samværsordning med alkoholiker??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.759 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. december 2009

wamse

Nogen der har erfaring med en ex, der er alkoholiker? 
Min ex var ædru i 6 mdr, men er nu begyndt at drikke igen.
Lige nu er det "kun" en gang i mellem, men hans historie 
viser at det altid ender ude af kontrol. Han vil fra januar 
begynde at have vores datter på 3½ på samvær, og jeg er 
så bange for han drikker når hun er der. Jeg vil kontakte 
statsforvaltningen på mandag når de åbner, og høre hvad 
jeg gør.

Men nogen her inde der har erfaring for hvordan de 
løser samværet? 
Jeg forestiller mig, at det er måske overvåget eller at han 
skal indtage antabus og bevise det.

Han har de sidste 2 mdr været indlagt på psykiatrisk afdeling, og nu hvor han har fundet en anden patient at være kærester med, så mener han selv han er udskrivnings parat.

Hans valg af kæreste bekymrer mig i forhold til min datter også - 
kæresten er 12 år yngre end ham, og ifølge ham selv ikke 
særlig moden. , og det faktum at hun også kommer direkte
fra den afdeling. Det bekymrer mig virkelig meget at skulle 
overlade min datter alene med ham nu.
Kh Majbritt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2010

CS

Puha, det er en sej omgang du sidder i - jeg sender dig de bedste tanker og håber at alt falder ud til din datters fordel.

Jeg ikke sikker på hvordan reglerne er pt, men tidligere var det overvåget sammenværd - dette krævede dog at der var dokumentation for at der var hold i udsagnene om ex alkoholisme eller psykisk sygdom.

masser af

Christina

Anmeld

11. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er det ikke noget med overværet samværd, man er ude i, i sådan en sitiation?...

Anmeld

11. januar 2010

wamse

Jeg har nu sendt ansøgning afsted om ene forældremyndighed og om et møde med en børnesagkyndig rådgiver. der er masser af beviser for hans misbrug og psykiske sygdom i form af masser af antabus kure, flere besøg hos rådgivningscentret, politiet har kørt ham hjem fordi han lagde sanseløs af druk inde i gågaden, psykiatrisk afdeling har medicineret ham for stærke abstinenser flere omgange, 3 gange ophold på psykiatrisk afdeling bare inden for det sidste år.  

Anmeld

11. januar 2010

CS

Godt du har fået den afsted, så har du gjort dit! Det er godt der er konkrete beviser, det vejer altid tungt.

Håber det bedste for din datter og dig!

Anmeld

11. januar 2010

wamse

ChristinaS skriver:

Godt du har fået den afsted, så har du gjort dit! Det er godt der er konkrete beviser, det vejer altid tungt.

Håber det bedste for din datter og dig!

Tak skal du have

Ønsker at sikre mit barn mest muligt. Ønsker for hende at kunne have et forhold til ham, i hans gode perioder, men at der også er et net omkring hende når han ikke er ok. Der skal helt sikkert tjekkes op på om han er ædru og om han psykisk er stabil nok til kontakten med hende. For når han er stabil, har han også noget godt at tilbyde hende, men for pokker hvor skal han lære at tage sunde valg i hans liv nu for Lærke´s skyld.

Anmeld

11. januar 2010

Ni-ko-li-ne

jeg ville Nægte at udlevere barnet! især når der er masser af beviser for at hanh har et alkohol misbrug.

Anmeld

11. januar 2010

Lone Jakobsen

hejsa

jeg har en ex der er alkoholiker. jeg vil gerne fortælle dig lidt om hvordan samvær fungere....men kan vi så ikke gøre det privat?

mange Lone....som desværre ved alt om hvad du gennemgår

Anmeld

11. januar 2010

wamse

ka-ri-na skriver:

jeg ville Nægte at udlevere barnet! især når der er masser af beviser for at hanh har et alkohol misbrug.

Han har hende heller på samvær. Men da jeg ringede for at høre statsforvaltningen om mine muligheder indtil en eventuel afgørelse, så måtte jeg ikke bare nægte samværet. det jeg så har haft tilnudt var samvær her i mit hjem, både fordi Lærke ikke er tryg ved ham og fordi jeg så har kunnet se hans tilstand. Men det kommer på ingen måde på tale at jeg bare udleverer hende til ham. Men lige pt er han som sunket i jorden

Anmeld

11. januar 2010

wamse

nutche skriver:

hejsa

jeg har en ex der er alkoholiker. jeg vil gerne fortælle dig lidt om hvordan samvær fungere....men kan vi så ikke gøre det privat?

mange Lone....som desværre ved alt om hvad du gennemgår

Jo tak, vi tager den bare som pb mellem os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.