Spørgsmål ang Kh, forsøger tilskud og børnetilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

732 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. december 2009

Sesse89

Jeg kan ikk rigtig læse mig frem til det så bliver nød til at spørge.

Om jeg vil få kh som forsøger selvom jeg bor sammen med kæresten og han er lærling?
Og er det rigtig at man kan få ekstra Kh fra uge 12?

Og ville vi få almindelig sats af børnetilskud?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2009

LRJ

Sesse89 skriver:

Om jeg vil få kh som forsøger selvom jeg bor sammen med kæresten og han er lærling?

Her i Jylland er det ligegyldig hvor mange penge din kæreste tjener, Sålænge i ikk er gift.  Så mon ikk det er det samme på Sjælland ?

Og ja du får ca 9800 før Skat, når du er gået over uge 12, Og så 12000 eller 13000 før skat når du har født

Jeg får hvertfald 9800 før skat hver månede og min kæreste har en Ret høj indkomst, og jeg er ikk blevet trukket pga vi ikk er gift

Anmeld

30. december 2009

Sesse89

Lone H. skriver:

Her i Jylland er det ligegyldig hvor mange penge din kæreste tjener, Sålænge i ikk er gift.  Så mon ikk det er det samme på Sjælland ?

Og ja du får ca 9800 før Skat, når du er gået over uge 12, Og så 12000 eller 13000 før skat når du har født

Jeg får hvertfald 9800 før skat hver månede og min kæreste har en Ret høj indkomst, og jeg er ikk blevet trukket pga vi ikk er gift

Jamen så ved jeg da lidt mere og ved jeg kan få ekstra når jeg søger Kh på ny når jeg er flyttet...

Er det så også normalt at betale 40% i skat når man er på KH?

Anmeld

30. december 2009

LRJ

Sesse89 skriver:

Jamen så ved jeg da lidt mere og ved jeg kan få ekstra når jeg søger Kh på ny når jeg er flyttet...

Er det så også normalt at betale 40% i skat når man er på KH?

Ja Det er det - Og husk hvis du flytter midt i en månede skal du oplyse det til jobcentret i den kommune du bor i nu, fordi så det dem der skal kontakte den anden kommune, men Hvis du flytter den 1, er det dig selv der skal meddele det til jobcenteret i den nye kommune

Anmeld

31. december 2009

MorTilSnartFire <3

Sesse89 skriver:

Her i Kolding (Jylland) får man 5.100,- udbetalt før 12. gravilitetesuge og 7.200,- udbetalt hver måned efter 12. gravilitetsuge. Når du har født, fx 1. januar, får du ca. 8500,- udbetalt 1.februar

Hvis din kæreste og du er gift, kan du ikke få kontanshjælp, hvis ikke I er, kan du få kontanthjælp... MEN! Det går ind over jeres boligstøtte, for så lægger de din indkomst og din kærestes indkomst sammen.. Jo mere han har i indkomst, jo mindre kan I få i boligstøtte..

Og ja, satsen for børnetilskud er det samme for alle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.