Barnets 1. sygedag...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

677 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. januar 2010

Mira0911

Barnets 1. sygedag, er det pr. år eller hvordan er det?

Efterfølgende af 1. sygedag, altså anden dagen, er det forælderen selv der skal melde sig syg, fordi sit barn er syg?

Hvordan har I gjort det? Hvordan og hvorledes...

Jeg ved godt pr. forælder har 1 barnets 1. sygedag - Men efterfølgende af det...

Håber nogen forstår mit roderi...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2010

LinLin

Barnets første sygedag er første dag barnet er syg. Der er ikke noget max pr. år... Nogle overenskomster har vist fået barnets 2. syge dag...

1. sygedag er - ud over omsorgen for barnet - beregnet til at finde "anden pasning" de evt efterfølgende dage, hvilket kan være meget svært, hvis ex bedsteforældre stadig er på arbejdsmarkedet! Så tror der er mange der enten bruger den med at den anden forældre så tager 1. syge dag dagen efter eller melder sig selv syg (ikke helt "lovligt" men det kan være nødvendigt!)

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

Okey - Ja vi får da hvert fald et problem... Vi har ikke nogen i nærheden til at tage vores datter, hvis det skulle ske...

Svigerforældrene er så langt oppe i årene, at de ikke kan overskue eller har tålmodighed til at passe....

Anmeld

4. januar 2010

LinLin

Måske en idé at finde "reservebedster"...?

Anmeld

4. januar 2010

Mira0911

Ja det var en mulighed...

Anmeld

4. januar 2010

LinLin

Davids tre bedsteforældre bor tæt på, men min mor kan ikke have ham en hel dag, fordi hun har haft en hjerneblødning og hans farfar arbejder. Så godt at farmor er gået på efterløn! Hun kan dog ikke hente ham, hvis han skulle blive syg i løbet af dagen og børnehaven ringer efter os - farfaren har deres bil og de bor  8 km fra nærmeste rutebil... Og mener at det er sådan, at hvis man tager hjem fra arbjede, for at hente et sygt barn, så tæller det som 1. sygedag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.