"hvor kommer de små børn fra?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

675 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. december 2009

oo

den anden dag havde jeg en veninde på besøg der, ligesom mig, er ufrivilligt barnløs og går i behandling hos de samme læger som os. når vi ses skal der luftes ud for en masse frustrationer, sorg osv og det hjælper at kunne "tage pis på det hele" sammen med en der ved hvor smertefuldt det jo faktisk er. Hun har desuden selv mistet et barn for nogle år siden, så ja...vi har rigtig mange ting til fælles og det gør altid så stjernegodt at snakke med hende, fordi man ikke behøver sige ret meget før hun ved hvad man mener.

Vi sad og dissede lægerne (for hold nu op, hvor er fertilitetslægerne på OUH spøjse!!) og så blev vi enige om, at det alligevel bliver ret morsomt når vi en dag skal fortælle vores unger (for dem får vi naturligvis), at de små børn, de bliver lavet "oppe hos Randi" (vores fertilitetslæge)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2009

Lene C

hehe "de små børn kommer slet ik med storken, nej de kommer med hjælp fra lægerne"

Det må være rigtig dejligt at ha en der forstår hvad man går igennem, for det er på ingen måde en nem situation.

Jeg har godt nok en rigtig dejlig mand, og vi gør det her sammen, men han ved jo forståeligt ikke helt hvad min krop må gå igennem for ønskebarnet...

Har faktisk tænk mere over her på det sidste, om vi skal fortælle barnet hvordan den er blevet lavet, eller om det er helt ligemeget.... Hvad tænker i om det?

Anmeld

11. december 2009

oo

Lene C skriver:

hehe "de små børn kommer slet ik med storken, nej de kommer med hjælp fra lægerne"

Det må være rigtig dejligt at ha en der forstår hvad man går igennem, for det er på ingen måde en nem situation.

Jeg har godt nok en rigtig dejlig mand, og vi gør det her sammen, men han ved jo forståeligt ikke helt hvad min krop må gå igennem for ønskebarnet...

Har faktisk tænk mere over her på det sidste, om vi skal fortælle barnet hvordan den er blevet lavet, eller om det er helt ligemeget.... Hvad tænker i om det?

jeg har også en rigtig god mand der går op i det her med liv og sjæl, men som du siger, så har han ingen ide om hvordan det føles som kvinde at skulle igennem behandlingerne.

Han har så til gengæld moret sig i nu et år over vejledning i masturbering der findes i sædrummene på OUH's klinik

Jo, jeg har tænkt mig at være helt ærlig overfor evt børn...altså når de er store nok til at forstå det. jeg vil dog understrege, at de er avlet i meget stor kærlighed og at vi ønskede dem helt utroligt jeg syntes det er vigtigt, også fordi man jo giver sine egne gener videre og så foreligger muligheden for at de børn også skal have hjælp for at få børn jo også.

Anmeld

11. december 2009

benthe :-)

ja det er godt at har nonge at snakke med
min mand er det osse for mig..
og ja så har jeg jer her på Baby det er jeg glad for i vide jo osse hvordan det er..
benthe

Anmeld

11. december 2009

Pia

Dejligt og have en du kan dele tanker osv med..
Jeg fulgtes selv med to da vi var i behandling, bla Tine her inde fra..
Det betyder bare så meget .. De forstår en på en helt anden måde end resten af omgangskredsen gør..

De to gange vi / jeg har været gravid efter behandling siger folk jo gerne ( ment på en god måde) Nåå Michael du har nok lagt brød i ovnen  
Næhh svare Michael så.. jeg har ladet Pia leger doktor med en rigtig doktor
Nogle folk blir noget overrasket over hans svar, mens mange andre sagtens kan se humoren i det..
Eller også plejer han og svare, nej jeg har bare haft en date med et lille bæger, resten har jeg ladet Pia og lægen om

Så den da vi skal fortælle vores børn hvor de kommer framå svaret blive fra bægret  LOL

Glædelig jul

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.