Hjælp til babyaktiviteter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.919 visninger
15 svar
0 synes godt om
17. december 2009

Dansker i England

Alle jer der har og har haft babyer: Jeg mangler råd om aktiviteter til min 3,5 måneder gamle datter. Hun har noget legetøj, hun ligger på gulvet og leger med, og hun har rangler og mobil osv. Men jeg er bare lidt usikker på, om hun får nok stimulation. Jeg synger og taler selvfølgelig for/med hende, men jeg synes, jeg mangler nogle ting, jeg kan lave med hende.

Tak for svar

Anmeld

17. december 2009

Valle81

Hejsa,

Du skal ikke bekymre dig, det lyder fint.

Tror faktisk vi har alt for store tanker omkring stimulation, tror tit vi overstimulerer vores børn.

I hendes alder er en rangle og et legetæppe fint, hun bliver allermest stimuleret af kontakten med dig, dine grimasser, stemme, forskellige toneljer, sang osv.

Chirstina

Anmeld

17. december 2009

BOBS

Valle81 skriver:

Hejsa,

Du skal ikke bekymre dig, det lyder fint.

Tror faktisk vi har alt for store tanker omkring stimulation, tror tit vi overstimulerer vores børn.

I hendes alder er en rangle og et legetæppe fint, hun bliver allermest stimuleret af kontakten med dig, dine grimasser, stemme, forskellige toneljer, sang osv.

Chirstina

jeg er fuldstændig enig.....:-)

og så evt.tur i svømmehallen.

Anmeld

17. december 2009

Valle81

BOBS skriver:

jeg er fuldstændig enig.....:-)

og så evt.tur i svømmehallen.

Nemlig,

Ligesom jeg trykkede på opret indlæg, så t nkte jeg, ja en tur i svæmmehallen:0)

Anmeld

17. december 2009

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

ved eer er nogle steder de laver legestuer også for de helt små, det gik jeg til med min søn og han syntes det var hyggeligt at de på de andre små.

jeg gik også til baby musik for 0-12 mdr, arrangeret i en kirke super hyggeligt og min søn er blevet rigtig glad for musik efter det, som søg på aktiviteter i din by.

Anmeld

17. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg tror mange mødre går ALT  for meget op i at de små skal stimuleres konstant, vi skal gå til babysvømning og babyrytmik og babygymnastik og mor-barn gymnastik og legestue og i mødregruppe og og og og og

De dage hvor jeg synes min søn hygger sig bedst og er mest tilfreds er de dage hvor vi bare ligger herhjemme på sofaen og pludrer og hygger og hvor jeg tager mig tid til ham i stedet for at stresse over vasketøjet, opvasken el.lign.

Det vigtigste er efter min mening at tage sig tid til sine børn, så de føler sig elsket og sat pris på.

Men ved godt at det hurtigt kan virke som om man er utilstrækkelig, da der er så mange tilbud derude.

Ellers køb eller lån bogen "leg med din baby", den er supergod til hygge hjemme i sofaen og på stuegulvet

Anmeld

17. december 2009

mor_sabina

Dansker i England skriver:

Alle jer der har og har haft babyer: Jeg mangler råd om aktiviteter til min 3,5 måneder gamle datter. Hun har noget legetøj, hun ligger på gulvet og leger med, og hun har rangler og mobil osv. Men jeg er bare lidt usikker på, om hun får nok stimulation. Jeg synger og taler selvfølgelig for/med hende, men jeg synes, jeg mangler nogle ting, jeg kan lave med hende.

Tak for svar

Jeg kan godt forstå dig og måske er det lige såmeget din egen kedsomhed!? Jeg synes ihvertfald det var som om der manglede noget, men han havde mere end rigeligt og egentlig var det bare mig der kedede mig lidt. Så jeg forslår at i går nogle turer, måske kand en lille støttes lidt og kigge med, handle ind, svømmehallen som nævnt før og så dans med den lille til musik fra radioen, læs en bog, byg et tårn af klodser og hjælp den lille med at vælte det, prøv at finde nogle ting som du også bliver underholdt lidt af, dit humør vil også smitte af.

Anmeld

17. december 2009

Dansker i England

i har sikkert set i,at det lige så meget er mig,der keder mig lidt. Jeg har meldt os til baby svømning,men herovre skal hun være 6 måneder for at starte,så det bliver først til foråret. Nogle gode ideer til lidt aktivitet fik jeg da,og jeg tror,jeg vil gå ned i boghandleren og se,om de har nogle bøger om baby aktiviteter. Nogen,der ved,hvad forfatteren til den bog,der blev nævnt,hedder? Vil se om de har den her.

Anmeld

17. december 2009

Cris

Hvis vi skulle stimulere babier kun med legetøj, så var vi allesammen halv dumme (ok, lidt er jeg også ) Der var ikke så meget legetøj dengang. Man skal passe på, for nogle gange kan de også blive overstimulere og de har det svært med at sove og de kan virke noget stresset. Du kan lægge en tæppe eller en dyne på gulvet og så kan hun følge med, mens du roder ude i køkkenet. Og det samme mens du folder tøjet, stryger osv osv. De bliver faktisk meget glade, for at se, hvad der sker. Og det bedste af det bedste er, at de kommer ind i en slynge eller vikle og så kan de være med til at støvsuge, laver mad og så nogle ting. De er meget meget glade for at følge med på hver dags ting og sager. Så meget mere har de ikke brug for. Hvis hun allerede har legetøj til at øve sig til at fange tingene, så skal der ikke være så voldsomt meget mere.

Anmeld

17. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Dansker i England skriver:

i har sikkert set i,at det lige så meget er mig,der keder mig lidt. Jeg har meldt os til baby svømning,men herovre skal hun være 6 måneder for at starte,så det bliver først til foråret. Nogle gode ideer til lidt aktivitet fik jeg da,og jeg tror,jeg vil gå ned i boghandleren og se,om de har nogle bøger om baby aktiviteter. Nogen,der ved,hvad forfatteren til den bog,der blev nævnt,hedder? Vil se om de har den her.

Var det "leg med din baby"??

Den er fra Politikens forlag, jeg er rigtig glad for den ihvertfald. Jeg synes også den er god til at fortælle at baby faktisk godt kan tåle at blive tumlet med og faktisk har godt af de "vilde" lege.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.