mangler et godt råd om stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. december 2009

millesofie

hej allesammenog glædelig jul

jeg har for 17 dage siden fået en lille pige og jeg havde tænk at jeg ville bruge stof bleer (af mange forskellige grunde)

men allerede efter 5 dage måtte jeg opgive det da hun tisser alt for meget, jeg har skiftet hende tit men alligevel var hun helt våd og så blev hun hudløs og rød og dette kunne min lille hjerte altså ikke bære, så mig ned efter engangs bleer i fuld fart...

Men jeg ville jo så gerne bruge stof bleer, selv om jeg nok komme til at vente en måned eller to

og det jeg så ville høre alle jer om er, er der nogen som kender til nogle stof bleer med stor sugeevne uden de er for klodsede ? jeg mener hun skal jo ikke ligge med et helt bræt mellem benene vel?

jeg har kun prøvet imse vimses tøj ble med gummi ble og indlæg

håber der sidder nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe

mange julekram fra Mille & Tinke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2010

birgittemarie

Jeg har selv brugt og bruger stadig stofbleer til begge mine børn. Jeg startede med at købe Berry Plush og var helt vild med dem og så begyndte jeg selv at sy bleer og nu sælger jeg dem også.

Jeg kan derfor selvfølgelig ikke tages helt alvorligt, eftersom det er mine egne bleer, men de er lavet for at at fylde minimalt og suge maksimalt og jeg og de kunder, jeg har, melder tilbage og synes, at det er nogle lækre bleer. 

Her kan de ses: www.novasark.dk

Det skal dog siges, at jeg også synes, at min lille dreng på 1 måned tisser igennem de fleste bleer uanset om det er stof eller engangs, simpelthen fordi bleerne glider let af den lille popo, selvom de starter med at sidde rigtigt og passe godt. Har ikke helt gennemskuet, hvorfor det sker endnu...

Kh Birgitte og held og lykke med stofbleerne

Anmeld

3. januar 2010

Hjaltesmor

Vi har brugt stofbleer siden Hjalte var 6 dage gammel og han tisser igennem meget sjældnere end de engangsblebærende babyer i min mødregruppe.

Jeg har kun hørt dårligt om ImseVimse, så dem gik jeg i en stor bue udenom, da vi skulle vælge bleer. Istedet bruger vi Bumgenius 3.0 all-in-one onesize foldebleer.

Fordi de er onesize var de lidt store til ham i starten, men nu ser de mindre ud på ham end engangsbleen, som han fik på en dag, da vi var løbet tør for rene stofbleer. De lugter heller ikke (hvilket jeg synes engangsbleer gør) og Hjalte har kun haft rød numse en gang: Den dag vi gav ham en engangsble på, mens de andre blev vasket.

Linker lige til en tidligere tråd, der handler om stofbleer. Der har jeg også smidt et link til en video med bumgenius: https://www.baby.dk/debat/15117pi3/babyudstyr/stofbleer-vs--engangsbleer.aspx#GoToMessage

Forresten har jeg også hørt rigtigt meget godt om Berry Plush, som birgittemarie ovenfor bruger.

På slyngenet.dk findes en en masse anmeldelser af forskellige stofbleer. Dem terpede jeg meget, inden vi valgte bleer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.