Ja, pyha, det gik lige op for mig igår, at jeg næsten mistede min bedste veninde, i forgårs...
Hun var gravid, omkring 20. uge, og til MD scanningen, var barnet desværre dødt. De fik tid til igangsætning dagen efter.
Dagen efter, hvor hun skulle sættes igang, gik fødslen imidlertid igang af sig selv. Og de kørte mod sygehuset.
Ved ankomst til sygehuset, mistede hun spontant 0,5 liter blod. Og under fødslen mistede hun endnu 2 liter.
Under fødslen er hun besvimet, på grund af blodmangel, og en portør, har haft hendes ben over sine skuldre, og løftet hende op på den måde, for at hun kunne få blod til hovedet, Mens hendes krop selv sørgede for at føde den lille dreng.
Efterfølgende, ville moderkagen ikke ud af sig selv, og man lavede en hasteudskrabning, fordi hun var ved at dø af blodmangel.
Under udskrabningen mistede hun endnu 1 liter blod.
Og det vidste sig at grunden her for var, at moderkagen var revnet, og åbenbart lige da hun ankom til sygehuset, så jeg er rigtig glad for at de var hurtige ude af døren.
Først havde jeg fået at vide, at hun skulle ind og føde det her barn, og siden at hun havde mistet 2 liter blod under forløbet.
Så jeg var selvfølgelig ked af deres tab, men ellers tænkte jeg ikke sådan vildt over det.
Sendte dog en besked om, at de endelig måtte sige til, hvis de havde brug for hjælp der hjemme, eller hvis de havde brug for en babysitter til den store.
Nåh jeg var så hjemme hos hende idag, og fik hele fortællingen, og en masse andet tøsesludder. Og det var rigtig hyggeligt... Men hvor er hun dog bare groggy, klart nok, oven på det store blodtab. Det er lidt svært at se på.... Og hendes stakkels kære mand, han er jo helt rundt å gulvet, og virkelig chokeret... Jeg har godt nok ondt af dem begge to....
Men mest af alt er jeg virkelig virkelig virkelig glad for, at jeg stadig har min bedste veninde.... Hun er så super vigtig for mig, at jeg ikke engang kan sige det helt rigtige, som har den helt ægte betydning....
Vi havde en god dag, og det var tiltrængt.... Imorgen skal jeg køre hende til bedemanden, gad vide hvordan det bliver.... sikkert en meget mærkelig oplevelse...
Nåh det var så ikke meningen at jeg skulle være anonym - mariamiss6
Anmeld