vil ik længere falde selv i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. april 2008

signe

Hej har fået denne hjemmeside anbefalet da den sku være god til hvis man havde spørgsmål ang børn:) er helt ny herinde.......

Nå men Elias er jo ellers så dejlig nem dreng men den seneste uge har ik vil han ik falde selv i søvn som han jo plejer være så god til og vi skal sidde inde ved ham el simpelthen lade ham græde sig selv i søvn og det er hårdt da han ellers aldrig er ked! Han er 10½mdr og får ca 250ml vælling til nat og vågner først kl 5.30 og får flaske og sover videre til 8.00 ca.Det skal så siges at efter morgen flasken kommer han ind til mig hvor vi sover videre sammen...hva skyldes problemet er det en fase han bare skal igennem?

Hilsen signe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2008

Tullebobs

Velkommen til Signe:) Jeg tror simpelthen, at Elias har brug for, at I er der lige nu. Jeg kan huske, at jeg var meget bange for at give Simon 'dårlige vaner' da han var i den alder, så som fx at han ikke kunne falde i søvn selv, men nu tror jeg ikke på, at der findes 'dårlige vaner', og jeg har fundet ud af at ved at give den tryghed, som han åbenbart havde brug, så blev han igen tryg ved at falde i søvn selv. Jeg er [rød]IKKE[/rød] tilhænger af 'godnat og sov godt' metoden, med grædende barn tilfølge, selv om går ind hele tiden og siger godnat. Synes det er noget skidt, både for barnet, som ikke bliver trygt, og for forældre som har det træls med et grædende barn (ellers er man da i hvert en hård nyser:'() Så mit eneste råd er at stå det igennem selv om det er hårdt, og det er da lidt irriterende at skulle bruge en halv aften på at putte et barn, som ellers plejer at sove selv, men det går over igen, og hurtigere hvis man giver tryghed i form af nærhed - efter min mening;) Pøj pøj med det og (H) fra Trine

Anmeld

29. april 2008

1977

Profilbillede for 1977
Velkommen til :D

Det er også en dejlig side og den er yderst vanedannende ;)

Jeg brugte godnat og sov godt metoden - men lavede en smule om på det. Det er nok bare en periode man skal igennem, for der sker jo en hel masse med en på 10 mdr.

Tag en dub indåndning og giv ham alt den kærlighed du kan. så skal det nok gå. Du skal bare huske at du ikke må vise ham at "ah-nej-nu-er-det-sengtid-og-sp-starter-balladen" for det kan han mærke ;)

Held og lykke...

Men skriv endelig herinde hvis du har nogle fustrationer du skal af med ;)

(H) Jeanne

Anmeld

29. april 2008

signe

tak for jeres svar vil prøve sidde derinde iaften så det er jo det han vil ha...og hvis det gir trygheden til lysere tider må det være sådan. tak for svar . hilsen signe:S

Anmeld

29. april 2008

Pia.

Velkommen til Signe...
Det er en rigtig god side, fyldt med fantastiske mennesker, altid klar med et godt råd eller en trøstende skulder... Håber du bliver rigtig glad for at være her inde og jeg glæder mig til at lære dig og din lille søn at kende...

"Øv" at han ikke vil sove selv lige nu, men mit råd er at der ikke er andet at gøre end give det tid... han mangler jer lige nu til at falde i søvn, I skal give ham den tryghed... jeg er stor modstander af godnat og sov godt metoden fordi børn ikke græder uden grund, og der kan være mange grunde til han er utryk lige for tiden... så giv ham tid og hver hos ham, pludselig finder han ud af igen at han bare skal lægge sig til at sove stille og roligt....

Held og lykke med det... Vi har alle været igennem det, så du er ikke alene ;)

Knus Pia, mor til Mikkel 99 Mille 02 & Mads 06

Anmeld

29. april 2008

signe

tusind tak pia det er en trøst...hvor er I alle søde herinde det var godt jeg kom på siden. :)

Anmeld

1. maj 2008

Loggidut

har du hørt om tigerspring?
der skulle nemlig ligge et nu her i den alder han har...på juli07 ved jeg ihvertfald der er en masse piger som ved en masse om de der tigerspring, så der kan du jo evt. smide dit?

lige nu skulle der ligge noget seperationsangst i det tigerspring...og vi er heldigvis kommet igennem vores...pyyyh det var en drøj tid!

men velkommen til, jeg er sikker på du bliver glad for siden!8D

Anmeld

1. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hej Signe,

Hvordan er det gået de sidste dage?
(H)

Anmeld

2. maj 2008

signe

hejsa. det går fremad men først igår lagde han sig til efter vællingen som han plejer :) men den er gal igen omkring midnat hvor han bare skal ha sin sut men græder når jeg går...jeg prøver altid det først inden jeg tager ham med ind til os. det er ok komme ind til os bare han falder i søvn i sin egen seng. Mit overskud er ik på toppen om natten :/

Har ik hørt om de tigerspring ku godt tænke mig høre mere...

Anmeld

2. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Det her er lige hvad jeg kan finde i en snæver vendning :P

http://www.netbaby.dk/artikler/setsket/showset.asp ?ID=2620

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.