Svigerforældre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. januar 2008

SaNiNa

Vi hvade aftalt med min kærestes forældre at vi skulle i sommerhus i foråret sammen hvor min kærestes bor og hans kæreste osse skulle med.

vi skulle så finde ud af en weekend nu her når broren og hans kæreste hvade fået skemaer for det næste semester men nej nej hun har hans mor bare bestilt til august hvor vi ikke har en eneste weekend og det vist hun vi ikke hvade....

sådan er det bare gang på gang...

Jeg kommer ikke ret meget hos dem da jeg er så træt af at vi altid skal hører på hvordan broren har det i århus (vi bor i odense os andre) og det kan være ret trættende når vi osse selv snakker med dem. det er som om broren er vigtiger end min kæreste. Selvom vi har sagt vi ikke gider at hører på det hver gang vi kommer der op så bliver de altså ved. pt kommer jeg kun der op for min kærestes skyld og så kenny (deres hun som jeg holder rigtig meget af om han vil blive rigtig ked af det hvis jeg lige pludselig ikke kom(han er mit lille barn))

Hvad stiller vi lige på...

Han mor er især problemet lige fortiden, og kan ikke helt acp... at vi ikke gør ´tingene som de gør og hun gere vil bestemmer over ham endnu vi har boret sammen i lejlighed i næsten 3 år nu og har været sammen i 4 år.

Hilsen Sanne som virkelig har brug for råd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2008

Honningblomst

Hvorfor glæder du dig ikke bare over at I ikke kan tage med til august.
Jeg må ærligt indrømme, at hvis jeg havde et forhold til mine svigerforældre, som du har til dine, så ville jeg ikke så meget som bruge en weekend på at tage i sommerhus med dem....udover det, så ville stemningen da heller ikke være rar, hvis man gjorde det.
Accepter hun er som hun er, forvent intet af hende og tag kun med når du gider og orker, ellers lad din mand. Det er hans mor, ikke din.
Ang. det med broderen, kunne det tænkes at det foregik på samme måde når broderen var hos moderen??
Knus Eva, som synes livet er for kort til at hidse sig op over hvordan andre er, for man kan jo intet gøre ved det.;)

Anmeld

14. januar 2008

SaNiNa

Vi hvade aftale vi skulle i sommerhus alle sammen og vi ville tage med for at se lidt mere til hans bror og han kæreste da vi ikke ser dem så tit.

Nej tror ikke de snakker på sammen måde om bror når han er hjemme... (det ligger ligesom i luften)
Kan da osse godt forstå det er svært at de lige pludselig flytter og ikke er hjemme hverdag mere men det var jo ikke os der valgte de skulle flytte.

Der spiller rigtig mange ting ind som da vi fortalte at vi ville købe hus, så vi har osse valgt ikke at fortælle at vi planglægger barn nu... vi vil helst ikke have sammen reaktion, da det er vores valg at vi vil have baby nu.

Jeg siger osse min mening til dem og det kan de nok ikke helt takle.
Men tror tit ar svigermøder er gode til at blande sig i meget som de ikke skal blande sig i;)

Er hele enig med at vi ikke brude tage med i sommer og det kommer vi heller ikke nu for vi holder ferie og skal være sammen og slappe af men vil jo stadig gøre alt for min kæreste og han ville rigtig gerne med.

Knus Sanne "har børnesår:( "

Anmeld

14. januar 2008

rlyn

Det var også min første tanke, at det må da være en lettelse IKKE at skulle afsted med dem, hvis I har det så træls sammen (?)

Har ét godt råd, som jeg selv bruge mht min mor: Vælg dine kampe!!!
Du kan ikke kæmpe alle slag du møder, det dræner sq én for energi. Du skal nok ikke regne med at ændre ret meget på din svigermor, så lær at lev med det ;)

Jeg har kæmpet mod min mor i mange, mange år og efter jeg har indset, at jeg ikke kan gøre en skid, andet end at få stess af hende, har jeg fået det meget bedre og vores forhold er blevet bedre.
Jeg glider af på hendes bemærkninger og mærkelige humør, det er hende som har det værst.
En anden sidegevinst er, at min mor ikke længere søger disse kampe med mig længere, da hun jo har opdaget, at det ikke giver den effekt hun higer efter: opmærksomheden og stridighederne.

Så måske du skulle prøve at ændre strategi?
Så kan I og broderen + svigerinden måske aftale at tage afsted sammen på et andet tidspunkt?

Knus
Rikke - som heldigvis har den skønneste svigermor/svigerfamilie (L)

Anmeld

14. januar 2008

SaNiNa

Ja har osse droppe helt at diskuterer med dem da det tærer rigtig meget påvores forhold. vi har lige sagt nej til sommerhus turen... (gider ikke folk som ikke kan holde en aftale) vi tager så til århus en weekend i sted nu her og hyggr os med broren og kæresten.

Min dejlige kæreste har lige gjord det meget klart for hans forældre at de skal se at tage sig sammen hvis vil have vi kommer på besøg... Og tag og støt os i vores beslutninger stedet for at mod sætte sig dem.

er så rigtig glad for mine forældre ikke er sådan, har selv haft rigtig mange problemer med dem da jeg boede hjemme men nu har vi det bare mega godt sammen og kommer hjem rigtig tit. (hjap med et efterskole ophold og at jeg flyttede hjemmefra)

Rikker tror jeg vil prøve dit forslag...
Eva sommer mange tak for dit forslag...

hører gerne flere forslag for det kan jo kun gå en vej og i bedre retning...

Sanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.