Aftenvagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.818 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. december 2009

mukka88

Hey piger 

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og arbejder som aften vagt i hjemmeplejen! Mig og kæresten har snakket om at gå i gang med projekt baby!! WUUHHUUU Meeen kom til at tænke på om der er nogle af jer der har afaringer med at have barn og arbejde om aftenen. skal så siges at jeg kun arbejder 28 timer, da tillæggende er gode om aftenen den ene uge arbejder jeg Mandag,tirsdag,( Fri onsdag og torsdag) fredag,lørdag,søndag, og den anden uge arbejder jeg onsdag,torsdag  

Håber der er nogle af jer der har nogle afaringer med dette? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2009

Pia

Jeg arbejde selv som ssh'er i blandet vagter..

Der er fordele og ulemper ved aftenvagte..

Det gode er at barnet ikke behøver og blive afleveret tideligt i dp og bh.. Det dårlige der ved er jo at de skal afsted ( så du skal alligevel "tidelig" op efter en av), for manden kan nok ikke nå hjem inden du møder..

En anden god ting er at når jeg arbejder aftenavgt, så får jeg lavet en masse inden jeg skal på arbejde, hvilket betyder at når jeg har fri dage kan mine børn også holde fri og jeg skal ikke tænke på indkøb, rengøring, vasketøj osv, for det har jeg klaret inden mine fridage...

Så tror i bund og grund det er en temperament ( staves) sag..

Kh Pia.

Anmeld

9. december 2009

Mor til Frederic og Freya

mukka88 skriver:

Hey piger 

Jeg er uddannet social og sundhedshjælper og arbejder som aften vagt i hjemmeplejen! Mig og kæresten har snakket om at gå i gang med projekt baby!! WUUHHUUU Meeen kom til at tænke på om der er nogle af jer der har afaringer med at have barn og arbejde om aftenen. skal så siges at jeg kun arbejder 28 timer, da tillæggende er gode om aftenen den ene uge arbejder jeg Mandag,tirsdag,( Fri onsdag og torsdag) fredag,lørdag,søndag, og den anden uge arbejder jeg onsdag,torsdag  

Håber der er nogle af jer der har nogle afaringer med dette? 

Hejsa.

Jeg har både skiftende arbejdstider, natte (15-4 +16-6) og weekend vagter (fredag kl 15- mandag morgen kl 6).

Det kan sagtens lade sig gøre og tror helt klart det er med til at få farmand til at vokse med opgaven.

På mine nattevagter er det jo manden der henter i dp, handler ind, laver mad, leger og hygger med knægten, bader og putter ham.

Tror kun det er sundt...

Anmeld

9. december 2009

mukka88

tusind tak for dit svar.. Er så glad for at arbejde om aftenen

Mange har fortalt mig at jeg skal finde mig noget andet! Da de ikke mener det dur at arbejde om aftenen når man har børn! Men jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle få det til at fungere! så dejligt med en anden menning Tak for svar.

Anmeld

9. december 2009

Bom

mukka88 skriver:

tusind tak for dit svar.. Er så glad for at arbejde om aftenen

Mange har fortalt mig at jeg skal finde mig noget andet! Da de ikke mener det dur at arbejde om aftenen når man har børn! Men jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle få det til at fungere! så dejligt med en anden menning Tak for svar.

Jeg har dog ikke født endnu, men kan da fortælle dig hvordan det kommer til at køre her ved os når den lille kommer..

Jeg kører som assistent i hjemmeplejen, hvor jeg arbejder 14 dage i dv og 14 dage i av, men når den lille kommer skal jeg kun arbejde dv og så kun av hver 4 weekend, da det ellers ikke kommer til og hænge sammen herhjemme..

Håber du forstår hvad jeg mener..

Men grunden til at jeg har valgt ikke at arbejde mere i aftenvagt udover den ene weekend på mit 4 ugers rul, er at manden ikke kan nå og hente den lille i dagpleje, det kan han kun om fredagen..  Så hvis jeg skulle arbejde av i hverdagen skulle vi ha nogle til og hente den lille hver mandag og tirsdag i de 14 dage jeg kører av, og det synes jeg ikke om..

Håber du kunne bruge det til noget..

Knus Maria.

Anmeld

9. december 2009

mukka88

Hvor længe har sådan en dagpleje "åben"? ved du det?

Anmeld

10. december 2009

Malene76

Her hos os arbejder jeg også blandede vagter, dog kun dagvagter og nattevagter. Er enig i at det kun kan være en fordel, som en tidligere  dabatten skrev. Jeg synes det er dejligt at min kæreste naturligt bliver nr. 1 i mange situationer fordi ejg ikke er hjemme til at tage over. Vi har dog ingen børn endnu, men jeg har ikke lyst til at skifte job og det er min kæreste helt enig med mig i ikke er nødvendig. Elsker simpelthen mine fridage på hverdage og mine formiddage hjemme inden en aftenvagt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.