stine_olesen skriver:
Vi har et venne par som natten mellem d 30 og 31 fødte en dreng på 722 gram. Der ligger det i det at hun fik konstateret svangerskabsforgiftning åbentbart meget uventet for det var temmelig kritisk, hun skulle først føde om 3 mdr kan ikke huske den præcise termins dato. Det var meget akut til odense, bor på falster da de tager meget fortidlig fødte i forhold til i næstved, det blev temmelig kritisk for moderen der måtte på intensiv pga forhøjet blodtryk og forgiftning. Men dres lille dreng vejer kun 722 gram og hvad jeg kan regne ud skal hun være der ca 28-30 uger henne hvis der stadig er 3 mdr til, er det ikke meget lille han skulle efter signe have det ok, men synes stdaig det lyder meget småt.
Er der nogen der har erfaringer med så for tidlig fødte med overlevelse og evt. skader??
Stine selv mor til en 11 næsten 12 mdr gammel dreng
Hejsa,
Først tillykke til din veninde med den lille basse.
Min veninde fødte i uge 28+5 og drengen vejede 1240g, så det lille pus din veninde fødte lyder til at være født før uge 28?
Mht. overlevelsechancer er det jo svært at sige, det kommer helt an på hvilke uge han er født, samt om der kommer komplikationer. En af de komplikationer der oftes ses ved ekstrem ftf. (født før uge 30) er hjerneblødninger.
Mht. senere skader, har de fleste ftf senfølger. Det kan være bla. være motorisk og overstimuli.
Der en Stina herinde, som selv fødte smukke Daniella i uge 26+?
Hun hedder wiitrioeN herinde, jeg er helt sikker på hun vil være dig behjælplig.
Godt nytår fra Trine som selv fødte en lille pige for tidligt, Malucca vejede 1395g.
Anmeld