Nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. december 2009

Anne85

Hej med-gravide

Så har vi været til NF... ihhh hvor var det dejligt at se lille blyp igen  Og alt var bare PERFEKT

Sidder dog og bliver lidt i tvivl nu... jordemoderen sagde at han/hun var 6,8 cm lang fra hoved til hale... men nu kan jeg se at der på billedet står 15,4 cm - er det så fra hoved til tå (altså udstrækt)? men hvor er det vildt at den stadig er så lille bitte... den vejer vel knap 50 g endnu  (og min mave er så kæmpe stor... hmm)

Har I andre mon været afsted?? Fortæl fortæl

Knus fra Anne... der er lykkelig over den dejlige jule-nyhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2009

MTS

Det lyder da rigtigt dejligt. Godt at det var en god NF scanning.

Jeg har ikke været endnu, skal først til Januar. Men glæder mig rigtigt meget til at se den lille igen. 

Anmeld

22. december 2009

NoName

Hvor er det dejligt at din NF gik godt.

Og Ihhh, hvor jeg glæder mig helt vildt til at komme til skanning i Januar... Jeg har nemlig ikke set/hørt den lille spunk endnu.

Anmeld

22. december 2009

Risen

Anne85 skriver:

Hej med-gravide

Så har vi været til NF... ihhh hvor var det dejligt at se lille blyp igen  Og alt var bare PERFEKT

Sidder dog og bliver lidt i tvivl nu... jordemoderen sagde at han/hun var 6,8 cm lang fra hoved til hale... men nu kan jeg se at der på billedet står 15,4 cm - er det så fra hoved til tå (altså udstrækt)? men hvor er det vildt at den stadig er så lille bitte... den vejer vel knap 50 g endnu  (og min mave er så kæmpe stor... hmm)

Har I andre mon været afsted?? Fortæl fortæl

Knus fra Anne... der er lykkelig over den dejlige jule-nyhed

Skønt med det flotte tal.. Arh han/hun er ikke 15 cm lang endnu.. Det passer bedre med 6,8... Ved ikke rigtig hvad det er for et tal det andet du har fundet..

Men tillykke! Det er jo bare sådan en fantastisk oplevelse! Min gik også super godt!

Anmeld

22. december 2009

Anne85

Tja ved det heller ikke... men et eller andet sted ville det så ikke give god mening at baby var 15,4 cm lang udstrakt (altså fra hoved til hæl?)?? De 6,8 cm er jo fra hoved til hale (numse)  Ik at det betyder noget... emn synes det er meget sjovt at forestille sig hvor stort barnet er. Siger man ikke at det passer NOGENLUNDE med uger kontra cm?? Altså er man 20 uger henne er barnet ca. 20 cm fra hoved til hæl

Anmeld

22. december 2009

Risen

Anne85 skriver:

Tja ved det heller ikke... men et eller andet sted ville det så ikke give god mening at baby var 15,4 cm lang udstrakt (altså fra hoved til hæl?)?? De 6,8 cm er jo fra hoved til hale (numse)  Ik at det betyder noget... emn synes det er meget sjovt at forestille sig hvor stort barnet er. Siger man ikke at det passer NOGENLUNDE med uger kontra cm?? Altså er man 20 uger henne er barnet ca. 20 cm fra hoved til hæl

tjoaah.. Ved det ikke helt.. Men det skal nok passe

Anmeld

23. december 2009

lotte32

jeg tror nu det passer meget godt med de 15,4, du er jo lige en mdr længere end mig.  jeg blev scannet i lørdags (19.dec) og der var jeg 7-0 og vores blob blev målt til 7 mm  så jeg tror det er de 15,4 du skal regne med men er nu ikke sikker

Anmeld

23. december 2009

Anne85

Ja ik?  Jeg har også en bog der hedder "gravid de 42 uger"... her står at man de første 5 måneder kan dregne barnets længde ved at gange måneden med sig selv - altså 1 måned = 1 x 1 = 1 cm lang, 5 måneder 5 x 5= 25 cm lang. Herefter ganger man måneden med 5... altså fx i 6. måned er baby ca. 5x6 = 30 cm lang  Så passer det vel meget godt med de 15,4 cm... måske lige en cm eller to mere end normalen, men det er nok bare en lang lille baby

Anmeld

25. december 2009

FrkLarsen

Jeg skal først afsted d. 14/1 

Er simpelthen så spændt!! 

kamilla 9+6

Anmeld

5. januar 2010

NoName

Nu har jeg ndelig langt om længe også fået dato for NF, 18/1, og jeg glæder mig helt vildt til at se, lille abs, spunken, pomfritten, spiren... - Ja, kært barn har mange navne

NoName - der stort set har været UDEN kvalme idag for 1. gang i 5 uger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.