Både far og mor på su

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.524 visninger
9 svar
0 synes godt om
22. december 2009

Mettemus

Hej alle

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, men problemet er at vi begge er på SU og bor i Århus med bl.a. en relativ høj husleje. Planen er at jeg holder et års orlov. Er der andre der lever på samme måde, kan i få det til at fungere - fortæl fortæl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

Lunae

Hejsa!

Min kæreste og jeg er også studerende og er i fuld gang med projekt baby ) Jeg har selvfølgelig undersøgt, hvordan vi skal få økonomien til at hænge sammen, men landet ligger sådan, at det faktisk er en fordel at begge er studerende og ikke kun den ene. Når vi får barn, vil vi kunne få ca 2400 kr i boligstøtte. Derudover får vi begge su! Endvidere får jeg 12 ekstra klip og min kæreste er berettiget til 6 ekstra klip, også selvom at han ikke tager orlov. Til sidst får man et månedligt forsørgertillæg på 1200 efter skat. Når begge er studerende, vil man med stor sandsynlighed kunne få friplads eller i hvert fald delvis friplads i daginstitutionen!

Jeg håber ovenstående hjalp dig lidt. Du kan tjekke alle oplysningerne på Su.dk! 

Held og lykke med det hele!

Venligst Luna

Anmeld

22. december 2009

Riwe

Vi er begge på SU og med div. tillæg og delvis friplads og min mands studiejob kan det godt hænge sammen. Det handler nok bare lidt om prioritering (men på den anden side -det gør det vel for mange). Vi har heldigvis børn i familien vi arver tøj fra, ellers køber vi så vidt muligt genbrugstøj og andet (barnevogn, trip trap stol mv.) brugt. Hvis bare man kigger lidt omkring kan man jo finde mange meget fine ting  

God fornøjelse med projektet!

Anmeld

22. december 2009

Lunae

Det skal lige tilføjes, at jeg på ingen måde tror, at jeg bliver rig af at få børn prøver bare at pointere, at det godt kan hænge sammen!

Anmeld

30. december 2009

Sofia

Min kæreste og jeg står i præcis samme situation. Og tror godt det kan lade sig gøre økonomisk. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Århus kommunes hjemmeside, får man som studerende også 1500 mere i børnepenge, så det er de normale 4000 ca. + 1500 ekstra man får i kvartalet. Det hjælper jo alt sammen. Derudover er der jo mulighed for at søge legater, det kan være man har heldet med sig:-) Godt nytår

Anmeld

4. januar 2010

Mettemus

Hej igen

Tak for jeres svar, lige hvad jeg havde brug for!

Det er skam heller ikke fordi jeg satser på at vi skal leve som grever og baroner, men jeg har bare stadig tre år tilbage på uni, og det er rigtig lang tid hvis hver vi hver måned løber tør på penge midt i måneden. Men ja - jeg tror også at prioritering må være kodeordet.

Godt nytår

Anmeld

6. januar 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Hej igen

Tak for jeres svar, lige hvad jeg havde brug for!

Det er skam heller ikke fordi jeg satser på at vi skal leve som grever og baroner, men jeg har bare stadig tre år tilbage på uni, og det er rigtig lang tid hvis hver vi hver måned løber tør på penge midt i måneden. Men ja - jeg tror også at prioritering må være kodeordet.

Godt nytår

Jeg har også selv 2.5 år tilbage på Uni (inkl. barsel) Men det skal nok kunne lade sig gøre, og jeg tror vi som studerende har mere tid til et lille barn, end en fuldtidsansat har. Eksempelvis kan vi aflevere senere i vuggestuen og hente tidligere. Derudover er der en større fleksibilitet, hvis barnet bliver sygt. Så selvom økonomien bliver lidt streng, tror jeg alt i alt det kommer til at blive en fordel at være studerende:-)

Anmeld

6. januar 2010

Vingummien

Mettemus skriver:

Hej alle

Min kæreste og jeg vil gerne have et barn, men problemet er at vi begge er på SU og bor i Århus med bl.a. en relativ høj husleje. Planen er at jeg holder et års orlov. Er der andre der lever på samme måde, kan i få det til at fungere - fortæl fortæl!

Vores er så født og det hele. Men vi er begge på su og det fungere fint. I kan få boligsikring osv når det er. Og betalt buskort, er så ikke det vilde man spare når man bor i byen, tror det kun er 29kr jeg spare hehe, men er da penge

Anmeld

6. januar 2010

Sofia

suanne85 skriver:

Vores er så født og det hele. Men vi er begge på su og det fungere fint. I kan få boligsikring osv når det er. Og betalt buskort, er så ikke det vilde man spare når man bor i byen, tror det kun er 29kr jeg spare hehe, men er da penge

Får man rabat på buskort, eller det hele betalt? :-)

Anmeld

6. januar 2010

Vingummien

ViolaFie skriver:

Får man rabat på buskort, eller det hele betalt? :-)

Rabat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.