livpultz skriver:
så kom vores datter endelig til verden fredag den 11.12 kl 16.15
havde termin mandag den 7 dec så hun kom kun et par dage senere, så det var rigtig dejligt. så når vi også lige at have næsten en måned inden farmand tager hjem.
fik allerede min første ve mandag morgen omkring kl 11, men den næste kom ikk før kl halv seks om eftermiddagen og sådan var det også tirsdag, hvor slimproppen så kom ud. var ved at blive lidt utålmodig, for der skulle jo helst nogle flere veer til en 2-3 stykker om dagen. hele onsdag skete der slet ikke noget, der var det bare gået endnu mere i stå.
men så torsdag morgen kl 2 begyndte veerne og kom hvert 5min og varede ca 1 min af gangen, men så kl halv otte gik de helt i stå, men tog alligevel ind for et lille tjek og var næsten 1 finger åben men stadig ikke i fødsels, så fik at vide jeg skulle gå hjem og slappe af og så kom de nok når kroppen var udvilet. var også helt smadret af at have været vågen hele natten. men ingen ting skete hele dage, men fik sovet lidt.
så begynte veerne igen torsdag aften og varede hele natten og gjorde også mere ondt end de havde gjort før. så fredag morgen tog jeg ud på fødegangen igen men var kun lige knap 2 cm åben. så jeg fik "coktail" til at tage hjem og sovet på. den hjalp slet ikke og fik slet ikke sovet og gjorde bare ondt de der veer. så ud på fødegangen igen kl 11 hvor der stadig ikke var sket mere, så de synes jeg skulle have noget morfin så jeg kunne sove rigtig godt, for de mente min krop var for træt til at veerne kunne komme rigtig igang.
så jeg fik lidt jeg kunne sove på, men kunne stadig mærke veerne, men var bare helt væk. vågnede omkring kl 14 hvor jeg hele tiden skulle på toilet fordi jeg følte jeg skulle af med afførring men der ville bare ikke komme noget.var nok på toilet 3 gange hvor jeg bare sad og pressede og der ikke skete noget. så kom jordemoder og undersøgte mig og jeg var helt åben og blev kørt på fødegangen. tror det tog ca 1 time at presse hende ud og kl 16.15 var hun ude. det gik vildt hurtig efter jeg fik morfin, så min krop var nok bare for træt til at komme igang.
fik tre indvendige sting og to udvendige, så det synes jeg var let sluppet. min datter vejer 3606 g og var 51 cm lang. synes hun er noget af det smukkeste jeg har set. på trods at at det tog lang tid så var det en god fødsels.
knus liv