Mia Maia skriver:
Håber i har ret...
Ej lige snart man begynder på medicin igen (som jeg forresten var nede og købe i dag, hold da op de ved godt hvad de vil have for det) og jeg ser ægget (forhåbentlig æggene) til scanning så tror jeg sidste omgang er glemt igen...
Fik lige H&M kataloget ind af døren i dag, og der er sat en masse krydser med ventetøjet...farligt...
Bliver man insemineret en gang eller flere gange??
Jeg er vildt bange for jeg modner for mange æg og de stopper...
Eller at de æg der bliver modnet slet ikke er gode æg, men kun modnes fordi jeg får hormoner, og dermed øges risikoen for en SA...
Puha der er mange tanker...
ja medicin priserne skal man ikke kimse af!
Normalt bliver man insemineret en gang, sådan er det i hvert fald på OUH fertilitetsklinik. De stopper ikke bare fordi du har for mange æg, for de kan fjerne de "for mange" du har, hvis det er. På OUH vil de helst have 3 æg eller mindre. hvis der er flere fjerner de dem bare og fortsætter behandlingen som normalt, så det skal du ikke være bekymret for!
de æg der modnes er de æg du har, og de bliver hverken bedre eller dårligere af hormonbehandlingen. Dine æg er jo allerede "lavet" kan man sige og deres kvalitet kan man ikke ændre ved
normalt har en kvinde omkring 6 æg hver måned hvoraf der er eet æg der modnes og går i ægløsning. når du er i behandling modnes flere af de 6 æg, men det er altså allesammen æg du "alligevel" ville have normalt derinde - normalt går de bare ikke allesammen i ægløsning. fx når en kvinde naturligt får tveæggede tvillinger er det fordi der er to ud af de ca 6 æg der er modnedes samtidig.
æh...jeg håber det gir mening??
vi har været til utrolig mange samtaler med vores fertilitetslæge omkring alle de her underlige ting, fordi både Søren og jeg er sådan nogle irriterende mennesker der gerne vil forstå alt til bunds 
Anmeld