Erfaring med Allomin syrnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2009

Leneur

Findusinde skriver:

Jep det hedder Lactolose.. Jeg vl rigtig gerne undgå det, for syns det er noget skidt af vænne hende til.. Kender det fra mit job i hjemmeplejen..

Jeg håber det her Allomin hjælper, ellers må vi tage den derfra..

Ja jeg kender det ikke, har kun hørt om det men så krydser jeg fingre for at det andet virker. Pøj pøj med det ihvertfald.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2009

Findusinde

Leneur skriver:

Ja jeg kender det ikke, har kun hørt om det men så krydser jeg fingre for at det andet virker. Pøj pøj med det ihvertfald.

Tusind tak.. Starter op med det, lige så snart hun vågner..

Anmeld

18. december 2009

malou

Victor har KUN fået grøn allomin. Helt fantastisk. Aldrig hård mave eller ondt. Så her er det kun  Det er en smule grynet med det betyder ingenting og Victor elskede det

knus malou

Anmeld

18. december 2009

Findusinde

malou skriver:

Victor har KUN fået grøn allomin. Helt fantastisk. Aldrig hård mave eller ondt. Så her er det kun  Det er en smule grynet med det betyder ingenting og Victor elskede det

knus malou

Hun fik en flaske kl 15.30 og drak 140 ml så hun kan bestemt li det.. og nu har der været en fuld ble!

SÅ det er SÅ skønt!

Anmeld

18. december 2009

malou

Findusinde skriver:

Hun fik en flaske kl 15.30 og drak 140 ml så hun kan bestemt li det.. og nu har der været en fuld ble!

SÅ det er SÅ skønt!

Perfekt!!! Så skal den bare stå på allomin resten af hendes flasketid...

knus knus

Anmeld

19. december 2009

Findusinde

Kan hun godt få lidt ondt i maven når jeg er startet op på grøn allomin? Hun fik 3 flasker i går, og i aftes virkede hun lidt utilpas.. Skal hendes mave lige vænne sig til det?

Anmeld

19. december 2009

mettenoah

VI anvendte også Allomin og lactoluse, og det hjalp ikke...

Men så kom han til fysioterapeut 3 gange og vupti.. og han havde ikke "lavet" i en uge!!!
Der var intet med maven efterfølgende

En lille smule kamillethe med meget lidt sukker, kan stille mavesmerterne, når det er værst.

Anmeld

19. december 2009

JustAnotherName

Min ældste datter har døjet MEGET med hård mave.
Vi gav hende "grøn Allomin" (den syrnede) og det fungerede fint.
Den er ligesom lidt mere grumset i det. Men det betyder ikke noget.

Men efter lang tid i troen om at den grønne allomin var det mildeste og bedste til hendes sarte mave, forsøgte jeg alligevel, at give hende NAN 1 på et tidspunkt. Og ærligt talt, så virkede det til at den var mildere for hende hende.
Så jeg fortrød lidt, at jeg ikke havde prøvet at skifte til det noget før.
Men tit gør man jo bare dét, som man kender og ved.

Jeg har intet dårligt at sige om den grønne allomin. Men jeg ville selv vælge at bruge NAN 1. Allomin virker til at være mere drøj og hård ved maven, efter min mening/erfaring.

Min datter skiftede aldrig til Allomin/NAN 2.
Det gav nærring nok at få 1'eren, som igen er mildere end 2'eren.
Og min SP sagde, at der tilsyneladende ikke ER den store forskel på 1'eren og 2'eren, selvom det lyder til det på indpakningen. Det er der mest for at de kan føre det på markedet til børn i alle aldre.

Det kan være rart at høre om andres erfaringer og viden. Men den bedste måde at finde ud af, hvad der fungerer for DIN DATTERs lille mave, ér nok ved selv at afprøve det, og finde ud af, hvad DU synes bedst om.

Håber hun kan komme af med noget lidt oftere, hvis hun er generet af det.
Men når du ammer hende også, så er det jo ikke selvsagt at hun SKAL af med noget hver dag! Jeg ammer også min datter ....hun er igang med at lære at spise grød og mos nu. Og hendes aff. har også ændret sig meget.
Da hun var helt lille kom hun af med noget i stort set HVER ENESTE BLE.
Da hun var nogle måneder gammel, ligesom din datter er nu, blev det også færre gange, og der kunne gå dage helt uden at hun kom af med noget. Men hun har så heldigvis aldrig rigtigt virker til at være generet af det!
Idag kan der gå flere dage imellem - der er overhovedet ingen system over hvor ofte.

Men bare de små har det godt, så er det ikke så vigtigt hvor tit de kommer af med noget (når man ammer altså - for flaskebørn skal vist nok HELST komme af med noget hver dag). Men hvis hun virker til at få ondt i maven, så kan det i VÆRSTE tilfælde være, at I får brug for at give hende lidt lactulose for at hjælpe maven igang.
Men det er virkelig bedst, hvis det kan undgåes, for det er noget træls noget at skulle give, og at komme ud af igen, når først man er startet på det. Så det håber jeg ikke at I kommer til at få brug for!

God bedring med mavsen. Og jeg håber du finder ud af noget der dur

Anmeld

20. december 2009

Na-Wi

William får også kun den syrnet allomin.. Vi skiftede fra NAN til den syrnet da han skreg konstant og havde maveproblemer.. Nu skriger han stadig (kolik) , men maven er iorden igen, og der er aff. 2 gange dagligt 

Min SP sagde at jeg skulle give ham NAN H.A 1 men der var ingen effekt, udover at vi blev fattige på mad til ham.. (den er voldsomt dyr) så jeg skiftede selv til allomin Den smager også bedre end NAN

Knus Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.