Problemer med at falde i søvn - alene.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
1 svar
0 synes godt om
29. december 2009

Lsh

Hej Piger

Jeg har ikke været her på baby.dk i lang tid; men nu hvor jeg har brug for hjælp, håber jeg der er nogen, der kan hjælpe en frustreret mor og far..............

Karoline er 2 år og en glad og livlig lille pige med storesøster på 4 år; men når det kommer til at skulle sove, har vi store problemer. Hun bliver puttet mellem kl. 19.15 og 19.45 og sover max. 1 time i vuggestuen, da vi første omgang troede det var derfor hun ikke ville sove om aftenen, at hun måske sov for længe i vuggestuen.

Vi har et putteritual med at læse og synge og så over i sengen og sove (synger en sidste sang i sengen) og så plejer vi at gå ud af værelset. Hvis bare vi gør antydninger til at gå inden hun sover, bliver hun helt vildt og skriger og er svær at få til at falde til ro igen - hun ryger nærmest op i det røde feldt med det samme......

Hvis vi bliver siddende hos hende til hun sover, sover hun så let, at hvis vi kommer til at træde forkert på vores gamle knirkende trægulv, vågner hun med det samme og så kan vi starte forfra.

Jeg er ikke tilhænger af at lade hende græde i intervaller; men det med at blive hos hende til hun sover virker heller ikke, når hun alligevel mærker/hører at vi går ud af værelset selvom hun sover. Ofte falder vi i søvn hos hende, når vi ligger/sidder der og venter på hun falder i søvn og aftenen for voksentid er slut. Det tager hårdt på os begge 2 og det ender som regel med at den ene af os sover inde hos hende for at få hende til at falde til ro, når putningen er oppe på et par timer. Hvis det lykkes at gå fra hende når hun sover, er vi 6 ud af 7 gange om ugen inden hos hende om natten og det ender med at man er for træt til at tage kampen op og derfor sover man hos hende.

Jeg mindes ikke vi har haft sådanne problemer med vores store datter; men man glemmer det selvfølgelig hurtigt igen, når det er ovre, for hende læser og synger vi for og siger godnat og så går vi fra hende og hun falder 7-9-13 i søvn af sig selv hver gang ;o)

Håber nogen har nogle ideer til hvad vi kan gøre eller hvad vi gør forkert. Alt tages i mod med åbne arme.

Hilsen Luise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2009

Lullaby

Samme problem havde vi med Yazmin. Men jeg er altså kold i sådanne situationer- jeg er ikke tilhænger af at de skal græde sig i søvn men vi gør sådan her:

Putning. Så går vi. Hun græder.

2 min senere: vi går derop og nusser. lidt vand osv. går vi. hun græder.

5 min: Samme

8 min: Samme

Dvs vi venter 3 min efter hver gang vi har været deroppe, altså forlænger det med 3 min.  Idag tog det 15 min. så venter først 2 min. Går ned sætter alarmen til 5.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.