Kejsersnit - må/ikke må?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.930 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2010

Jordbærpigen

Sidder her og kommer til at tænke på kejsersnit når man sidder og snakker om den graviditet, der gerne snart skulle komme

Jeg har altid gerne villet føde selv, men det kan jo ende i kejsersnit. Så jeg tænkte på, hvad man egentlig må og ikke må, når man har fået lavet kejsersnit?

Der går jo mange myter og rygter - fx. at man ik må løfte sig eget barn i starten osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2010

Ni-ko-li-ne

du "må" det som du må ved hvilken som helst operation.... du må godt løfte dit barn og så heller ikke mere.... men det er kun et par dage, så må du gerne løfte barn i lift, og ikke mere.... men det giver helt sig selv, eftersom man får vilde smerter i arret, og de går først væk efter et stykke tid...

Jane25 skriver:

Sidder her og kommer til at tænke på kejsersnit når man sidder og snakker om den graviditet, der gerne snart skulle komme

Jeg har altid gerne villet føde selv, men det kan jo ende i kejsersnit. Så jeg tænkte på, hvad man egentlig må og ikke må, når man har fået lavet kejsersnit?

Der går jo mange myter og rygter - fx. at man ik må løfte sig eget barn i starten osv?

Anmeld

2. januar 2010

BOBS

fik aks og løftede mit barn de første dage og mob. mig det jeg kunne til smertegrænsen som det hedder, så jeg var stensikker på ikke at skulle have nogle sengelejekomplikationer i form af forstoppelse m.v. mht. løft har jeg også hørt div. jeg dik af vide som ka-ri-na skriver at jeg gerne måtte løfte mit barn og ikke videre det første stykke tid....men alle er jo meget forskellige m.h.t. smerter osv. så gør endelig (hvis du skal have ks) kun det DU føler du kan, og mærk godt efter...det vigtigste er jo at du sagtens kan sidde med det barn tæt ind til dig.

jeg var meget mindre besværet efterfølgende end et familiemedlem der fødte vaginalt. hun havde langt større smerter i længere tid.

men jeg håber virkelig at jeg kan føde vaginalt næste gang, hvis der bliver en sådan....synes jeg følte mig lidt snydt efter de mange mange timers veer, og så hun kom ud på den måde. Ikke at det betyder noget, for når de er der er det jo bare det skønneste uanset hvad.

held og lykke

Anmeld

2. januar 2010

kjeldsen

Hejsa... jeg har prøvet begge dele.. første fødsel var en ganske almindelig fødsel, som dog resulterede i et brækket haleben. Anden gang var et planlagt kejsersnit. Hvis jeg kunne vælge ville jeg 1000 gange hellere føde almindeligt. Jeg havde mange smerter efter kejsersnit, og da mine klemmer skulle af ved lægen sprækkede mit sår op, så måtte lige have klemmer på igen.

Jeg måtte kun løfte hvad vægten på mit eget barn, og det var ikke så nemt da jeg derhjemme havde en lille en på knap 2 år.

Men idag har jeg kun et lille ar, så det er bare lavet rigtig flot. Og kan gå på stranden i min bikini, uden nogen kan se jeg har fået fortaget et kejsersnit.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.