Nogen der kan hjæpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
6 svar
0 synes godt om
11. december 2009

Malene76

Hej

Jeg er ny her på siden og har et stykke tid forholdt mig lidt i baggrunden, men nu er det mig der har brug for lidt råd.

Vi har fået den allerførste henvisning til en gynækolog og er meget nysgerrige på hvad der mon skal ske der. Det er sikert meget forskelligt fra sted til sted og fra person til person, men erfaringer høres meget gerne. Vi har selv forsøgt et år og vidste vi at det var så svært havde vi nok ikke ventet så længe!

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

oo

hej!

jeg vil bare sige velkommen til jeg kan desværre ikke hjælpe dig, for jeg var aldrig til gynækolog. Jeg fik lavet en almindelig underlivsundersøgelse af min egen læge inden vi gik videre til fertilitetsklinikken - som heller ikke undersøgte mig dernede, så jeg ved desværre ikke hvad der skal ske hos gynækologen, men ville blot byde dig velkommen jeg håber du bliver glad for siden og for dette forum.

Anmeld

11. december 2009

Malene76

Tak for det. Vi er selvfølgelig meget spændte på hvad de gør ved os.  So far synes jeg her er en rigtig skøn stemning og masser af brugbar råd og erfaring at hente.

Anmeld

11. december 2009

MM1987

Hej og velkommen til...

Jeg er selv ret ny i hele det her behandlings forløb...

Jeg blev sendt til gyn fordi jeg ikke modnede æg, så jeg fik lavet en scanning af mine æggestokke for at se om jeg havde PCO, og ja det havde jeg så (det kom som lidt af et chok da jeg ingen andre symptomer har på det)...

Jeg fik så provera for at få en blødning og derefter pergotime for at modne æg, jeg har nu et æg, og skal have ægløsning på søndag

Jeg har indtil videre været rigtig glad for dette forum, synes alle er rigtig søde, og føler det er et meget positivt site, og det er rart...

Held og lykke med det hele...

Anmeld

11. december 2009

Malene76

MimseMajse skriver:

Hej og velkommen til...

Jeg er selv ret ny i hele det her behandlings forløb...

Jeg blev sendt til gyn fordi jeg ikke modnede æg, så jeg fik lavet en scanning af mine æggestokke for at se om jeg havde PCO, og ja det havde jeg så (det kom som lidt af et chok da jeg ingen andre symptomer har på det)...

Jeg fik så provera for at få en blødning og derefter pergotime for at modne æg, jeg har nu et æg, og skal have ægløsning på søndag

Jeg har indtil videre været rigtig glad for dette forum, synes alle er rigtig søde, og føler det er et meget positivt site, og det er rart...

Held og lykke med det hele...

Tak for det. Dejligt at folk deler ud af deres personlige erfaring. Må se hvad der er i vente til os.

Mvh. Malene

Anmeld

12. december 2009

Sofiedk

Jeg startede med at gå til lægen alene og fik en henvisning til gynækolog/fertilitetslæge.

Kom så til den første samtale hvor jeg fik lavet en scanning for at se om alting så fint ud og det gjorde det, fik samtidig med scanningen lavet en livmoderhalskræft prøve og klamydiatest, da man skal have lavet disse for den videre behandling. Fik taget blodprøve for ægløsning, som viste at jeg ikke havde ægløsning den måned.

Næste samtale afleverede kæresten sæd og jeg blev scannet igen for at tjekke mht ægproduktion og det så også fint ud. Samtidig fik jeg så taget blodprøve for at tjekke om jeg fik ægløsning og det havde jeg så den måned. Fik taget blodprøver for HIV og Hepatitis, da disse også skal taget for den videre behandling.

Derefter kom jeg til mit næste besøg hvor jeg fik lavet en scanning af æggestokkene for at se om der var passage og det var der også, så det var jo kun positivt.

Kærestens sædkvalitetsprøve viste dog at den var stærkt nedsat, så nu skal vi op med en ny en igen og se hvad den siger og så nok sendes videre til noget behandling.

Håber det hjælper dig lidt til hvad man kan forvente

Anmeld

16. december 2009

Malene76

Sofiekdk skriver:

Jeg startede med at gå til lægen alene og fik en henvisning til gynækolog/fertilitetslæge.

Kom så til den første samtale hvor jeg fik lavet en scanning for at se om alting så fint ud og det gjorde det, fik samtidig med scanningen lavet en livmoderhalskræft prøve og klamydiatest, da man skal have lavet disse for den videre behandling. Fik taget blodprøve for ægløsning, som viste at jeg ikke havde ægløsning den måned.

Næste samtale afleverede kæresten sæd og jeg blev scannet igen for at tjekke mht ægproduktion og det så også fint ud. Samtidig fik jeg så taget blodprøve for at tjekke om jeg fik ægløsning og det havde jeg så den måned. Fik taget blodprøver for HIV og Hepatitis, da disse også skal taget for den videre behandling.

Derefter kom jeg til mit næste besøg hvor jeg fik lavet en scanning af æggestokkene for at se om der var passage og det var der også, så det var jo kun positivt.

Kærestens sædkvalitetsprøve viste dog at den var stærkt nedsat, så nu skal vi op med en ny en igen og se hvad den siger og så nok sendes videre til noget behandling.

Håber det hjælper dig lidt til hvad man kan forvente

Tak for at du ville fortælle din historie til mig. Må have tålmodighed og se hvad der sker.

Mvh. Malene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.