Scanninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

759 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. december 2009

Maise

Jeg har tænkt på om der er nogen der har prøvet selv eller hørt om at babyer bliver vurderet for lidt ved scanninger og så de er meget større ved fødsel ??

Synes nemlig kun jeg hører om at babyer bliver overvurderet ved scanninger. Det er specielt i slutningen af graviditeten jeg tænker på.

Det er fordi at jeg selv skal sættes igang 14 dage før tid fordi de mener hun er meget stor, og jeg har gået og bekymret mig over om de overvurderer hende ved scaningerne jeg har været til. Men om hun reelt kan være endnu større end de har scannet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2009

Tina2

Man kan aldrig stole helt på scanninger.... Min veninde blev scannet samme dag som hun fødte og datteren blev skønnet til 4800 g men vejede kun 4100 g. Og det var en scanning KUN for at vurdere str. Så tror da meget nemt de også kan skønne forkert den anden vej....

JM skønner jo heller ikke altid helt rigtigt. Ved godt de bare mærker udenpå maven, men min søn blev fx skønnet til at veje 3200 g da jeg var sidst i uge 38 og han blev født i uge 40 og vejede 4800 g..... Min veninde som er JM-studerende var sikker på han vejede op mod 4500 g kort tid inden jeg fødte....

Selvom vægtscanninger er mere sikre end skøn udenpå maven tror jeg aldrig man kan være helt sikker.....

Hvor stor mener de din datter er?

Anmeld

19. december 2009

Nanna1985

Jeg blev os fulgt med vægtscanninger igennem graviditeten

Min datter blev skønnet til 3400 G, hun vejede 3760 G ved fødslen.. Jeg blev os sat igang 1 uge før termin..

Anmeld

19. december 2009

EliasMinDejligeSøn<3

jeg bliv scannet lidt over en uge før jeg fødte fordi troede han var for lille de sage 3200 g men han vejede 4010 da han kom ud!!

Anmeld

19. december 2009

SHERO

Jeg har lige været til scanning og der sagde hende der scannede mig at de har normalt en fejl margin på ca 10%. :-)

Anmeld

20. december 2009

sandratobias

Da jeg fik en vægtscanning sagde de vist nok 1300.. (mener det var 2 dage før jeg fik ham) Da ham kom ud vejede han 1257... Så det var ikk så meget fra...

Anmeld

20. december 2009

Maise

JA jeg synes at nogen skønner rimelig rigtigt og andre skønner både halve og hele kiloer forkert. hmm men er nu glad for at blive sat igang, synes det er ved at være hårdt nu hvor hun har skuet sig langt ned i bækkenet og jeg ikke kan sidde ned med bukser på fordi det strammer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.