Januarbarn - blev til decemberbarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

680 visninger
1 svar
0 synes godt om
27. december 2009

3rollinger

Min lille guldklump kom til verden onsdag d. 16. december kl. 18.40 ved planlagt ks. Det var dog ikke mere planlagt end at det blev endelig bestemt samme morgen. Jeg var til check hos min gynaekolog, og hun havde ikke vokset meget siden den foregaaende uge, og desuden var der igen problemer med for lidt fostervand. Saa vi bestemte at det bedste var at faa hende til verden saa vi bedre kunne holde oeje med hende.

Klokken 17 blev jeg indlagt paa hospitalet og lidt senere blev jeg koert op paa operationsstuen hvor en masse mennesker stillede en masse spoergsmaal. Der var frysende koldt indtil jeg fik epiduralen. Den gik lige i foedderne og varmede langsomt fra foedderne og opad. Uhmm, det var rigtig dejligt. Saa gik min gynaekolog ellers igang. Det blev til et relativt stort ks da hun jo stadig laa med hovedet opad, saa de skulle skaere lidt mere for at naa. Til gengaeld fjernede de det gamle, saa jeg har altsaa kun ét. Hun blev hevet ud og jeg kunne ligefrem maerke hvordan maven faldt sammen. Og saa fik jeg lov at se hende og lige ae hendes kind, men saa var hun vaek igen. Jeg kunne slet ikke holde hende saadan som jeg laa. Hun blev forresten foedt til melodien "oohh ohh, here she comes, whatch out now, she'll chew you up, ohh ohh here she comes, she's a maneater." Synes selv det var meget morsomt og kommenterede det lidt med dem der stod og rodede mig i maven.

Sygeplejersken kom over med hende igen og holdt hende lidt ved min hoved. Jeg kunne ikke tage hende saadan som jeg laa men Sofia faldt helt til ro. Det var meget roerende. Man kunne se hun godt vidste at jeg var hendes mor. Saa blev hun koert op til far paa stuen og var der mens de blev faerdige med mig og til jeg kunne bevaege foedderne igen. Og saa blev jeg koert op til far og Sofia.

Hun er den dejligste, nemmeste lille baby. Hun var jo slet ikke saa lille som hun var blevet skudt til og har da ogsaa dejlig runde kinder og endda en enkelt dobbelthage. Og jeg er glad for at have hende hos mig og ikke at skulle vente til den 1. januar hvor jeg havde termin.

Det gaar rigtig godt med hendes to store soeskende. De er meget glade for hende og vil bare kysse og holde hende i haanden hele tiden.

Knus
Trine med Sofía 11 dage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2009

MaleneG

Stort tillykke med den lækre pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.