tidskrævende studier og forældre, kan man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.041 visninger
3 svar
0 synes godt om
20. december 2009

gittn

Min kæreste og jeg er begge studerene. Han læser Fysik og jeg gå på arkitektskolen. Vi bruger begge meget tid på studierne. Min Kæreste vil gerne have en P.hd så han bliver nok først færdig om 4år. Jeg mangler 3 et halvt år .

Jeg ville høre om der er andre der har erfaringer med hårde uddanelser hvor både mor og far er studere.

Vi får nok ikke let ved at få børn da vi i begge familier har arvelige sygedomme der gør det svært, for os, at blive gravide. Det er derfor vi gerne vil have nogle børn nu inden det er for sendt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2009

Rikke, Liam & Linus

gittn skriver:

Min kæreste og jeg er begge studerene. Han læser Fysik og jeg gå på arkitektskolen. Vi bruger begge meget tid på studierne. Min Kæreste vil gerne have en P.hd så han bliver nok først færdig om 4år. Jeg mangler 3 et halvt år .

Jeg ville høre om der er andre der har erfaringer med hårde uddanelser hvor både mor og far er studere.

Vi får nok ikke let ved at få børn da vi i begge familier har arvelige sygedomme der gør det svært, for os, at blive gravide. Det er derfor vi gerne vil have nogle børn nu inden det er for sendt. 

Nu er det ikke mig selv jeg bruger som eksempel.

Men en pige/kvinde i min mødregruppe og hendes kæreste læser begge medicin og har en lille søn på knap 5 måneder, og det går vist fint

Jeg tror at så længe man er opsat på at man skal og vil fuldføre samtidig med at have et barn, så kan man også sagtens.

Selvfølgelig kræver det lidt timing og tilrettelæggelse...men er det ikke bare et spørgsmål om at komme ind i en rutine. Selvfølgelig kan den lille blive syg... men der kan jo også ske så mange uforudsete ting, selvom man ikke har børn.

Når det kommer til stykket er det jo JER der skal vurdere med jer selv om det er noget i kan klare.

Ved ikke om du kunne bruge det til noget, men her var til tankestøv fra mig  i de sene nattetimer(mens overboen holder VILD og larmende fest)

Rikke

Anmeld

20. december 2009

Smølf

gittn skriver:

Selvfølgelig kan i det!

Jeg læser medicin og fik min dreng da jeg var på 7. semester (og jeg er nu færdig om 1 måned). Jeg synes ikke at det har været ekstra hårdt. Jeg har bare måttet omstrukturere mit liv lidt -som man jo altid skal når man bliver forældre.

Der har næsten ingen tid været til ekstraarbejde. Og man kan heller ikke power læse i 2 uger op til eksamen. Det gælder om at læse stødt og roligt fra 1. dag i semestret. Så har jeg gjort det sådan, at jeg har læst hver aften, når den lille er blevet lagt. Derudover har jeg haft en hel del pjækkedage fra ikke obligatorisk undervisning, hvor jeg har kunnet sidde hjemme og virkeligt få læst igennem.

Lige nu arbejder min mand også på sin phD, så jeg vil sige, at det sagtens kan lade sig gøre!

Go for it!

VH Neta -1 eksamen fra at være kandidat.

Anmeld

20. december 2009

gittn

det er dejligt at høre det kan lykkes.. glæder mig til at jeg en gang bliver gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.