Frugt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.185 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvor meget frugt er for meget? Er der ikke noget med frugtsukkeret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2008

Pia.

jo det er rigtigt, men hvad jeg har læst mig frem til så er det den form for "sukker" kroppen har brug for - så jeg spiser enormt meget frugt og tænker ikke over sukkeret i frugten....

ved ikke om der er noget der hedder for meget frugt... det er vel mere maven der siger stop ;)...

(H)

Anmeld

30. april 2008

Lise

Forskellige folk siger forskellige ting... men jeg mener at du bare skal spise den frugt du har lyst til, og så ikke tænke på kalorier, sukker mv. Jeg er sikker på at der er mange flere gode ting end dårlige ting i frugt. Man skal blot huske på at man ikke kan spise sig mæt i frugt, så hvis det er fordi man er sulten så ville jeg forslå at man spiser noget andet eller noget sammen med frugten. På nær bananer, som er gode hvis man bliver lidt sulten i løbet af eftermiddagen eller noget... Men frugt er godt hvis man er lidt lækkersulten eller trænger til et skud energi..

- Lise

Anmeld

30. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det var lige de svar jeg ville høre :P Mange tak

(H)

Anmeld

30. april 2008

Mathilde

Jeg tror ikke man kan spise for meget frugt, så længe man sørger for at få de andre vigtige ting som kroppen har brug for i løbet af en dag. Altså så frugt ikke erstatter andet mad. Jeg spiser selv meget frugt i perioder og det er egentlig der jeg har det bedst både fysisk og psykisk:)

Så spis endelig bare al den frugt du har lyst til, det gør jeg:))

(H)Mathilde

Anmeld

30. april 2008

Honningblomst

Altså frugt er jo noget af det bedste hvis man skal fylde i hovedet...men et stk. frugt indeholder 100kalorier, så det kan jo have en betydning...tror altså også man skal vænne sin krop til ikke at få noget hele tiden...og heller ikke så meget af gangen..
Knus Eva..

Anmeld

30. april 2008

lonemus

Eva skriver:

Altså frugt er jo noget af det bedste hvis man skal fylde i hovedet...men et stk. frugt indeholder 100kalorier, så det kan jo have en betydning...tror altså også man skal vænne sin krop til ikke at få noget hele tiden...og heller ikke så meget af gangen..
Knus Eva..

Jeg er fuldstændig enig med dig - man kan spise alt, bare i små mængder, er det ikke sådan man siger? ;)
Det er i hvert fald det jeg prøver at leve efter;)

Anmeld

30. april 2008

bette

hehe da jeg var gravid frarådede min jordmor mig at spise så meget frugt.. tog nemlig liiiige rigeligt på (30kg) og det var pga frugtsukkeret..
men jeg åd altså også en del frugt.. havde en stor trang til det hele tiden.. :$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.