hvordan er jeres barns røtme langt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. december 2009

christina2412

min søn philip på 5 uger på lørdag, kommer i seng ca kl 22 nogen gange 23, han falder kun i søvn, ved han får bryst ved mig i sengen. jeg falder så også i søvn, ca kl halv et vågner jeg, og lægger ham over i vuggen, sover ikke ret godt når han ligger der, for min mand ligger på den anden side helt oppe i nakken, og føler jeg bliver kvalt  han vågner så mellem kl 3 og 4 får tør ble og får bryst igen, og sover så til ca kl 7 hvor han får tør ble og bryst igen. så sover han til kl 9-10 stykker. og er så faktisk vågen resten af dagen.

jeg har svært ved, at vænne ham til barnevognen, for han sover jo ikke resten af dagen.

jeg er ude og gå med ham hver dag, han falder lidt hen, når vi går, men sover ikke rigtig, når vi så kommer hjem så han vågen igen.

jeg klager ikke over hans søvn rytme overhovedet, for priser mig lykkelig for den gode nattesøvn, han giver mig lov til, at få.

men er der nogen der oplever det samme, ang rytme resten af dagen, for hvordan skal jeg vænne ham til den barnevogn, jeg har lidt svært ved når vi når aften, og finde på ting, at foretage mig med ham. for han er godt træt virker faktisk overtræt, har prøvet, at hjælpe ham til at sove, men han vil kun sove, når han får et bryst i munden, og så snart han slipper, og jeg lægger ham i vuggen, så plim er han vågen igen. jeg har også prøvet at det er liften han bliver lagt i men ingen forskel.

i løbet af dagen ligger ham på lege tæppe og jeg lægger ved siden af ham og snakker og jeg synger for ham, vi laver gymnastik på puslebordet han ligger i kravlegården, og kigger på legetøj og musikuroen bliver tændt osv

men er der andre, der oplever det samme med deres barn på snart 5 uger ikke sover fra ca kl 9-10 til 22-23 om aften.

og hvordan er jeres rytme med jeres barn?

den stolte mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2009

engel24

Min søn er 6 uger, nattesøvnen minder meget om det ved din søn, benjamin sover dog også i loøbet af dagen .. ikke længe men en times tid.

sover som regl når vi går med barnevogn eller han sidder i auto stol .. det er dejligt

Anmeld

31. december 2009

Nybagt mor

Min søn er 8 uger gammel, og har nøjagtig samme døgnrytme som sin (dog undtaget at han sover helt igennem om natten uden at vågne)

Synes han burde sove lidt mere, når han nu er så lille.

I skrivende stund sover han på 2. time i vuggen, men er også første gang det er sket her midt på dagen.

Tænker dog at hans søvnmønster kommer til at ændre sig meget i løbet af de næste måneder, så mon ikke det løser sig selv

Godt nytår

Anmeld

31. december 2009

Mor til Frederic og Freya

Vi fik en dreng med et godt sove hjerte og han sove hele natten igennem inden vi tog hjem fra barsels afd.

Vi stod op omkring kl 6-7 hvor han fik ren mølle, blev vasket og kom i tøjet - derefter amning. Vi hygged et stykke tid og han kom ud at sove til formiddag - max 1½ time.

Når han kom ind fra formiddags lur fik han atter ren mølle, lege eller hygge (gik til stimulastik - baby salme sang og baby svøm) og tilbudt bryst.

Han kom ud at sove til middag efter en gang amning og kunne sove 2-3½ time.

Atter ren mølle og tilbudt bryst. Derefter hygge og afslapning.

Fik bryst omkring kl 17.30-18 og en lille morfar ved brystet. Efter ca. 10 min kom han ind og fik ren mølle og kom i nattøjet.

Kl ca 19.30- 20 fik han godnat bryst og han blev puttet i hans vugge og sov til næste morgen.

-----------------------------------------------------------------------------

Barnevogn?

Jeg started også ud med at gå ture, men det er langt at skulle gå i de timer han kunne sove. Og tænkte på at han jo i altan barnevogn'en blot blev/bliver lagt og han putter selv. Og hvis han blev vændet til kun at 'kunne' sove når vi gik - ville vores dp og os selv få en opgave.

Så vi havde da nogle 'gode og lange' skrige ture ude på altan i start. Men mor her var standhaftig og til sidst gik det over. Det høster vi frugterne af i dag, at han hvor som helst kan blive puttet i posen og så komme ud at sove - uden at skulle vugges eller rulles i søvn.

Anmeld

18. januar 2010

ditte_kk

Hej Christina!

Er meget glad for at se dit indlæg, min søn på 4½ uge har nøjagtigt det samme mønster. Eneste forskel er at han stadig sover i vores seng, og at han elsker barnevognen. Dog kommer han sjældent i den da jeg stadig ikke kan gå, ej heller bære ham i liften ned og op af trapperne. (vi bor på 5. sal i kbh)

Han bliver træt midt på dagen, ved en 12-13 tiden, men han vil bare ikke sove. Jeg har prøvet meget men han vil bare ikke. Han bliver overtræt, og eneste måde at trøste ham på ( til sidst ) er brystet.. igen!. Og så sover han også, i en 10 minutters til, og når han så rammer liften vågner han i et skrig!..Suk. Tror han måske får for meget bryst.. han vejer allerede 4,4 kg.!

Er interesseret i at vide om din søn har ændret mønster nu? Eller er han stadig bare vågen mange timer hverdag? Jeg ved godt vi skal prise os lykkelige for at de sover nogenlunde om natten, men jeg kunne altså godt bruge en lille pause i løbet af dagen, bare en ½ time!

Anmeld

18. januar 2010

Pige2009

Min datter Laura er nu 12 uger, og i de første 5 uger havde hun samme døgnrytme som din purk, og nægtede resolut at sove mere end 1 time ad gangen om dagen. Jeg forsøgte så at lægge hende til at sove i barnevognen udenfor mellem 12-13, og det gjorde virkelig underværker. Hun havde nogle gevaldige ture med skrig og skrål, så de første par gange gik jeg med hende, men holdt så op, da jeg mente, hun skulle kunne falde i søvn af sig selv. Vi tog igen nogle ture med skrig og skrål, men efter et par dage tog hun det fint, så nu sover hun hver eftermiddag ude i sin barnevogn i 4 timer

Anmeld

18. januar 2010

Halbschön

ditte_kk skriver:

Hej Christina!

Er meget glad for at se dit indlæg, min søn på 4½ uge har nøjagtigt det samme mønster. Eneste forskel er at han stadig sover i vores seng, og at han elsker barnevognen. Dog kommer han sjældent i den da jeg stadig ikke kan gå, ej heller bære ham i liften ned og op af trapperne. (vi bor på 5. sal i kbh)

Han bliver træt midt på dagen, ved en 12-13 tiden, men han vil bare ikke sove. Jeg har prøvet meget men han vil bare ikke. Han bliver overtræt, og eneste måde at trøste ham på ( til sidst ) er brystet.. igen!. Og så sover han også, i en 10 minutters til, og når han så rammer liften vågner han i et skrig!..Suk. Tror han måske får for meget bryst.. han vejer allerede 4,4 kg.!

Er interesseret i at vide om din søn har ændret mønster nu? Eller er han stadig bare vågen mange timer hverdag? Jeg ved godt vi skal prise os lykkelige for at de sover nogenlunde om natten, men jeg kunne altså godt bruge en lille pause i løbet af dagen, bare en ½ time!

Hej - velkommen her til siden først og fremmest

Da min søn var på alder med din sov han heller ikke rigtigt i løbet af dagen udover nogle korte små lure, så der hørte det til sjældenhederne at jeg nåede bad, tøj og mad før kæresten kom hjem om eftermiddagen. Min søn er nu 13 uger og de sidst 5 uger ca. har vi haft en rigtig god rytme.

Vores hverdag herhjemme:
4,30, min kæreste står op og tager på arbejde. Nicolai min søn vågner ret kort tid herefter og får bryst og falder faktisk i søvn igen. Vågner omkring kl 7 og vi putter lidt i sengen inden vi står op. Normalt blir kl 8,30 inden vi står op hvor han så får tør ble, tøj og bryst. Omkring 9,30 eller hvornår han virker træt kommer han ud i barnevognen på altanen hvor han næsten (7,9,13) altid falder i søvn af sig selv. Og der tager han 1-3 timer, hvor jeg så kan få lavet lidt herhjemme. Når han vågner igen, typisk omkring kl 12, så får han mad, tør ble og vi leger.. 13-13,30 blir han lagt ud igen. Idag var kl. 12,30, og i skrivende stund sover han stadig(4timer). Så står den ellers på bryst, en lille flaske og leg resten af aftenen og mellem kl 20 og 21 går ham og jeg ind i seng, hvor han falder i søvn mens han får bryst. Så vågner han igen om´kring kl 1 og får bryst og sover indtil kæresten tager på arbejde.

Så hans rytme er egentlig meget god nu, men det var lidt hårdt indtil

Håber også at din lille søn snart har tænkt sig at sove lidt

Knus

Anmeld

19. januar 2010

christina2412

ditte_kk skriver:

Hej Christina!

hejsa.

Philip er nu 7 uger på torsdag, og forrig søndag sage jeg til min mand, der skal findes en løsning, jeg kan ikke holde til det her mere.

han sov stadigvæk ikke om dagen og jeg lavede ikke andet end, at amme, jeg kunne mærke jeg var ved, at køre helt ned.

mandag vågnede han kl 8:30 vi stod op kl 9 efter han var blevet ammet, han blev vasket osv. kl 10:15 viste han tegn til han var træt som han plejer, jeg gav ham dragt hue og hansker på, og så skete der et mirakel, inden jeg nåede ud af fyr rummet sov han og i 3 timer.

kl 15 var han træt igen og jeg gjorde det samme igen og han sov i 2 timer  

siden da har han sovet ude i barnevognen både formiddag og eftermiddag mellem 2-3 1/2 time hver dag.

igår havde han så en dag, hvor han bare ville amme hele dagen, da sov han kun 2x50 min, men tror han er igang med et appetitspring.

så han kommer i seng kl 22-22:30 før vil han bare ikke, der ammer jeg ham i stuen, går ud og gir ham en ren ble, lægger ham i vuggen, han gir sig lidt af utilfredshed han græder ikke, men til sidst efter max 10 min tager han sutten, han er IKKE ret glad for den, han sutter på den ude på spidsen, som om det er en bryst vorte, men tager den til sidst, og falder i søvn. vågner så igen 2 timer efter,er han begyndt på nogen gange. kommer over i sengen og får mad, og lægger ham tilbage i vuggen, så går der mellem 3 og 5 timer meget forskelligt så får han mad igen. men er det efter 3 timer vågner han som reelt 3 timer efter igen så vil det se sådan ud.

mad kl 22 mad kl 24 mad kl 3 mad kl 6 og så kl 8:30 inden vi står op. men nogen gange ikke den kl 24.

så det er bleve meget meget bedre

men han er noget sur og ked af det om aften, enten skal vi gå rundt med ham lege med ham på pusle bordet på tæppet i stuen kort tid så gider han ikke det mere eller ammes helst hele tiden  han vil ikke ligge alene om aften i ret lang tid så græder han, og bliver urolig basker med arme og ben. så selv om det er blevet rigtig godt syntes jeg også det kan være en smule hårdt om aften fra kl 16:30 til 22-22:30. men der sker jo noget hele tiden med dem, så mund ikke han nok skal blive mere glad om aften også han eer jo sopm sagt snart kun 2 mdr

christina den glade mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.