nogle gode råd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

mor-til-vanessa

ammer min lille pige på 3 uger. det gør min nas, men man skal vel lide lidt. har lige fået bryst betændelse igen for 2gang og det gør endnu mere nas så tårene står ud. det er kun i det ene bryst jeg får bryst betændelsen. det er lige som om det hober sig op og bliver en stor klump og det er også det bryst hun ikke er så glad for at ligge ved (tror jeg) hun ligger og hiver og vrider i det efter noget tid hun har ligget der. er det fordi det så er tomt? hvornår ved man at brystet er tømt?

nogle gange vil hun ligge i 2 timer og spise, hvilket jeg synes er vildt lang tid. og det tager altid mindst en time for hende at spise. er det normalt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

mor_sabina

Åh din stakkel brystbetændelse er bare ikke sjovt.

Jeg havde også kun i det ene bryst og jeg blev rådet til at malke ud/pumpe/amme hver time, for på den måde at få det skyllet igennem.

Han ville ikke så gerne ligge ved brystet, og jeg tænkte det måske ikke løb så nemt!? Men det hjalp når jeg masserede der hvor det var hårdt og blev ved til det var blødt.

Du ved det er tømt når du når hun siger tak for mad lige masserer efter og ser om der kommer mere, men det er ulempen ved amning, man kan ikke se hvor meget de får.

Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle sætte amningen lidt i system, bla. fordi han hang der længe og hele tiden og fordi hans mave begyndte at drille, fordi den hele tiden var igang. Hun sagde 3 timer fra start af amining til man skal amme igen, og så må man gerne sige 20-30 min, faktisk hedder det at børn skal tage hvad de vil have på mellem 15-20 min!

Det var de ting jeg brugte, håber du kan få lidt fornøjelse af det

God bedring

Anmeld

2. januar 2010

JustAnotherName

livpultz skriver:

ammer min lille pige på 3 uger. det gør min nas, men man skal vel lide lidt. har lige fået bryst betændelse igen for 2gang og det gør endnu mere nas så tårene står ud. det er kun i det ene bryst jeg får bryst betændelsen. det er lige som om det hober sig op og bliver en stor klump og det er også det bryst hun ikke er så glad for at ligge ved (tror jeg) hun ligger og hiver og vrider i det efter noget tid hun har ligget der. er det fordi det så er tomt? hvornår ved man at brystet er tømt?

nogle gange vil hun ligge i 2 timer og spise, hvilket jeg synes er vildt lang tid. og det tager altid mindst en time for hende at spise. er det normalt?

Mens de er små, kan det næsten føles som om, at man ikke laver andet end at amme, og amme og så amme igen.
Og det kan tage klang tid. Men jo ældre de små bliver, jo hurtigere er de om det.

Løbende skal hun have din mælkeproduktion op. Og så kræver det at hun sutter mere / længere tid.

Når hun trækker og hiver i brystet, er det sikkert fordi der ikke lige kommer ret meget mælk, og det irriterer hende. Men det betyder ikke at brystet nødvendigvis er tømt ....så skal hun bare sutte lidt mere, før den næste portion kommer. Det er sådan at det kommer i portioner. Den første mælk er tyndere og slukker nærmest tørsten. Efterfølgende bliver mælken tykkere og mætter.

God bedring med smerterne. Det er slet ikke sjovt!

Anmeld

2. januar 2010

eliasogmor

jeg havde også brystbetændelse og ødelagte brystvorter.., mens det stod på, brugte jeg suttebrik..det fungerede super fint....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.