Både far og mor på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. december 2009

Mettemus

Hej alle

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, men problemet er at vi begge er på SU og bor i Århus med bl.a. en relativ høj husleje. Planen er at jeg holder et års orlov. Er der andre der lever på samme måde, kan i få det til at fungere - fortæl fortæl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Lunae

Hejsa!

Min kæreste og jeg er også studerende og er i fuld gang med projekt baby ) Jeg har selvfølgelig undersøgt, hvordan vi skal få økonomien til at hænge sammen, men landet ligger sådan, at det faktisk er en fordel at begge er studerende og ikke kun den ene. Når vi får barn, vil vi kunne få ca 2400 kr i boligstøtte. Derudover får vi begge su! Endvidere får jeg 12 ekstra klip og min kæreste er berettiget til 6 ekstra klip, også selvom at han ikke tager orlov. Til sidst får man et månedligt forsørgertillæg på 1200 efter skat. Når begge er studerende, vil man med stor sandsynlighed kunne få friplads eller i hvert fald delvis friplads i daginstitutionen!

Jeg håber ovenstående hjalp dig lidt. Du kan tjekke alle oplysningerne på Su.dk! 

Held og lykke med det hele!

Venligst Luna

Anmeld

22. december 2009

Riwe

Vi er begge på SU og med div. tillæg og delvis friplads og min mands studiejob kan det godt hænge sammen. Det handler nok bare lidt om prioritering (men på den anden side -det gør det vel for mange). Vi har heldigvis børn i familien vi arver tøj fra, ellers køber vi så vidt muligt genbrugstøj og andet (barnevogn, trip trap stol mv.) brugt. Hvis bare man kigger lidt omkring kan man jo finde mange meget fine ting  

God fornøjelse med projektet!

Anmeld

22. december 2009

Lunae

Det skal lige tilføjes, at jeg på ingen måde tror, at jeg bliver rig af at få børn prøver bare at pointere, at det godt kan hænge sammen!

Anmeld

30. december 2009