Født 3 mdr for tidligt...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.453 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. januar 2010

stine_olesen

Vi har et venne par som natten mellem d 30 og 31 fødte en dreng på 722 gram. Der ligger det i det at hun fik konstateret svangerskabsforgiftning åbentbart meget uventet for det var temmelig kritisk, hun skulle først føde om 3 mdr kan ikke huske den præcise termins dato. Det var meget akut til odense, bor på falster da de tager meget fortidlig fødte i forhold til i næstved, det blev temmelig kritisk for moderen der måtte på intensiv pga forhøjet blodtryk og forgiftning. Men dres lille dreng vejer kun 722 gram og hvad jeg kan regne ud skal hun være der ca 28-30 uger henne hvis der stadig er 3 mdr til, er det ikke meget lille  han skulle efter signe have det ok, men synes stdaig det lyder meget småt.

Er der nogen der har erfaringer med så for tidlig fødte med overlevelse og evt. skader??

Stine selv mor til en 11 næsten 12 mdr gammel dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2010

Klumpe-dumpe

stine_olesen skriver:

Vi har et venne par som natten mellem d 30 og 31 fødte en dreng på 722 gram. Der ligger det i det at hun fik konstateret svangerskabsforgiftning åbentbart meget uventet for det var temmelig kritisk, hun skulle først føde om 3 mdr kan ikke huske den præcise termins dato. Det var meget akut til odense, bor på falster da de tager meget fortidlig fødte i forhold til i næstved, det blev temmelig kritisk for moderen der måtte på intensiv pga forhøjet blodtryk og forgiftning. Men dres lille dreng vejer kun 722 gram og hvad jeg kan regne ud skal hun være der ca 28-30 uger henne hvis der stadig er 3 mdr til, er det ikke meget lille  han skulle efter signe have det ok, men synes stdaig det lyder meget småt.

Er der nogen der har erfaringer med så for tidlig fødte med overlevelse og evt. skader??

Hejsa,

Først tillykke til din veninde med den lille basse.

Min veninde fødte i uge 28+5 og drengen vejede 1240g, så det lille pus din veninde fødte lyder til at være født før uge 28?

Mht. overlevelsechancer er det jo svært at sige, det kommer helt an på hvilke uge han er født, samt om der kommer komplikationer. En af de komplikationer der oftes ses ved ekstrem ftf. (født før uge 30) er hjerneblødninger.

Mht. senere skader, har de fleste ftf senfølger. Det kan være bla. være motorisk og overstimuli.

Der en Stina herinde, som selv fødte smukke Daniella i uge 26+?

Hun hedder wiitrioeN herinde, jeg er helt sikker på hun vil være dig  behjælplig.

Godt nytår fra Trine som selv fødte en lille pige for tidligt, Malucca vejede 1395g.

Anmeld

26. marts 2010

Christina.78

mmm..jeg fødte Emma i uge 28 - hun vejede 648 og hun var svært væksthæmmet grundet svær svangerskabsforgiftning...det blev opdaget for sent da jeg ikke havde symptomerne på det udover høj blodtryk..hun ville have overlevet efter hendes 25 barske dage HVIS ikke hun havde fået konstateret NEC (en tarmsygdom som nogle ftf får)...

Vil bare sige, at afhængig af deres livsvilje og deres "tilstand" på fødselstidspunktet kan de sagtens overleve..har hørt flere gode historier, men det kan kun tiden vise..

Held og lykke med deres lille vidunder..

Anmeld

26. marts 2010

4xGreve

stine_olesen skriver:

min datter er født i uge 26 og hun blev født 970g men tabte sig til 744g efter meget kort tid. hun lever den dag i bedste velgående er godt med udviklings mæssigt men det psykiske halter, det er en gave at få et så fortidlig født barn men det er også en kamp med kommune, venner, familie, sygehus, hinanden og ikke mindst sig selv...

Anmeld

26. marts 2010

Low

Jeg har en veninde som blev født 3 mdr for tidligt og hun vejede 700 g ca.. Hun har nu dårligt syn og mave problemer. Ellers har hun det godt

Anmeld

26. marts 2010

KarinaIda

stine_olesen skriver:

Først et stort tillykke til din veninde...

Min mor er født 3 mdr for tidligt, og det samme er min ene veninde... Og de vejede også omkring 700-750 g.... Det er ikke meget, men selvom man er så lille, kan man sagtens kæmpe sig vej gennem den svære tid uden mén!! Min veninde fejler intet, dog er hun stadig "lille".. Min mor derimod er spastikker!! Så det med han er født så meget for tidligt, kan tage mange drejninger, så det er jo svært og sige, hvad der vil ske med ham!! Men er da sikker på han nok skal klare det... Held og lykke...

Anmeld

27. juni 2010

signe.

Hej

Min kæreste og jeg blev den 30 april forældre til en lille bitte dreng, der blev født i uge 24+4, derved vejede han kun 470 gram!! Idag efter at have været både på skejby og Odense sygehus er vi landet i aalborg, og hans vægt er nu 1180 gram. Det går meget STILLE og roligt fremad, men det vigtigste for os er selvfølgelig bare at han vokser, uanset hvor længe det tager han får hjælp til at trække vejret via respirator, men ellers har han det fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.