Vil du hjælpe mødre der har født før tiden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
13 svar
0 synes godt om
10. december 2009

MorTilForTidligtFødt

Kære mor,

For godt 6 år siden blev jeg mor meget pludseligt... Det 
satte en masse igang i mit liv og jeg følte mig meget alene
med de "forbudte" følelser. Jeg havde meget svært ved 
at knytte mig til min lille dreng og hvem siger man det til??
Når jeg blev besøgt da vi kom hjem fra Hvidovre og alle 
sagde "nej, hvor er han sød" tænke jeg "hvis du syns han er 
så sød så tag ham med hjem"... Det kan man jo ikke dele 
med nogen - Jeg kunne i hvert fald ikke.
Nu vil jeg rigtig gerne hjælpe andre mødre der står midt i 
dette fortvivlende helvede, det kan være at føde for tidligt. 
Adskillelsen - frygten - det hele.
Derfor har jeg brug for DIN hjælp - uanset hvad det var DU følte... Jeg vil samle en fokusgruppe så jeg kan høre hvad DU havde brug for da du stod der og måske følte dig alene.

Har du lyst til at være med til at hjælpe mødre der i fremtiden vil stå lige der hvor du har været?

Så send mig en mail til mig på rikkemelsted@gmail.com

Det hele skal ende med et forum, en hel verden hvor der 
ingen skam eller hemmeligheder er, hvor mødre kan være 
100% ærlige, annonyme hvis de vil, men hvor de kan se at
de ikke er alene med deres følelser..

Vil du være med til at hjælpe? Det håber jeg...
Kærlig hilsen
Rikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Gryer

Hej Rikke

Det var dog et fantastisk initiativ Dét savnede (savner) jeg selv!!! Er selv midt i et psykolog-forløb pga efterfødselsreaktion - højst sandsynligt pga for tidlig fødsel. Så jeg synes det er rigtig dejligt at du tager fat i emnet!

&

Gry - mor til Lui, født 35+2 ved AKS pga svær præeclamsi

Anmeld

29. december 2009

lotte32

Rigtigt rigtigt rigtigt godt initiativ  for godt 12 år siden fødte jeg selv en dreng for tidligt, og havde også meget svært med det, følte mig slet ikke knyttet til ham, følte mig snydt for et alm. fødselsforløb..

Det tog mange år med både medicin og psykologhjælp at acceptere det, men idag er jeg på ´den anden siden´ og elsker min søn over alt 

Fik 6 år senere en datter, og var et rystende nervevrag i hele graviditeten, men fødslen forløb perfekt og det var guld værd med en succesoplevelse  

nu venter jeg mig så for 3. gang og kan stadigvæk ind i mellem være angst for at føde for tidligt, men i det store hele nyder jeg min graviditet

Håber du får succes med dit initiativ.. jeg ku helt sikkert godt ha brugt det dengang

Knuss Lotte (som elsker alle sine dejlige unger)

Anmeld

29. december 2009

RumlesMor

Har ikke selv født for tidligt...men synes initiativet er så godt, at det skal roses - og jeg vil da fortælle om det til alle jeg kender, så du kan få flere inputs.

Anmeld

5. januar 2010

Stiner

Rigtig godt initiativ Det kunne jeg godt have brugt!

Anmeld

8. januar 2010

NannaBella

Super initiativ.. Jeg har selv født 6 ½ uge for tidligt for 4 måneder siden, men jeg har heldigvis ikke haft problemer med at knytte mig til min datter osv..

Men jeg har da følt frygten for at miste hende, at være adskilt fra hende da hun lå i kuvøse i halvanden uge og følt mig snydt for en normal fødsel, som jeg havde set meget frem til..

Vil meget gerne hjælpe andre mødre i sammen situation, så smider lige en mail..

Anmeld

20. januar 2010

SpunkenJo

Fødte 32+1 af ukendt årsag, og har den dag idag ret svært ved at beskrive mine følelser omkring det....

Jeg vil gerne være med i din fokusgruppe.

Venligst Jo
mor til Carl,
som lige om lidt starte i VS, 10 mdr. Gammel.

Anmeld

15. april 2010

MorTilForTidligtFødt

Kære Alle,

Tusinde tak for Jeres svar. Nogen af Jer for laaaaaaaang tid siden. Jeg har på en eller sær måde misset Jeres indlæg. (Ja, så godt kender jeg altså siden her, sorry!)

Jeg er MEGET glad for Jeres svar og feedback. Jeg kan se det er noget jeg skal videre med!

Nu lover jeg at holde øje, så hvis I har mod på at skrive mere, så skal jeg nok svare...

Mange tak og rigtig godt forår.

Rikke.

Anmeld

24. maj 2010

diana_skanderborg

Jeg står midt i det hele lige nu...

Jeg har for lidt over en mrd siden, født lille Milla My i uge33..

Vandet gik bare... og ud skulle hun... hun blev taget ved aks.

Jeg har haft meget svært ved det hele. og svært ved at føle noget.

Jeg har haft mange op og ned ture. og nærmest følt det som en tur i rutchebanen i tivoli...

De har så efterfølgende fundet en hjertefejl hos Milla my. og igen var det ned ad bakke... var endelig på vej op...

nu er vi kommet hjem på orlov. en optur...

Jeg savner et sted hvor man kan snakke med ligesindet...

Anmeld

27. maj 2010

Phoenix

Rigtig godt initiativ

Jeg har født 8 uger for tidligt og står nu midt i situationen omkring det at have født for tidligt og har manglet og mangler et sted at vende mig imod for at få vendt alle de mange følelser, der følger med at have født for tidligt. Nogle der forstår hvad det vil sige og hvilket et følelsesmæssigt kaos det kan føre med sig. Så jeg vil også gerne være med i din fokusgruppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.