Jeg er blevet lidt bekymret på grund af en anden tråd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.693 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. december 2009

Leneur

Så håber i evt. kan berolige mig lidt.

Min datter er snart 4 mdr. gammel og vi har ikke hørt fra hendes far andet end en enkelt gang 11 dage efter hun blev født, sendte han en mail hvor han skrev: Tillykke med Silje... hans navn. Han har lavet meget lort, for at sige det mildt og 2 gange har Statsforvaltningen sendt faderskabspapirer til ham til underskrivning, som han ikke har reageret på, så nu skal det højst sandsynligt afgøres ved en retssag + at han heller ikke har betalt børnepenge til hende(hvilket jeg er godt tilfreds med, for vil ikke have noget fra ham) men kan det stadig betyde at han hvis han, bare for at irritere mig, kræver samvær med hende, så ville få det? Det ønsker jeg nemlig ikke han får, for han er ikke stabil som person, så vil han heller ikke være det som far og jeg har da jeg var sammen med ham samlet hans 2 drenge op, fordi han har lovet dem noget han ikke kunne holde gentagne gange. Jeg ønsker kun det bedste for min datter og det bedste for hende er altså ingen kontakt til ham. Hvis han nu havde været en superfar, som gjorde alt for hans børn, ja så kunne og ville jeg da ikke holde ham væk fra hende, for da jeg selv er skilsmissebarn ved jeg hvor vigtigt det er at kunne se sin far men ikke for enhver pris og i denne sammenhæng ville det gå udover min datter. Hun skal jo nok få sine knubs henad vejen men hun skal ikke såres af en som skal forestille at være en som er tættest på hende.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2009

Vingummien

Hvis han søger om samvær har han sin ret til at kunne bevise at han vil se hende osv. Og gør han så noget derefter kan du så lave en sag ud af at han f.eks ikke dukker op til aftalte tider osv.

Men har han ikke set hende siden hun blev født så starter det i det små hvis han søger, men f.eks et par timer af gangen hjemme ved dig. Han kan ikke få hver anden weekend fra starten, ville slet ikke være godt for din datter da hun jo ikke kender ham.

Anmeld

21. december 2009

Leneur

suanne85 skriver:

Hvis han søger om samvær har han sin ret til at kunne bevise at han vil se hende osv. Og gør han så noget derefter kan du så lave en sag ud af at han f.eks ikke dukker op til aftalte tider osv.

Men har han ikke set hende siden hun blev født så starter det i det små hvis han søger, men f.eks et par timer af gangen hjemme ved dig. Han kan ikke få hver anden weekend fra starten, ville slet ikke være godt for din datter da hun jo ikke kender ham.

Jamen pga de ting han har lavet, bor vi nu på en hemmelig adresse og han må ikke komme i mit hjem, fordi jeg er bange for ham, så det ville blive svært. Håber og tror at han ikke har lyst til at se hende og at han vil mene det er for besværligt at skulle bruge 6 timer i transport på en halv times samvær, hvis han vitterligt bor på Sjælland som rygtet pt siger.

Anmeld

21. december 2009

Corn

Du kan evt. kontakte din familierådgiver/socialrådgiver vedr. overvåget samvær, hvis det bliver aktuelt

Anmeld

21. december 2009

Sjl-msl-Mkl

Leneur skriver:

Jamen pga de ting han har lavet, bor vi nu på en hemmelig adresse og han må ikke komme i mit hjem, fordi jeg er bange for ham, så det ville blive svært. Håber og tror at han ikke har lyst til at se hende og at han vil mene det er for besværligt at skulle bruge 6 timer i transport på en halv times samvær, hvis han vitterligt bor på Sjælland som rygtet pt siger.

Jamen altså det er ikke dig og Silje der skal komme til ham, hvis han vil se hende, det er ham der skal komme til jer. Evt oppe på kommunen, til overvåget samvær. Men der går nok LLLLLLLLAAAAAAAAANNNNNNNNNGGGGGGGGGG tid, dels pga ventetid på statsforvaltningen og pga jeres fortid. I kan jo heller ikke kommunikere om jeres datter..

Men held og lykke..

Anmeld

21. december 2009

Leneur

DatterMalou skriver:

Jamen altså det er ikke dig og Silje der skal komme til ham, hvis han vil se hende, det er ham der skal komme til jer. Evt oppe på kommunen, til overvåget samvær. Men der går nok LLLLLLLLAAAAAAAAANNNNNNNNNGGGGGGGGGG tid, dels pga ventetid på statsforvaltningen og pga jeres fortid. I kan jo heller ikke kommunikere om jeres datter..

Men held og lykke..

Tak skal du have og det var nogle beroligende ord.... :-)

Anmeld

21. december 2009

Vingummien

Leneur skriver:

Min veninde blev banket af hendes datters far og han har politit tilhold og må hellere ikker nærme sig deres hjem, han har datteren hver anden weekend og henter og aflevere i dagpleje.

De blev kaldt til møde  ved stats amtet hvor de så lavede det sådan og det var en måned efter han havde søgt om det de var til samtale.

Men lad være at bryde dit hoved med det, for hvis du ikke høre fra ham så er risikoen nok ikke så stor for at han søger om det.

Men igen, selvom han ikke har været dden bedste for dig og imod dig så har din datter jo stadig lov til at danne sit eget indtryk. Uden at virke hård

Anmeld

22. december 2009

Leneur

suanne85 skriver:

Min veninde blev banket af hendes datters far og han har politit tilhold og må hellere ikker nærme sig deres hjem, han har datteren hver anden weekend og henter og aflevere i dagpleje.

De blev kaldt til møde  ved stats amtet hvor de så lavede det sådan og det var en måned efter han havde søgt om det de var til samtale.

Men lad være at bryde dit hoved med det, for hvis du ikke høre fra ham så er risikoen nok ikke så stor for at han søger om det.

Men igen, selvom han ikke har været dden bedste for dig og imod dig så har din datter jo stadig lov til at danne sit eget indtryk. Uden at virke hård

Pyh det må være hårdt for din veninde hveranden weekend. Jeg ville være oprigtigt bekymret weekenden lang og være ved at gå ud af mit gode skind om han også kunne finde på at slå mit barn, nu når han havde slået mig. 

Jeg ved godt at de fleste siger at det er bedst for barnet at kende sin far men da ikke hvis hun bliver skuffet gentagende gange over noget far lover. Eller hvis han lyver for hende. Eller siger dumme ting om mor, som han helt sikkert vil gøre. Mit barn er for lille til at tænke selv og danne sin egen mening og derfor er det mit ansvar at tænke for hende og vide hvad der er bedst. Når hun så bliver gammel nok og muligvis ville have lyst til at finde og møde sin far, ja så vil jeg ikke stå i vejen for det. Jeg må jo vente og se hvad fremtiden bringer og hvad han finder på næste gang.  

Anmeld

22. december 2009

Vingummien

Leneur skriver:

Pyh det må være hårdt for din veninde hveranden weekend. Jeg ville være oprigtigt bekymret weekenden lang og være ved at gå ud af mit gode skind om han også kunne finde på at slå mit barn, nu når han havde slået mig. 

Jeg ved godt at de fleste siger at det er bedst for barnet at kende sin far men da ikke hvis hun bliver skuffet gentagende gange over noget far lover. Eller hvis han lyver for hende. Eller siger dumme ting om mor, som han helt sikkert vil gøre. Mit barn er for lille til at tænke selv og danne sin egen mening og derfor er det mit ansvar at tænke for hende og vide hvad der er bedst. Når hun så bliver gammel nok og muligvis ville have lyst til at finde og møde sin far, ja så vil jeg ikke stå i vejen for det. Jeg må jo vente og se hvad fremtiden bringer og hvad han finder på næste gang.  

Tror heller ikke hun er så glad for at hun skal til ham, men han har aldrig gjort datteren noget.

Ja det er rigtigt nok. Men hvis haan søger så har han desværre sin ret til at se hende. Men selvfølgelig med hensyn til at de aldrig har set hinanden sådan rigtigt.

Anmeld

14. januar 2010

emma-01

Hej!

Kan sørme godt forstå du er bekymret og frustreret!

Jeg mener bare næsten 100 % at et barn under 2½ år ikke har krav på at skulle overnatte hver anden weekend hos faderen, da barnet er så lille at det ikke skal være væk fra sin mor så ofte i så lang tid..:! Det er jeg stort set ret sikker på! Så kan man da sige i har lidt tid... om ikke andet har han måske lidt tid hvor han finder ud af han ikke gider!

Og når han ikke har set hende endnu eller vist nogen interesse, synes jeg da bare du skal få ham til at skrive under på at han intet vil ha med hende at gøre! F.eks. ved retsagen eller i al fald på statsamtet!

De giver ham ikke bare samværd sådan uden videre! Han har krav på det ja... men ikke for enhver pris!

HELD OG LYKKE!

Knus Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.