Vand og slimprop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.486 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. januar 2010

Dictes mor

Inspireret af de to indlæg om, hvordan jeres vand og slimprop gik, så har jeg altså lige lidt flere spørgsmål. Jeg er førstegangsfødende og ved absolut intet.

Derfor de her spørgsmål, nu håber jeg ikke, at de er for dumme.

Hvordan ved man et slimproppen er gået?

Og
Hvor meget vand kommer der, når vandet går? Min mand er lidt bekymret, for vi har lige fået en ny og dyr sofa, og han siger (for sjov) at jeg ikke skal ligge på den sidst i graviditeten, vi skulle jo nødig have nogen uheld her

Og er der en forbindelse mellem slimproppen og vandet der går, eller er det uafhængigt af hinanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Ha ha ha, kan godt lide din mands kommentar omkring det, at du helst ikke skal ligge på den nye sofa når det er ved at være lige op over

Nå, men for at svare på dit spørgsmål, så ved du at slimproppen og vandet er gået - det kommer bare "væltende" - altså forstået på den måde, at det er ikke kun små dryp i trusserne, men lidt det samme som at tisse i sengen..... Jeg troede jo i øvrigt, at jeg havde tisset i sengen, da proppen gik i min første graviditet

Anmeld

5. januar 2010

Lise

Slimproppen... hmm - ved ikke noget om den, for så ikke nogen slimprop sidste gang. Den kan gå flere gange og gendanne sig selv, men man behøves altså ikke at opdage det

Vandet kan gå med et plask, eller bare begynde at løbe lige så stille, eller det kan sive - i sidstnævnte tilfælde kan man være meget i tvivl. Og måske går det først - eller bliver taget - når man skal til at presse... Min første fødsel startede med at jeg følte et "knips" i underlivet, og så løb det ud af mig - ikke plask, men heller ikke siven...

Ved ikke om der er nogen sammenhæng ml. slimprop og vand - tvivler på det. Og mht sofaen - hvis du ligger/sidder på den, og vandet går, så kan du jo rejse dig op, så det løber ud på gulvet  Jeg lå i sengen da mit vand gik, men der kom ikke en dråbe i den..

Anmeld

5. januar 2010

forår

min slimprop gik torsdag d 19 nov kl 18 og mit vand gik kl 06 d 20 nov og min datter er født kl 16 d 20 nov.

Men så vidt jeg ved er det ikke ensbetydende at man går i fødsel når ens slimprop går, i mit tilfælde skete det dog.

Det er ikke alle der opdager slimproppen. Min lå i mine trusser da jeg skulle på toilettet. Og jeg var ikke i tvivl om at det var den, da der var vildt meget slim, sådan noget geleagtigt ulækkert noget. Mit var helt klart, men det kan ha flere farver, evt lidt brunt pga blod.

Da mit vand gik troede jeg rent faktisk at jeg bare havde svedt meget om natten. Der gik 20 min før jeg ikke længere var i tvivl om at det var vandet, og det var fordi det følte somom jeg tissede i bukserne og ikke kunne kontrollere det...en meget mærkelig fornemmelse....

håber at det kan hjælpe lidt på dine spørgsmål

Dea

Anmeld

5. januar 2010

luckas-mor

hej jeg er også førstegangs fødende og kun i 34+1 idag men min slimprop har været gået 1-2 gange og der er ikke sket noget, der lå også meget klart slim i mine trusser, men ''heldigvis'' er vandet hverken gået i nu og har hellr ikk født i nu

knus natascha

Anmeld

5. januar 2010

DK

Jeg opdagede aldrig at min slimprop gik, jeg ved ikke om den måske gik samtidig med vandet...??

Tilgengæld så opdagede jeg da vandet gik. Jeg skulle op og tisse, og lige da jeg rejser mig fra sengen, så kommer der ligesom en lille bitte varm skylle. Jeg tænkte først "ejj... nu tisser jeg kraft dælme også i bukserne". Jeg gik på toilettet og fik skiftet trusser. Jeg var ikke sådan våd ned af benene, det mærkes bare som en lille smule tis. Men så kunne jeg godt lugte på de våde trusser at de ikke rigtig lugtede af tis. Altså de nærmest stank af sådan en... æhh... fad, hengemt lugt. Jeg gik i seng, og kunne SLET ikke sove mere. Jeg rejste mig igen, og en ny lille skylle kom. Så kiggede jeg GRUNDIGT i de ny trusser, og kunne se sådan lidt lyserødt halløj også. Så var jeg ikke længere i tvivl, og lugten af den (ja... 9 mdr. gamle sæd) var heller ikke til at tage fejl af.

Men hvis jeg havde ligget på en sofa, så havde jeg helt sikkert ikke lavet pletter, da det ikke var så meget første gang. Det er åbenbart fordi der kan komme et lille hul, og så bliver det udvidet mere og mere, jo mere man bevæger sig rundt, og derfor kommer der naturligvis også større og større skyller.

Jordemoderen synes forresten at vandet lugtede pragtfuldt og sundt!! Kirstine kom til verden 7 timer efter vandet gik.

Anmeld

5. januar 2010

Pige2009

Min slimprop gik af flere omgange i form af slimligt udflåd. Vandet gik ad 2 omgange. Slimproppen gik første gang 14 dage inden jeg fødte og så må den have gendannet sig selv, for den gik igen 3 dage inden jeg fødte. Første gang på toilettet, hvor det lige så stille sev ud og anden gang 2 timer efter, hvor det igen bare sev lige så stille

Anmeld

5. januar 2010

Dictes mor

Tak for alle svarene piger, det er rigtig godt lige at høre lidt forskellige erfaringer, så kan det være, at jeg måske selv er lidt klar over, hvad der sker, når den tid kommer en gang indenfor de næste par måneder, det er meget rart at være lidt forberedt.
Og så fortæller jeg lige manden, at han ikke skal være så bekymret for sofaen Hi hi, den fjollerik

Anmeld

5. januar 2010

TbCp

Majastina skriver:

Inspireret af de to indlæg om, hvordan jeres vand og slimprop gik, så har jeg altså lige lidt flere spørgsmål. Jeg er førstegangsfødende og ved absolut intet.

Og
Hvor meget vand kommer der, når vandet går? Min mand er lidt bekymret, for vi har lige fået en ny og dyr sofa, og han siger (for sjov) at jeg ikke skal ligge på den sidst i graviditeten, vi skulle jo nødig have nogen uheld her

Og er der en forbindelse mellem slimproppen og vandet der går, eller er det uafhængigt af hinanden?

Jeg opdagede ikke min slimprop gå.

Vandet startede med at sive da jeg vågnede en morgen, gik på wc og her kom der to mindre skyller.
Flere timer efter da jeg var på sygehuset følte jeg pludselig at jeg skulle tisse men nåede ikke at sætte mig på wc før der virkelig bare kom en syndflod uden lige, nej okay så slemt var det måske ikke, men jeg var ihvertfald glad for at jeg ikke stod i Bilka da det skete

Anmeld

5. januar 2010

Unalisa

Og

h<aha, en lignende kommentar fik jeg fra min mand. vi fik en ny gulvtæppe der

mit slimprop gik søndag den 13.12.09 om morgenen. jeg opdagede det ved da jeg skulle tørre mig efter toiletbesøg. det var noget slimmet og geleagtigt. jeg fødte mandag den 14.12.09 kl 19.23 og mit vand blev taget da jeg skulle presse, så tror ikke vand og slimprop har noget med hinanden at gøre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.