Jeg opdagede aldrig at min slimprop gik, jeg ved ikke om den måske gik samtidig med vandet...??
Tilgengæld så opdagede jeg da vandet gik. Jeg skulle op og tisse, og lige da jeg rejser mig fra sengen, så kommer der ligesom en lille bitte varm skylle. Jeg tænkte først "ejj... nu tisser jeg kraft dælme også i bukserne". Jeg gik på toilettet og fik skiftet trusser. Jeg var ikke sådan våd ned af benene, det mærkes bare som en lille smule tis. Men så kunne jeg godt lugte på de våde trusser at de ikke rigtig lugtede af tis. Altså de nærmest stank af sådan en... æhh... fad, hengemt lugt. Jeg gik i seng, og kunne SLET ikke sove mere. Jeg rejste mig igen, og en ny lille skylle kom. Så kiggede jeg GRUNDIGT i de ny trusser, og kunne se sådan lidt lyserødt halløj også. Så var jeg ikke længere i tvivl, og lugten af den (ja... 9 mdr. gamle sæd) var heller ikke til at tage fejl af.
Men hvis jeg havde ligget på en sofa, så havde jeg helt sikkert ikke lavet pletter, da det ikke var så meget første gang. Det er åbenbart fordi der kan komme et lille hul, og så bliver det udvidet mere og mere, jo mere man bevæger sig rundt, og derfor kommer der naturligvis også større og større skyller.
Jordemoderen synes forresten at vandet lugtede pragtfuldt og sundt!! Kirstine kom til verden 7 timer efter vandet gik.
Anmeld