Kunne i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.047 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. december 2009

MorTilSnartFire <3

Hej derinde. Jeg har et spørgsmål vedr. studerende og børn..

Jeg er i 30 uge og har termin 3. marts.. Jeg tager 1 års barsel og vil bare nyde min lille dreng det første år.

Jeg har så planer om at begynde min uddannelse (Veterinærsygeplejerske) lige efter barsel - hvis og så frem jeg kan det selvfølgelig, med skolestart osv. Uddannelsen tager 3 år og 2 måneder og så er jeg uddannet. Men det tager kun 1 år og 11 måneder at blive veterinærsugehjælper og derefter kan man tage speciale som tager de resternde 1 år og 3 måneder for at blive veterinærsygeplejerske.. Det meste af tiden, i alt, foregår i praktik, så der er ikke vanvitig mange lektier.

Mit spørgsmål er: Er det hårdt at have barn og gå i skole/være i praktik?

Kan det lade sig gøre?

Og kan nogen anbefale jeg stopper efter det 1. år og 11 måneder for at få nr.2 eller er det bare for uoverskuelig?

Vi har nemlig snakket om at vi ikke vil have så mange år imellem nr.1 og nr.2 Men det er så det om jeg skal stoppe i midten, hvor der er mulighed for det, eller om vi skal vente til jeg er helt færdig? Der vil han ca. være 4,5 år Og vi tænker det er bedst med 2-3 år imellem... Da vi begge to har nydt godt af det med vores søskende..

Knus Sabrina 29+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Ayasmor

Halløj.. Jeg kan ikke lige svarer dig på hvad der er bedst, med hensyn til at holde pitstop med babylavning i midten.. Det er kun jer der har svaret på den, alt efter hvordan det passer jer.. Men med hensyn til at være studerende med barn, så har jeg da lidt erfaring. Jeg læser til sygeplejerske, og er alene med min datter.. Jeg vil ikke sige at det er en evig dans på roser, men det kan lade sig gøre. Det er ikke altid lige nemt at få det til at gå op i en højere enhed, men det kan som sagt lade sig gøre. Hvis du har viljen til at ville det, så tror jeg også sagtens at du kan gøre det.

Knus

Anmeld

18. december 2009

MorTilSnartFire <3

Ayasmor skriver:

Halløj.. Jeg kan ikke lige svarer dig på hvad der er bedst, med hensyn til at holde pitstop med babylavning i midten.. Det er kun jer der har svaret på den, alt efter hvordan det passer jer.. Men med hensyn til at være studerende med barn, så har jeg da lidt erfaring. Jeg læser til sygeplejerske, og er alene med min datter.. Jeg vil ikke sige at det er en evig dans på roser, men det kan lade sig gøre. Det er ikke altid lige nemt at få det til at gå op i en højere enhed, men det kan som sagt lade sig gøre. Hvis du har viljen til at ville det, så tror jeg også sagtens at du kan gøre det.

Knus

Det var også mest om der var andre der havde fået det til at fungere Jeg er ikke alene, som du nok også kunne læse, men han er kok og har meget dumme arbejdstider, men tænker at det godt kan lade sig gøre, da jeg ikke burde have sene arbejdsdage...

Men tak for svaret Jeg vil helt sikkert prøve det og så må vi se hvordan det går

Anmeld

18. december 2009

guggle

Det er meget lettere uden børn - Helt klart!!!! Ville nu heller ikke selv have at der var mere en 3 år i mellem, men hvis du skal ende ud med en udd. så ville jeg nok vente til bagefter....

Da jeg læste blev mine børn frarøvet deres mor. Følte mig hele tiden bagud med studiet og havde ikke den tid mine børn fortjente... Men kommer også an på hvad man læser til.... I mit tilfælde var det sygeplejerske...

Og så vil jeg lige tilføje at mine børn ikke var helt små... Jeg lavede lektier den halve nat - tænkt hvis man også skulle tage sig af børn der vågner mange gange om natten...pyha!!! Jeg levede nærmest af energidrik (BURN) til sidst, for fik alt alt for få timers søvn... Skulle også køre langt frem og tilbage hver dag og var mange gange ved at falde i søvn bag rattet.

Held og lykke med det :-)

Anmeld

18. december 2009

MorTilSnartFire <3

guggle skriver:

Det er meget lettere uden børn - Helt klart!!!! Ville nu heller ikke selv have at der var mere en 3 år i mellem, men hvis du skal ende ud med en udd. så ville jeg nok vente til bagefter....

Da jeg læste blev mine børn frarøvet deres mor. Følte mig hele tiden bagud med studiet og havde ikke den tid mine børn fortjente... Men kommer også an på hvad man læser til.... I mit tilfælde var det sygeplejerske...

Og så vil jeg lige tilføje at mine børn ikke var helt små... Jeg lavede lektier den halve nat - tænkt hvis man også skulle tage sig af børn der vågner mange gange om natten...pyha!!! Jeg levede nærmest af energidrik (BURN) til sidst, for fik alt alt for få timers søvn... Skulle også køre langt frem og tilbage hver dag og var mange gange ved at falde i søvn bag rattet.

Held og lykke med det :-)

Det lyder ikke rart for dig

Hmm, som jeg skrev så får jeg ikke de vilde lektier, men det bliver sikkert hårdt op til eksamner Men jeg føler at jeg skal have en uddannelse og det må så blive efter jeg har fået min søn. Men vi må bare se, hvordan det hænger sammen med nr.2 til den tid så. Men jeg vil have dit indlæg i baghovedet, for det lyder ikke så fedt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.