Den dårlige samvittighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. december 2009

betski

Jeg havde næsten glem hvordan det er. Altså den dårlige samvittighed når jeg afleverer min datter i børnehave. Jeg har gået uden arbejde de sidste 5 mdr og vi har bare råhygget os. Men nu hvor jeg igen er startet på arb, skal min datter atter tidlig i børnehave og bliver hentet sent (07:20 til 16:00) Hun brokker sig meget over det, og kan ikke forstå, hvorfor jeg ikke kan tage tidligt fri, som jeg kunne på mit tidligere arbejde. Så står jeg der om morgen og er fyldt op af den dårligste samvittighed, når min datter med bedende øjne og tigger om jeg ikke nok vil hente hende tidligt. Åh....  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Valle81

Ja, den dårlige samvittighed er noget der følger med i posen, når vi føder vores børn

Kender det alt for godt, har selv været enlig mor fra min datter blev født til hun var 4 1/2, så fandt jeg en kæreste, men da han arbejder i Esbjerg og er væk hver dag fra 0500 til 1800, så er jeg stadig meget enlig mor.

HAr altid haft fuldtidsabejde fra 0800-1545 så min datter er også afsted fra 0730 til 01610 og jeg HADER det, men sådan er det.

Men dårligt samvittighed synes jeg altid man har, og vi slipper nok aldrig med den:0) Hvis det ikeke er det ene så er det det andet:0)

Men føler med dig, ved lige hvordan du har det:0)

Anmeld

16. december 2009

betski

Du har ret, den dårlige samvittighed, vil nok altid være der af flere forskellige årsager. I weekenden sagde min datter: åh mor hvor er det bare skønt der er weekend. Vi har jo næsten ikke lavet noget sammen hele ugen  øv altså, og jeg kan sagtens følge hende. Vi har jo de sidste 5 mdr nået en masse sammen i løbet af dagen. Men tiden er jo bare ikke til det, når man har fuldtids arb, indkøb, vasketøj, oprydning, madlavning ja jeg kunne blive ved. Men en gammel "regel" har jeg taget frem igen. Den første time vi er hjemme er telefonen på lydløs og så er der dømt kvalitetstid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.