Oralsex er mere end blot nydelse -men direkte sundt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.345 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. december 2009

Smølf

I morges var jeg til morgenkonference på en gynækologisk-obstetriske afdeling og her blev der kort fremlagt det som jeres mænd nok vil synes er en interressant artikel. Jeg forenkler tingene lidt så alle kan være med.

Man har i årevis vidst at risikoen for svangersskabsforgifning er størst i 1. graviditet og større i 2., hvis man har en ny partner. Det hænger sammen med det, at moderkagen indeholder vævsantigener fra manden. Har man først været udsat for dem 1 gang er man mindre tilbøjelig til at reagere ved næste graviditet med samme mand.

Man har så undersøgt om større udsættelse for disse antigener inden graviditeten kan gøre kvinden mindre følsom overfor mandens antigener, når kvinden bliver gravid.

I et studie har man så undersøgt om kvinder, der havde svangerskabsforgiftning i 1. graviditet dyrkede oralsex jævnligt med deres mand inden undfangelsen. Dem havde man så sammenlignet med kvinder som ikke havde svangerskabsforgiftning.

Resultatet var, at kvinder som inden de blev gravide dyrkede oralsex -og specielt hvis de slugte(!), havde mindre risiko for at få svangerskabsforgiftning end kvinder, der ikke dyrker oralsex.

Så moralen er: Vil i gerne vil gøre jeres til at i ikke skal få svangerskabsforgiftning -så sug og slug.

Hvis i vil læse mere: "correlation between oral sex and a low incidence of preeclamsia: a role for soluble HLA in seminal fluid" Journal of reproductive immunology, Koelman et al, 2000.

Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2009

oo

aaaaarh...der tror jeg sgu jeg winger den

Anmeld

17. december 2009

Honningblomst

Jeg har aldrig haft svangerskabsforgiftining... og mine brede hofter gør jeg får kloge børn...ih, hvor heldig kan man være...

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hehehe - ingen svangerskabsforgiftning her

Anmeld

17. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

LOL - Jeg må også melde mig på holdet der ikke får svangerskabsforgiftning fnis...

Anmeld

17. december 2009

mariamiss6

pyyyha så kan vi vidst godt udelukke at jeg nogen sinde skal få svangerskabsforgiftning (hvis altså jeg skal blive gravid igen en gang)

Anmeld

17. december 2009

oo

adrk! sådan en flok sædaber

Anmeld

18. december 2009

Muffinmus

hmm, meget interesssant

Men nej tak, blowies er ikke lige mig, synes det er skide uhygiejnisk og nasty

Maria -der trods manglen på blowies de sidste hmm... 3 år i hvert fald, ALDRIG har haft sv.forgiftning

Giver brede hofter kloge børn??så har jeg da hørt den med også

Anmeld

18. december 2009

Lise

Ahh, jeg er på sippe-holdet - men er dog kommet igennem første graviditet uden svangerskabsforgiftning, og nu er det jo samme mand der har gjort mig gravid, så jeg håber det går igen. Men hvis brede hofter giver kloge børn, så er der da håb forude for ungerne...

Interessant studie i øvrigt!

Anmeld

18. december 2009

UngMor83

ADDDDDDDDDDDERRRRRRRR

Nå men jeg nægter at sluge klatten, men er da kommet igennem 4 graviditeter uden s.forgiftning...

Nå ja, så må jeg da ha SUPER GENIALE kloge børn *GG*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.