Sutter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.781 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. december 2009

LauraLW

Hvad skal man vælge? Tænker på materialet på selve sutte-delen og ikke mærket.... Og hvad med formen?

Nogle gode råd, ideer og anbefalinger?

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

Bare mig..

Jeg ser lige med.

Anmeld

11. december 2009

mariamiss6

silikone skulle være godt til babyerne.... men når de får tænder er det en god ting at gå over til naturgummi/latex sutterne, fordi der er noget med at silikinen er for let at bide i stykker...

Jeg har altid bare brugt naturgummi....

Det er selvfølgelig bedst at vælge den anatomiske sut, ellers hed den jo ikke anatomisk
Men der er bestemt ikke nogen der kommer efter dig fordi du bruger en flad eller en rund sut i stedet for... Jeg synes de fleste børn selv vælger den runde...

Skjoldet skal ikke sidde tæt til munden... Altså det skal bøje væk fra munden, så der er luft mellem huden og skjoldet...

Og så skal der være en ring i, og lufthuller i skjoldet..... Lufthullerne er til for at barnet skal kunne trække vejret, hvis det skulle lykkedes at få sutten helt ind i munden. Og ringen er til for at du skal kunne trække sutten ud i samme tilfælde....

Men de sutter du kan købe i DK har vidst alle samme standard, da det er noget med lovgivningen i forbindelse med sikkerhed.

Min store søn ville kun tage de flade sutter og jeg købte disse, fordi jeg synes de var seje http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArtic leID=83

Min yngste tager de runde sutter (og de flade i nødstilfælde) tror jeg købe disse hvis han ikke får navnesutter i julegave http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArtic leID=77

Anmeld

11. december 2009

LauraLW

mariamiss6 skriver:

silikone skulle være godt til babyerne.... men når de får tænder er det en god ting at gå over til naturgummi/latex sutterne, fordi der er noget med at silikinen er for let at bide i stykker...

Jeg har altid bare brugt naturgummi....

Det er selvfølgelig bedst at vælge den anatomiske sut, ellers hed den jo ikke anatomisk
Men der er bestemt ikke nogen der kommer efter dig fordi du bruger en flad eller en rund sut i stedet for... Jeg synes de fleste børn selv vælger den runde...

Skjoldet skal ikke sidde tæt til munden... Altså det skal bøje væk fra munden, så der er luft mellem huden og skjoldet...

Og så skal der være en ring i, og lufthuller i skjoldet..... Lufthullerne er til for at barnet skal kunne trække vejret, hvis det skulle lykkedes at få sutten helt ind i munden. Og ringen er til for at du skal kunne trække sutten ud i samme tilfælde....

Men de sutter du kan købe i DK har vidst alle samme standard, da det er noget med lovgivningen i forbindelse med sikkerhed.

Min store søn ville kun tage de flade sutter og jeg købte disse, fordi jeg synes de var seje http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArtic leID=83

Min yngste tager de runde sutter (og de flade i nødstilfælde) tror jeg købe disse hvis han ikke får navnesutter i julegave http://www.navnesutten.dk/Products.aspx?SalesArtic leID=77

Mange tak for god info :-)

Men SKAL der være ring i? for der er da mange der bare har den der dut (ligesom dem til din ældste), men som du skriver, så må de jo være godkendt alle dem på det danske marked.

Men mange tak!

Anmeld

11. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg vil gerne anbefale denne:

Den er fri for alle skadelige stoffer. Kun lavet af 100 % naturlatex og er derfor blød. Så undgår man også suttemærker i ansigtet.

Har kun brugt dem til min søn, og han er glad for dem. Og når gummerne klør bruger han skjoldet til at ligge og tygge i, så det er også en vældig god bidering

Og når det er noget de bruger så meget, betyder det ihvetfald meget for mig at der ikke er alle mulige giftige stoffer i.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg vil gerne anbefale denne, natursutten.

Den er fri for alle skadelige stoffer. Kun lavet af 100 % naturlatex og er derfor blød. Så undgår man også suttemærker i ansigtet.

Har kun brugt dem til min søn, og han er glad for dem. Og når gummerne klør bruger han skjoldet til at ligge og tygge i, så det er også en vældig god bidering

Og når det er noget de bruger så meget, betyder det ihvetfald meget for mig at der ikke er alle mulige giftige stoffer i.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2009

Rikke, Liam & Linus

nå, den synes så lige mit indlæg skulle ligges ud to gange. Beklager.

Anmeld

11. december 2009

mariamiss6

LauraLW skriver:

Mange tak for god info :-)

Men SKAL der være ring i? for der er da mange der bare har den der dut (ligesom dem til din ældste), men som du skriver, så må de jo være godkendt alle dem på det danske marked.

Men mange tak!

Den sut min ældste har er der faktisk ring i, det er bare en anden slags dims... men altså der er en ring-agtig ting i... den sidder så til både højre og venstre, og så kan den vippe, så uanset hvordan barnet får sutten ind i munden (skullde det ske) så kan den hives ud igen, fordi ringen altid er til at få fat i...

Jeg har engang hørt at det skulle være lovpligtigt i DK at der er ring i, netop til at den kan trækkes ud. Men det kan det da alligevel ikke være. Lovpligtigt altså. For jeg ser flere forskellige sutter der ikke har ring af nogen art i...blandt andet er der også en serie inde på navnesutten kan jeg se..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.