Vi har brugt stofbleer siden Hjalte var 6 dage gammel og han tisser igennem meget sjældnere end de engangsblebærende babyer i min mødregruppe.
Jeg har kun hørt dårligt om ImseVimse, så dem gik jeg i en stor bue udenom, da vi skulle vælge bleer. Istedet bruger vi Bumgenius 3.0 all-in-one onesize foldebleer.
Fordi de er onesize var de lidt store til ham i starten, men nu ser de mindre ud på ham end engangsbleen, som han fik på en dag, da vi var løbet tør for rene stofbleer. De lugter heller ikke (hvilket jeg synes engangsbleer gør) og Hjalte har kun haft rød numse en gang: Den dag vi gav ham en engangsble på, mens de andre blev vasket.
Linker lige til en tidligere tråd, der handler om stofbleer. Der har jeg også smidt et link til en video med bumgenius: https://www.baby.dk/debat/15117pi3/babyudstyr/stofbleer-vs--engangsbleer.aspx#GoToMessage
Forresten har jeg også hørt rigtigt meget godt om Berry Plush, som birgittemarie ovenfor bruger.
På slyngenet.dk findes en en masse anmeldelser af forskellige stofbleer. Dem terpede jeg meget, inden vi valgte bleer.
Anmeld