OM DRIKKEVAND

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.431 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. april 2008

Miam

Lucia skal til at have grød.
Og indtil idag troede jeg at småbørn op til 6 mdr ikke måtte drikke koldt vand fra hanen uden at dette var kogt?

Men da sundhedsplejersken var her idag sagde hun at vi ikke længere behøvede at koge vandet ... når vi gir hende vand ved siden af hendes risgrød.

Men hvofor står der så på NAN deklarationen ved modermælkserstatning, at man skal koge vandet først....dette står også på NAN2 som er til 4 mdr+. ??

Håber nogle af jer kan svare på dette.

KH Mia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2008

MrsMartens

Jeg fik af vide af min sp, at vi i Dk har så rent vand, at det ikke er nødvendigt at koge det med mindre man har privatboring!
Så jeg har aldrig kogt Davids vand!

Anmeld

1. maj 2008

lonemus

Jeg har heller aldrig kogt vandet til mine børn - hverken til modermælkserstatningen, som de fik meget tidligt, eller til en alm kop vand.
Så længe man ikke bor på landet, så kan man sagten bruge vandet direkte fra hanen. Det sagde min sundhedsplejerske også!

Tror ikke NAN pakkerne er helt op-to-date, hvad det angår. Eller også skriver de det for at frasige sig ansvaret.

Anmeld

1. maj 2008

signe

hejsa. jeg har altid kogt Elias vand indtil 4 mdr derefter fik han bare fra hanen sagde min sundhedsplejerske var fint. koger dog stadig hans vand til nan tænker bare det tager to sek på vores nye kogeplade og følger bare nan`s deklaration så er man ihvertfald sikker :) koger stadig sutteflaskerne og suttehoveder for at det er helt rent...måske overflødigt meeen kan godt li det er helt rent:)

Anmeld

1. maj 2008

Miam

Nå ok, ja der kan man bare se. Tjah det ville jo spare os for en hel del tid når vi laver flaske til hende. SIgne: Jeg putter flaskerne i "opperen" og renser sutterne i salt og koger dem derefter 10 min. Efter hvert brug. Jeg er også lidt sart med hygiejne og så'n.:$ Men tusind tak for rådene. Og ja, lonemus jeg er tilbøjelig til at gi dig ret...NAN fralægger sig nok ethvert ansvar og skal være på den sikre side.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.