Mistede næsten min veninde, da hun mistede sit barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.420 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. december 2009

Anonym trådstarter

Ja, pyha, det gik lige op for mig igår, at jeg næsten mistede min bedste veninde, i forgårs...

Hun var gravid, omkring 20. uge, og til MD scanningen, var barnet desværre dødt. De fik tid til igangsætning dagen efter.
Dagen efter, hvor hun skulle sættes igang, gik fødslen imidlertid igang af sig selv. Og de kørte mod sygehuset.
Ved ankomst til sygehuset, mistede hun spontant 0,5 liter blod. Og under fødslen mistede hun endnu 2 liter.
Under fødslen er hun besvimet, på grund af blodmangel, og en portør, har haft hendes ben over sine skuldre, og løftet hende op på den måde, for at hun kunne få blod til hovedet, Mens hendes krop selv sørgede for at føde den lille dreng.
Efterfølgende, ville moderkagen ikke ud af sig selv, og man lavede en hasteudskrabning, fordi hun var ved at dø af blodmangel.
Under udskrabningen mistede hun endnu 1 liter blod.
Og det vidste sig at grunden her for var, at moderkagen var revnet, og åbenbart lige da hun ankom til sygehuset, så jeg er rigtig glad for at de var hurtige ude af døren.

Først havde jeg fået at vide, at hun skulle ind og føde det her barn, og siden at hun havde mistet 2 liter blod under forløbet.
Så jeg var selvfølgelig ked af deres tab, men ellers tænkte jeg ikke sådan vildt over det.
Sendte dog en besked om, at de endelig måtte sige til, hvis de havde brug for hjælp der hjemme, eller hvis de havde brug for en babysitter til den store.

Nåh jeg var så hjemme hos hende idag, og fik hele fortællingen, og en masse andet tøsesludder. Og det var rigtig hyggeligt... Men hvor er hun dog bare groggy, klart nok, oven på det store blodtab. Det er lidt svært at se på.... Og hendes stakkels kære mand, han er jo helt rundt å gulvet, og virkelig chokeret... Jeg har godt nok ondt af dem begge to....

Men mest af alt er jeg virkelig virkelig virkelig glad for, at jeg stadig har min bedste veninde.... Hun er så super vigtig for mig, at jeg ikke engang kan sige det helt rigtige, som har den helt ægte betydning....

Vi havde en god dag, og det var tiltrængt.... Imorgen skal jeg køre hende til bedemanden, gad vide hvordan det bliver.... sikkert en meget mærkelig oplevelse...

Nåh det var så ikke meningen at jeg skulle være anonym - mariamiss6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2009

oo

puuuuuuuuuuuuuuuuha! det lyder rigtig rigtig grimt!

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Puha, det var da helt forfærdeligt...

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige...

Anmeld

15. december 2009

Anonym trådstarter

Næh jeg ved heller ikke rigtig hvad jeg skal sige.... Men heldigvis er hun jo meget åben og ærlig, og ved godt hvad folk gerne vil vide noget om, så hun er nem at tale med....

Anmeld

15. december 2009

Bare mig..

Fy da føj for en oplevelse. Ja godt nok er det skide synd med barnet de mistede, men mest af alt er jeg da glad for at hører, at din veninde dog overlevede, eller hvad man siger. :/

Det er bare alles frygt at noget som, egentlig er så basalt, skal gå så gruelig galt.

Jeg ved ikke hvad man siger, men held og lykke måske til din veninde, og dig?!

Du får i hvertfald lige en stor

Knus Marikka.

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Det er godt nok en væmmelig historie Håber virkelig din veninde kommer sig!

Anmeld

15. december 2009

Anonym trådstarter

Min veninde kommer sig fint, fysisk, det går langsomt, men der e rjo en hel del blod der skal regeneres inden hun er på toppen igen.

Og så afventer jeg om der kommer en stærkere psykisk reaktion, i takt med at hun fysisk kommer på toppen igen...

Anmeld

15. december 2009

Moderator

Anonym skriver:

Min veninde kommer sig fint, fysisk, det går langsomt, men der e rjo en hel del blod der skal regeneres inden hun er på toppen igen.

Og så afventer jeg om der kommer en stærkere psykisk reaktion, i takt med at hun fysisk kommer på toppen igen...

Det kan du nok godt regne med, ja... Tror ikke nogen kunne gå igennem sådan en oplevelse uden at blive en smule traumatiseret Men det er godt at hun er i stand til at snakke åbent om det, det er altid en kæmpe fordel!

Anmeld

16. december 2009

LinLin

Det var da forfærdeligt! Ved ikke hvad jeg skla sige...

Anmeld

16. december 2009

Winnie

Anonym skriver:

Frygtelig oplevelse.

Hvor er din veninde heldig at hun har dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.