2 måneder og hver 2. time??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.017 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Nybagt mor

Ja vores 2 måneder gamle søn er en sulten lille basse.

Spiser ca hver 2 time, hvor han nogle gange tømmer begge bryster, andre gange kun det ene. Herefter bruger jeg/vi så 1/2 time på at bøvse ham godt af.

Han spiser så kun max 1 gang om natten eller sover igennem.

Spiste jeres i den alder også så ofte???

Synes jo det er hele tiden og så igen. Han bliver helt sikkert mæt, og tager også gevaldigt på - så det er altså ikke fordi han sutter forgæves efter mælk..

Mange hilsner fra den konstant ammende mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

Vingummien

Må være skønt medet barn med appetit, syntes jeg kun er et godt tegn.

Emil har altid spist godt herhjemme hos os for at han trives og han ligger faktisk i underkantet af sin alder.

Han er 17mdr og spiser 6-7 gange om dagen og er også kun med få timers mellemrum han gør det ellers trives han simpelhen ikke. Og så sover han hele natten.

Da han var 2 mdr guflede han også bare løs og det har hængt ved. Så du skal da bare fodre løs

Så længe det er bryst mælk betyder det intet at han spiser meget

Anmeld

4. januar 2010

Nybagt mor

Er nok bare fordi den eneste rytme vi har er at han sover igennem.

Om dagen er det hver 2. time (nogle gange lidt mindre endda) - og ja - han skal bestemt have hvad han har brug for, og er kun glad for den gode appetit!

Men hvor længe ammede I så ofte?

Anmeld

4. januar 2010

Mumto3

tænk nu kan jeg pludselig huske hvordan det var med min den første. Ham ammede jeg også hver anden time omkring 2 mdr alderen. Jeg snakkede med min SP om det. Jeg kan tilgengæld ikke huske hvad hun sagde. Men jeg tror det stod på i en måneds tid. (Det kan jo også være et appetitspring, så vare det blot nogle dage)

Anmeld

4. januar 2010

Frk. Himmelblå

Hejsa

Det med de mange amninger - det kender jeg godt!

Og jeg tror, alt er, som det skal være mht. din lille dreng.
Når han sover igennem (eller i hvert fald så godt som) er det, så vidt jeg er orienteret, et tegn på, at han får, hvad han kan spise i løbet af dagen.

Min datter vil også gerne lægges til ofte. En sundhedsplejerske rådede til, at jeg kunne forsøge at trække tiden ud mellem amningerne. Til tre timer min. Men det blev hun ulykkelig af. Og en anden sundhedsplejerske sagde, at det, efter hendes mening, var helt misforstået at forsøge at trække tiden. - Babyer i den alder har brug for at vide, at mor er der, når de har brug for mad, sagde hun. Det er jeg sikker på, hun har ret i.

Min pige har det på nuværende tidspunkt sådan, at hun den første del af dagen godt kan undvære mad i op til 3 - 3 1/2 timer ad gangen. Om aftenen småspiser hun så løbende for at fylde sig op til natten. Hun er 3 mdr og 2 uger.

Men måske du kan prøve at supplere med en flaske mme i løbet af dagen?
Det kan evt. give lidt mere mæthed, så han kan tage et længere mælkefrit stræk, og du kan få en pause med amning. Sådan har jeg gjort den seneste uges tid .

Håber, du snart får lidt mere ro på det hele :-)
Kh

Anmeld

4. januar 2010

Vingummien

Nybagt mor skriver:

Er nok bare fordi den eneste rytme vi har er at han sover igennem.

Om dagen er det hver 2. time (nogle gange lidt mindre endda) - og ja - han skal bestemt have hvad han har brug for, og er kun glad for den gode appetit!

Men hvor længe ammede I så ofte?

Stoppede desværre med at amme da han var 3 mdr da han ikke længere blev mæt af det han fik ved mig, var også uheldig at få mesns og det hjalp ikke på det for så producere man ikke så meget. Havde ellers rigtig meget indtil da jeg næmest vågnede i bad hver morgen.

Men så gik vi over til flaske og i starten fik han det dyre fra apoteket pga allergi og der fik han også ligeså tit. Da vi så gik over til alomin begyndte vi at tænke lidt over det da børn nemt tager på af det hvis de bare æder løs. Men det var stadig lige så tit bare efter mål. Han har altid skulle spise på bestemte tidspunkter eller bare have lidt i maven ellers er han ked og vil ikke rigtig noget, også fordi han har så meget energi.

Anmeld

4. januar 2010

Nybagt mor

tænk nu kan jeg pludselig huske hvordan det var med min den første. Ham ammede jeg også hver anden time omkring 2 mdr alderen. Jeg snakkede med min SP om det. Jeg kan tilgengæld ikke huske hvad hun sagde. Men jeg tror det stod på i en måneds tid. (Det kan jo også være et appetitspring, så vare det blot nogle dage)

Har overvejet det samme - men så har han altså haft gang i et tigerspring siden han blev født.

Vejede da 4560 g og nu ca 7 kg - her 2 måneder gammel  - og har spist som en gal lige fra start af...

Men kunne være rart hvis man bare kunne trække amningen med 2,5-3 timers mellem rum, krydser fingre for at det kommer

Anmeld

4. januar 2010

EliasMinDejligeSøn<3

sket det samme for miig og nu jeg på flasken!!! or han fik ikk nok og sådan som du fottæller det statede sådan ved miig

Anmeld

4. januar 2010

Nybagt mor

Er nu helt helt sikker på at han får nok, han sover igennem og tager godt på

Er dog ærgeligt at din amning ikke gik - men rart at det så fungerer med mme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.