Autostol Rømer VS. Emmaljunga

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2010

Stumpen

Her bruges mærket maxi cosi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart Rømer, da det er dem som score bedst i test

Anmeld

18. januar 2010

Mikkelmusen

Recaro

Anmeld

18. januar 2010

Lillemor

Jeg var i babysam for at købe autostol og faldt pludselig over  en emmaljunga... Den var sat ned og jeg tænkte bare jubii - der er vel udsalg... spurgte så ekspedienten (ejeren) om det var en god stol - hvor efter hun sagde at den måtte jeg ALDRIG købe (det var noget værre lort)... Hun grinede lidt og sagde at hun jo aldrig fik dem solgt, når hun var så ærlig - men mente også man måtte vejlede kunderne rigtigt...  jeg blev bare super glad og hun anbefalede en anden som jeg købte...

knus fra lotte

Anmeld

18. januar 2010

Noah08

Emmaljunga autostolen, er en ok autostol dog uden basen. Römer, maxicosi og recaro er også gode stole, med hver deres fordele og ulemper. I Recaroen er der en rigtig god støtte, til de helt små, dog kan børn generelt ikke sidde så længe i stolen, som de to andre fordi de hurtigt vokser ud af den. I maxicosien er hovedstøtten ikke lige så fast som i Römer, men der er god plads i begge stole, og børn kan dermed sidde længere i dem. Fire gode stole, dog er jeg selv mest til Römer, da hovedstøtten og selerne er nemme at indstille, og synes de små sidder godt i den.

Anmeld

19. januar 2010

DK

FDM testen der er linket til, viser jo kun de autostole de har testet i år. Jeg har deres samlede test liggende, af alle de forskellige autostole de har testet siden 2007. De tester jo ikke de samme stole igen hvert år, så derfor skal man jo huske at kigge på den samlede test, for at finde den der er allerbedst!

Jeg kan fortælle at top tre på autostole i kategorien 0-13 kg er:¨

1. Maxi Cosy, med stolen:cabriofix med easyfix. (1,4)

2. Britax, med stolen: cosy tot premium isofix med base (1,5)

3. Römer, med stolen: Baby safe plus isofix - med base. (1,5)

De tre stole er de eneste der er blevet mærket med "særdeles god". Resten er blevet mærket med "god". Der er også et point system, hvor den bedste stol har laveste antal point. Jeg har skrevet pointene i parentesen. Emaljunga, med stolen First Class 0+, er langt nede af listen (dog mærket "god") og har 2,3 point!

Jeg vil gerne sende pdf filen til dig, så du selv kan se testen!

Anmeld

19. januar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
DK skriver:

FDM testen der er linket til, viser jo kun de autostole de har testet i år. Jeg har deres samlede test liggende, af alle de forskellige autostole de har testet siden 2007. De tester jo ikke de samme stole igen hvert år, så derfor skal man jo huske at kigge på den samlede test, for at finde den der er allerbedst!

Jeg kan fortælle at top tre på autostole i kategorien 0-13 kg er:¨

1. Maxi Cosy, med stolen:cabriofix med easyfix. (1,4)

2. Britax, med stolen: cosy tot premium isofix med base (1,5)

3. Römer, med stolen: Baby safe plus isofix - med base. (1,5)

De tre stole er de eneste der er blevet mærket med "særdeles god". Resten er blevet mærket med "god". Der er også et point system, hvor den bedste stol har laveste antal point. Jeg har skrevet pointene i parentesen. Emaljunga, med stolen First Class 0+, er langt nede af listen (dog mærket "god") og har 2,3 point!

Jeg vil gerne sende pdf filen til dig, så du selv kan se testen!

Jeg tænkte om du kunne maile den til mig også, da jeg står og skal ud og købe ny autostol til Luka

katja.boye@capinordic.com

Anmeld

19. januar 2010

DK

Jeg kan tilføje, at hvis jeg selv får et barn til, så vil jeg købe Maxi cosy´en. Dog ikke fordi det er den der er bedst, men fordi den passer til en Bugaboo cameleon klapvogn, så autostolen kan sættes på klapvogns-stellet, hvilket jeg synes er super smart! Men det er da så rart nok at det samtidig med er den der indtil videre har testet bedst.

Dog ville jeg ikke have dårlig samvittighed over at købe en af dem der er testet god. Altså det er jo marginaler der gør forskellen! Så længe det er en god og godkendt autostol man har købt, så har man da helt sikkert sit på det tørre!!

Anmeld

28. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg går kun efter Rømer.. Super autostol
Vidst kun det anede mærke lavede barnevogne. Ikke også stole..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.