Anmeld

6. januar 2010

MORJESPERSEN

Loppe skriver:

Min søn tog den samme tur i ca. samme alder (mener jeg). Min læge ville have ham indlagt, for at få væske i ham, men ville dog give ham en sidste chance for selv at tage væsken. Jeg fik følgende opskrift: et stort glas saftevand blandes med lidt salt og en skefuld sukker. Det fik jeg i ham, og vi blev fri for indlæggelse.

Min venindes søn tog også turen (i 3 uger!!!!), de blev rådet til at give ham chips (franske kartofler), da salten binder væsken til kroppen.

God bedring med dine piger.

MVH

Louise

Hold da op håber har får det bedre så han slipper for en tur på sygehuset. Jeg gav pigerne nogle franske katofler her til aften, de syndes de smagte godt så de spiste 3 stk hver, ikke meget men lidt har også ret. Hvis jeg ikke for væske i den i morgen formiddag ringer jeg til lægen, for deres ble vejer ingen ting når de har tisset og det er tegn på de får for lidt væske... men prøver lige det tip med saftevand i morgen..

Anmeld

6. januar 2010

MORJESPERSEN

lillemunk skriver:

Revet Æbler, banan og ristet toast brød.

Mine piger ligger også med mave influenza Der er vist meget af den slags i om løb.

Rigtigt god bedring med dem

Træls af dine piger også er syge, jeg håber snart de er friske igen.. Jeg tror pigerne har smittet mig jeg sider og har rigtig meget ondt i maven, kvalme, træt,svimmel.... så tror vi bliver i sengen alle sammen i morgen.

Anmeld

6. januar 2010

lillemunk

MORJESPERSEN skriver:

Træls af dine piger også er syge, jeg håber snart de er friske igen.. Jeg tror pigerne har smittet mig jeg sider og har rigtig meget ondt i maven, kvalme, træt,svimmel.... så tror vi bliver i sengen alle sammen i morgen.

Ja det er bare træls og så øv når ens børn er syge.... og sikke meget tøj vask sådan en omgang giver.
Det smitter det skidt, men jeg har ikke tid til at være syg skal scannes på fredag vil så gerne op og se de små.
Hvor meget havde du taget på da du var 19 uger henne ?
var til JM i torsdag og jeg har kun taget 2 kg på (som hun sagde så har du jo tabt dig) men jeg bestiller ikke meget andet end at spise. Så jeg kan ikke rigtig se hvad jeg ellers kan gøre.

Anmeld

6. januar 2010

MORJESPERSEN

lillemunk skriver:

Ja det er bare træls og så øv når ens børn er syge.... og sikke meget tøj vask sådan en omgang giver.
Det smitter det skidt, men jeg har ikke tid til at være syg skal scannes på fredag vil så gerne op og se de små.
Hvor meget havde du taget på da du var 19 uger henne ?
var til JM i torsdag og jeg har kun taget 2 kg på (som hun sagde så har du jo tabt dig) men jeg bestiller ikke meget andet end at spise. Så jeg kan ikke rigtig se hvad jeg ellers kan gøre.

Jeg havde helre ikke taget mere end 2-3 kg på i uge 19, det var først i uge 22 det rigtig begyndte... men hvem siger man skal tage meget på jeg tog 13kg på med pigerne og syndes det var en okay vægt.  Kan godt forstå du ikke har tid til at være syg, glæder mig til at høre hvordan det går med deminde i maven...

Anmeld

6. januar 2010

lillemunk

MORJESPERSEN skriver:

Jeg havde helre ikke taget mere end 2-3 kg på i uge 19, det var først i uge 22 det rigtig begyndte... men hvem siger man skal tage meget på jeg tog 13kg på med pigerne og syndes det var en okay vægt.  Kan godt forstå du ikke har tid til at være syg, glæder mig til at høre hvordan det går med deminde i maven...

Nå det var dejligt at høre. Kunne huske at du ikke havde taget ret meget på og stort set alle siger... Hold op så bliver du jo kæmpe stor når der er tvillinger.
Glæder mig også til at se dem, så dejligt at man må følge dem så tæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.