Hvordan var jeres fødsler..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.826 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. april 2008

pusling30

Hvor hurtigt fødte i?

Jeg er mor til 3 drenge på 4 år, 3 år og 9½ md.
Den 1 søn blev født 24 dec. vågnede ved at vandet gik, ved 8 tiden om morgen, tog afsted og blev sendt hjem, med besked om at det var 1 gang så der ville nok først ske noget næste dag, ved 16 tiden tog vi afsted igen, og denne gang blev jeg, jeg fødte 20:10.
2 søn blev født 14 marts, og hele søndag havde jeg en underlig fornemmelse i kroppen, om aften møvede jeg rundt i sengen, så vi tog afsted ved 21 tiden, og blev sendt hjem, var ikke nok åbnet, fik afvide at der ville gå lang tid, jeg spøgte og sagde: jeg er tilbage inden midnat, og væddede 500 kr med sygeplejersken, kl 23:49 mødte vi op igen, og misandten om jeg ikke blev ført direkte ind på fødestuen, og 02:36 blev han født. den 3 søn var lidt speciel, for han lå i maven og tabte sig (blodpropper i moderkagen) så små 20 dage før tid blev jeg sat igang, fik ballonkateter, og fik afvide at jeg skulle møde 9:00 næste dag og have dem taget ud og have ve-drop, men men, kl lidt i 7 næste morgen skal jeg tisse og blop, der røg ballonerne, vi ringer til hosp, som siger vi skal komme omgående, men jeg skal lige i bad osv, så vi er der 8:45, og 11:29 er han født. Alle 3 uden smertelindring og uden at sige noget, passede mig selv, alle 3 jordmødre kaldte mig en utrolig stærk føder.. :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2008

MUTT3

Den første tog 48 timer

nr 2 8 timer, hvor jeg var mindst 3 cm åben inden da, fordi jeg gik i fødsel 7 uger før jeg fødte, pga en uopdaget blærebetændelse trods stiks prøver (de kunne ikke måle den bakterie jeg havde der skulle lab undersøgelse til) trods JM´ses bedømmelse, gik det heldigvis i sig selv igen, hun mente bestemt at jeg havde født inden for 24 timer... så den var tet på. Der fra og til ugen over termin døjede jeg med veer i op mod et døgn af gangen, før det gik løs, møg irriterende. Det var en drømmefødsel, alt gik i et tempo jeg kunne følge med i.

Den 3 er noget mere ubestemt, men ud fra at jeg var fysisk i fødsel, altså de der 5 cm åben tog det 2 timer og knab 45 min. Men jeg gik med det jeg selv vil betegne som plukveer, omkring 24 timer inden, nogle timer var de reglmæssige, men absolut ikke kraftige nok, andre gange meget kraftige men ureglmæssige. Da jeg kontaktede fødegangen var der 4-5 min i mellem og havde været det med svingende styrke i 3 timer, i det jeg ringede gik lortet i sig selv, og jeg følte mig virklig DUM, både fordi jeg havde lovet min JM at ringe da der var 10 i mellem, hvilket jeg forsøgte at forklare at jeg sikkert ikke kunne for ved nr 1 startede de med 8 min i mellem og nr 2 med 7 i mellem, så at jeg først ringede da der var de der en 4-5 stykker i mellem var jeg godt klar over måske ikke var så smart, og så går lortet totalt i stå, ja altså lige ind til jeg hjavde lagt røret på. Den samtale var faktisk ret akavet, JM´en var tortalt rundt på gulvet, de havde vagtskifte en time senere, og uhe ha sæt jeg fødte, jeg forsøgte at forsikre hende om at der ikke skedte noget før ved 10-11 tiden (det kunne jeg bare mærke) så de skulle barev tage sig god tid og få styr over det de skulle og sende den Jm der kom på vagt, det kunne hun slet ikke takle, men jeg fik min "vilje"
Da røret var lagt kom de ellers tilbage, nu med 3-4 min i mellem, lige ind til 45 min senere hvor det ringede på døren 1 2 3 og det var så det, der fra og så til jeg fødte, var det ureglmæssige veer, både tidsmessigt (de lå mellem 5 og 8 min i mellem) men også styrkemessigt... det var viklig nogle lorte veer, prtasseveerne var altså heller ikke at råbe hurra for, godt jeg havde prøvet det før *ss* Men så tosset var det nu heller ikke, det var rat at få hvilet ordentligt ud mellem veerne, der i den sidste fase.
Med til telefon historien fik jeg i øvrigt ret, jeg fødte knab kvart i 11. (man har vel prøvet det før ;) )
Det var en god fødsel trods det ekstra hårde arbejde, det gik lige i overkanten hurtigt, men det var viklig en hjælp at det foregik i eget hjem, så skulle der ikke lige stoppes en masse andet ind i det også, ud over at de store unger lige skulle smides i BH 30 min før normalt, så der blev ikke noget unødigt stress, dvs det føltes ikke som om det gik så stærkt, som det entligt gjorde.

Medicinsk smærtelindring er heller ikke noget jeg har modtaget, med den første prøvede jeg akupunktur, det hjalp minus, og nålne iirriterede, semere i forløbet blev der igen stykket nåle i mig, denne gang 100% mod min vilje, for hver nål lå jeg nærmest og grad nej tag den væk, uden held, så det endte med at gemalen sad og pillede dem ud i smug, jeg kunne mærke hver og en, for de irriterede desuden virkede det ikke. Ellers har jeg haft stor glæde af varme omslag på maven (mine veer sidder kun i maven) dog med den undtagelse at det entligt ikke var så effektivt igen her 3 gang, jeg kunne ikke finde roen til at lade varmetæppet blive længe nok til at give optimal effekt, men skidt pyt, så ondt gør det heller ikke på mig at føde?? problemet 1 gang var at jeg simbelthen ikke havde flere kræfter til sidst, og ikke så meget smærterne hvilket personalet så bestemt mente, og høre hvad jeg sagde ville de ikke, for det viste jeg i hvertfald ikke noget om... nåre nej det havde jeg lige glemt, det ved de da meeeget mere om, selgfølgelig, dumme mig >(

Anmeld

24. april 2008

lonemus

Meget nemme :)

Min første fødsel tog 6 timer - fra vandet gik til jeg havde født. Vandet gik kl. 8:30, da jeg steg ud af sengen. Kl. 9:30 var jeg på fødegangen, 3 cm åben. En time efter havde jeg veer og var 10 cm åben, så jeg kom straks ind på en fødestue. Jeg fik kun lattergas til at klare veererne. Kl. 13:46 fødte jeg min datter, efter kun 11 minutters presseveer.
Vi var 1 døgn på barselsgangen.

Min anden fødsel tog 3 timer - fra veererne startede. Jeg vågnede kl 02:30 med veer. Kl. 04:45 var jeg på fødegangen med kraftige veer. Jeg var 10 cm åben og helt klar. Kl. 05:35 fødte jeg min søn, efter kun 6 minutters presseveer. Jeg fik hun iltmaske til at klare veererne. Vi var 4 timer på fødegangen, hvorefter vi tog hjem.

Hvis jeg skal have flere børn, sagde jordemødrene til mig, at jeg skulle regne med kun 1½ times fødsel :):)

Så jeg har haft nogle meget nemme fødsler :D

Anmeld

24. april 2008

Monique

Med min datter josephine gik jeg alle 14 dage over tid og blev sat igang.
Skulle være henne på sygehuset d 26/7-04 kl 9:00 og tjekkes og sættes igang og så måtte jeg så selv vælge om vi ville kører hjem og komme nogle timer efter eller om vi ville vente i nærheden, så vi valgte og vente til kl 18:00 hvor vi så kørte hjem til mine forældre og spise og sov.
Det skal lige siges at vi på det tidspunkt ikke selv havde bil.
Dagen efter (d 27/4-04) Skulle vi igen møde op på sygehuset kl 9:00 hvor jeg igen blev tjekket og sat igang igen da jeg ikke havde haft nogle tegn på noget overhovedet og så blev vi igen og ventede.
Den dag skulle jeg så overnatte der da jeg skulle have en hviledag dagen efter, så vi tog med både mine og hans forældre ud og spise da de alle havde ventet på sygehuset sammen med os og midt under maden (ved 18:00) tiden fik jeg de første veer, så min mand og jeg besluttede os for og gå tilbage til sygehuset så vores forældre kunne komme hjem og hold da op hvor var den tur tilbage rigtig lang hehe :D
Da vi kom tilbage blev jeg lige tjekket engang mere og fik af vide at det helt sikkert ville blive om natten så jeg skulle sørge for og have sovet så vi fik et værelse der over hvor min mand smed sig til og sove i stolen og jeg i sengen.
Kl 00:00 Var veerne så regelmæssige og jeg kom ned på fødegangen, og efter et par timer hvor jeg både nådede i bad og snakke med forældrene som var kommet prikkede de så hul på vandet og så kom den lille fine prinsesse så til verden d. 28/7-04 kl: 04:45

Nu er jeg gravid med nr 2 og var sat til d 17 april (tror den strejker) :D så vi venter spændt på om jeg mon når og føde inden jeg skal sættes igang.. D. 1 har jeg gået 14 dage over tid så der er jo ikke så længe til :D hehe

Anmeld

24. april 2008

Pia.

jamen når alt kommer til alt kan jeg vist ikke klage mine tre børn er kommet nogenlunde nemt til verden dog var nr. 3 lidt slem og ved at ende ud i et kejsersnit, men der jog en djævel op i mig for det ville jeg bare IKKE.... [f]KORT FORTALT....[/f] [blå][f]Nr.1[/f][/blå] fik småveer fredag morgen, gik med det i ca. et døgn kom på sygehuset lørdag formiddag havde veer det meste af dagen, men først kraftige veer efter kl 18.00 efter 9 minutters presseveer kom han til verden kl. 20.34 d. 6 februar...(1999) [rød][f]Nr.2[/f][/rød] vandet gik 20 minutter over otte om morgenen, ankom med ambulance (da hun stod højt og ikke fast) kl. 9.00 .... - hyggede med min mand til klokken 11.30 med veer men ikke så slemme at jeg ikke kunne holde dem ud... den sidste time var slem med ve-storm og mange smerter, men åbnede mig også 7 cm på en time kl. 12.39 kom min datter til verden efter 6 minutters presseveer, så det gik stærkt. (d.31.10.02) [blå][f]Nr.3[/f][/blå] fik begyndende veer om eftermiddagen og fik min mor her ned til at passe de to store, men vi fik da hygget med dejlig aftensmad og min mand og jeg tog afsted kl. ca 22.00 - denne nat var hård, havde meget kraftige veer hele natten og kunne ikke åbne mig mere end 4 cm. jeg havde aldrig i mit liv følt så stor en smerte...8( kæmpede hele natten en kamp for at få min søn til verden og fik for første gang ud af 3 fødsler smertestillende i form at en rygmavsbedøvelse... - den hjalp lidt men ikke nok, følte nemlig en konstant trang til at presse... blev ved hele natten at sige at han sad fast i min høre side, men de kloge hoveder sagde det gjorde han ikke... Bare de havde lyttet:'( kl. 5 næste morgen blev tilkaldt en læge som skulle se hvad de kunne gøre for mig, han fandt ud af Mads stod forkert og stod fast i min højre side, her oplever jeg så noget jeg ikke kan beskrive med ord, han tager sine hænder op og rykker Mads på plads:'(... - derefter dykkede hans hjerte og nu skulle han bare ud, men så tog helvede ved mig og jeg pressede alt hvad jeg kunne så imens jordmoren stod med rykken til for at gøre et kateter (staves?) klar, pressede jeg min lille søn til verden, som heldigvis græd med det samme.... Han er født d. 28.2.06 kl. 06.05 så min 3 fødsel forløb ikke helt som håbet og var ikke så nem som de to andre, men jeg er stadig glad for jeg efter så mange timers kamp klarede at føde ham selv.... Knus Pia - En stolt mor til 3 vidunderlige børn....

Anmeld

24. april 2008

Tut

Hej, Jeg blev sat i gang 41+0, da jeg havde bækkenløsning og ikke kunne klare en uge mere med smerter (de vil helst først sætte igang når man er 41+6 på Herlev) Fik stikpille kl. 9, uden den store virkning. Fik taget vandet kl. 16, og fik ve storm Fik presseveer kl. 19, men måtte ikke presse da baby's hjertelyd faldt drastisk når jeg pressede. Gispede gennem presseveer til kl. 22:50 Kl. 22:50 kom lægen og satte sugekop på, for baby var meget stresset, så han skulle ud NU. Kl. 22:53 føder jeg en velskabs dreng med navlestrengen rundt om halsen (hvilket var grunden til at hans hjerte dykkede når jeg pressede og den stramte om halsen) Vægt: 4030g Længde: 55 cm. Havde han ikke haft navlestrengen om halsen kunne jeg have født ham på ca. 3 timer fra de tog vandet.... Men jeg skal vist ikke klage over at det endte med at tage lidt under 7 timer :) Det var min fødsel at Noah. Mette

Anmeld

27. maj 2008

Prikke

Min fødsel tog 36 timer og startede med vandafgang torsdag aften lige inden sengetid. Herefter kom veerne langsomt over natten. Jeg tog på FG fredag eftermiddag bare for at få at vide at jeg kun var 3 cm åben. Fik dog lov at blive da det snart var 24 timer siden vandafgang og da der var dog plads på FG (Vi var de eneste der var der)

Efter en nat med EPI og ganske lidt søvn blev Sarah født lørdag morgen kl. 03.51 som stjernekigger.

Knus Rikke

Anmeld

27. maj 2008

H+S Skjolgborg.

pyha......nej skønt indlæg... her er mine to... MIn søn benjmin...... Onsdag d.24/1-01. Jeg vågne kl:6.57 skulle så da tisse seng var lidt små våd hmm tænkte nå oki nået ikke helt ud på wc gik derud tisse helt vildt meget havede taget nået tøj med der ud til at tag på derefter men men jeg nået kun lige at tag trusserne op over knæene så løb lidt vand ud af mig iii det tis tænkte jeg og tøre mig da jeg så skulle til bukserne op sammen med trusserne den gang kom der vildt meget vand ud og det var klart også gik det op for mig at det var fostervand gik ind til kenneth som sov så godt da kl kun var lidt over 7 jeg tænkte skal skal ikke vække ham så så jeg ned og min bukser var mega våde råbte kenneth vanden er gået .Han spring ud med det samme tog tlf og ringede til min veninde pia. pia og jeg blev hved med at sig han ikke skulle ha ringe til hende men til fødegangen*GG*.til sidste lage han på jeg satte mig på gulve i gang for jeg var i trivl om hovede sad fast eller ej efter i mandags den 22/1 han fik så ringede til fødegang og ville vide om jeg blødte eller kaste op ingen op kastninge jeg gik på wc og kigge jo nu kom der da lidt blod klart slim kenneth fortalt om i mandags om jeg endlig måtte gå rundt nu da vi ikkeviste om hovede sad fast eller ej os.Personen i tlf sagde jeg skulle bare ligge mig ned så ville de send en ambulante.Kenneth ringede så tilbage til pia og vi snakke en del om hvad vi skulle pakke med osv derefter ringede kenneth/vi til vennerne og familie.Kenneth hjalp mig derefter med at pakke og susanne(min veninde) kom over til os og hjalp også lidt til.Jeg skulle så lige ud på wc igen der kom mere blod nu kenneth hjalp mig ind på sengen men jeg nået kun at ligge der kort på sengen så var den godt våd.Ca 10 min efter kom veerne og jeg tror lige på de kunne mærkes og var kl:8.40 og farmand(kenneth) kunne se og sagde nu kommer ambulante de kom op og hjalp mig ned og jeg frøs pga jeg var så våd i tøjet jeg blev pakke ind på båren men frøs alligevel men vi fik vinke og sagt farvel til susanne hun ville komme op og på sygehuset lidt senere.vi var på roskilde syghus kl:9.00 pia og henrik(gudmor og gudfar) var komme pyhaaa. Kl:9.30 fik jeg taget bt 130/90 + gode veer på 3-4. jeg ville godt i karbad men de ville havede jeg vente til senere jeg kom så i brusebad med en stol *GS*.Efter bade gik jeg med pia henrik og kenneth med ud for at ryg en smøg på vejen tilbage kom der en mega veer igen kunne næsten ikke gå men kom da ind på stuen med hjælp af pia,henrik (gudmor og gudfar)og farmand. kl:10.20 bt på 115/85.Vi gik lidt mere rundt pia og jeg.Vi tog også træppe et par gang for at se om det ville hjælpe bare lidt på det tog til men nej.. Kl:11.00 gode veer. kl:11.30 var jeg i trivl om det var press veer jeg havede det var slemt og gjore ondt men det var det ikke. Kl:12.30 mega veer ca 2 imellem og var på 30-40 sek jeg er kun åben 3-4 cm øvbøv.. Kl:12.50 der fik jeg en sprøjte i lået for at åbne mig da jeg var åben 3 - 4 cm det hed 60 mg papauenin det jeg fik og derefter åbne jeg mig hurtigt til 6 cm. Kl:13.20 7 cm åben kom i karbad. Kl:14.00 op af karbade gik over på sengen. Kl:14.30 9 cm åben.hjerte slå uregelmæssigt. Kl:14.45 Fik 60 mg i låret igen af papauenin da jeg kun var ca 8 cm åben. Kl:15.15 endlig 10 cm åben og jeg måtte endlig press jubiiiiii Kl:16.00 vagtskifte på fødegangen lidt mega øv for dem jeg havede var mega søde.Men tihi min egen jdm mødte ind og kom ind til mig hun var der i 8-10 min så fik hun en mega opkasteningen som velkommen *GS*.Nej jeg sagde undskyld mange gang til hende. Kl:16.15 press veer forsætter fint og hp Kl:16.29 kom min dejlig søn benjamin endlig til verden han vejre 2920 g og 48 lang og hans gudmor/min veninde pia have film fødselsen. (sundhedsplejesken kom 1 uge hun vejre ham og han var 55-56 cm.Hun mente ikke det kunne passe han kun var 48 lang hved fødselsen men at han var 50 lang da han ikke kan vokse 5-6 cm på 1 uge.) tog samlagt 9 timer og 32 min af føde ham lidt hådt mere pga langtid med press veerne da det tog 1 time og 14 min af presse ham ud... han kom ud som stjernekigger... min datter victoria..... D.13/8-06 kl:22.06. det hele starte kl:4.30 at jeg vågne og skulle tisse opdage at jeg blødte sms til min jdm anne og camilla da det var de to der have vagten.kl:6 ringe camilla de var ude til fødsels derfor svar de ikke lige med det samme det var også helt ok jeg skulle se det ad også ringe igen om ½ time hvis jeg stadig syntes jeg bløde som en mens.ca kl:6.30 ringe jeg så anne syntes jeg skulle tag på sygehuse lige for et tjek så ville hun og camilla måske lige kigge ude senere hvis det var ellers skulle jeg ringe til anne. Vi gjorede benjamin klar og tog derud på vej i bilen tror vi at jeg fik lidt vandafgang pga jeg hoste.vi var på slagelse sygehus ca kl:7.15-7.30 fik kørt ctg på maven den så fin ud og viste ikke veer kun pluk-veer og aktiv liv af den lille.(de to jordmødre)anne og camilla kom ca kl:8.30 og anne tog over hun lave en gyn på mig og sagde jeg var åben ca 1½ cm og blød og mini livmoderhals tilbage hun sprugt om jeg ville blev der eller om vi ville hjem også ring til hende når veerne starte..vi tog så hjem da vi jo ønske at føde hjemme og jeg jo godt måtte tag hjem da alt jo var fint. Vi tog forbi svigermor og spiste så morgen mad der få det nået vi jo ikke inden vi kørt til sygehuse. derefter kørte poul(Den kommen farmand) benjamin og mig hjem så vi kunne slappe lidt af og poul kørt ud til sin mor for at lave nået på bilen jeg skulle så sms eller ringe hvis der var det midste. Kl:11.37 sad jeg på com og msn med en del menneske f.eks pia min dejlig veninde jeg tror at jeg fik min første mini ve der de kom og gik som lort mellem 3 min og 1 time imellem dem..pia og jeg to tid over msn sammen til sidste msn jeg at jeg ville ligge mig lidt på sofaen for at se om det stoppe eller tog til jeg sov ca 1 time. Men endelig kl:14.55 vågne jeg med et og nu tog de da godt nok til og kom mellem 3-14 min i mellem poul,svigermor anne og camilla blev kontakte svigermor kom som den første ca ½ time efter jeg have ringe derefter kom poul anne og camilla som jo fik sove lidt efter at ha taget i mod en baby om natten kom så ca kl:17.00-kl:17.30.Resten er taget udfra hvad anne eller camilla har skrive. er det her..... kl:17.30 urgelmæs.veer siden ca kl: god hjl.vandafgang i morgens.klart.tegnblødning s.i morgens(lidt rigelig- derfor til us på slagelse sygehus) Jndv us:livm.mund 3 cm,tyndt H fast i bi (-) kl:18.30 god hjl-19.30 tiltagende veer,god hjl-varme ingefær som lindring. kl:19.20 tiltagende veer hjl god. kl:19.45 gode veer.kommer i kar. Kl:20.10 Gode veer effekt af vandet hjl god Kl:20.35. Gode hjl kl:20.55. Går op af karret lidt+vandladning.hviler på siden . kl:21.10. Hovede 1 fgr.o.spine.orif.5-6 cm,blød og eftergiveligt.klart fostervand.hjl.fin Kl:21.45. I kar 21.45 gode veer.hjl fin Kl:21.49. Fin veer smønøkker,hovd ,lige på bb. Kl:21.55. Hoved på bb,press spontant,der lyttes fin hjl Kl:22.06. Fødes 1 lev.pige i ugelm.baghovedpre x)=en hånd på venstre kind. apgar 10/1,10/5. på land v:3150 og cm:50 der gives k-vitamin 0.1 ml i.m Kl:22.18 Fødes moderkagen spontant.Skønnes foof.3kar i ns v 450 g livmoderen herefter velkontrahenet.ringe blødning.livm.hals ses i introtus der gives methergin im bristninger.lille brist.ve labia.sut.ikke.med-bristin.per.2 knuder.pigen lægges til bryst og sutte meget fint. hved ikke helt hvor langttid hendes fødsels var de har skrive på mine papir...men den var nemmer og bedre og 10-11 min af press hende ud dejligtt og ikke så ondt som min søn selv om hun var lidt større ind hendes bror.. med nr 3 ????????????????????? 8D ej lidt spøj til side er ikke gravid(ikke inu)... *SSS* Mvh Henriette

Anmeld

29. maj 2008

Bloggi

Ih altså, jeg vil også fortælle om min fødsel. Jeg havde termin 17 feb '08 og var en smule skuffet over det ikke blev den dag.. Jeg gik en uge overtiden inden jeg rigtig fik veer.. Jeg fik veer om onsdagen men ikke nogel som ville blive til noget, kl 1 kørte min mor mig til tjek på sygehuset men var kun en fingerspids åben, men de kørte en strimmel og det var meget ureglmessige veer, de tilbød mig god at jeg måtte blive og sove, men ville heller hjem og sove.. Både torsadg og fredag havde jeg det på samme måde med veer som ikke rigtig ville blive til noget.. Natten til lørdag tog de til og kunne ikke længere sove for dem alle.. Da jeg stod op gik min slimprop så jeg ringede til dem, de sagde at jeg bare skulle slappe af til der kom veer som var reglmessige.. Hele dagen var de veer som havde været siden onsdag, men pludselig kl halv tre begyndte de at bide mere Jeg holdte ud men kl 19 kunne jeg ikke mere og min mor og jeg kørte igen ind på sygehuset Og jeps, 6 cm åben.. :) Jeg kom ind på en fødestue og vi snakkede lidt om, om der var specielle ønsker fra min side. Og jeg ville gerne i badekar, det kom jeg så.. Men der gik mine veer atter i stå så jeg måtte op igen efter et par timer. Ca.. Blev tjekket og var kun 7 cm åben. Jeg lagde så lidt i sengen og mine veer begyndte så småt igen, jeg ville gerne i brusebad, så det kom jeg.. I mens forsøgte min jordmoder så at overtale mig til at få prikket vandet, men det ville jeg ikke.. (Nu ved jeg ikke hvorfor) :) Der var vagtskifte kl 23 og der tog jeg endnu et bad også fik hun lov at prikke vandet også skete der noget.. Jeg blev i sengen og fødte der.. Fik presse veer da jeg kun var 9 cm åben så skulle holde på pressetrangen og gispe.. Hold da op, det var svært og AVS det gjorde ondt.. Kl 3.45 var jeg 10 cm åben og fik at vide at jeg gerne måtte presse.. Og kl 4.10 fødte jeg den lækreste lille dreng på 4075 g og 54 cm.. :) Jeg fik kun lidt ilt mellem veerne.. :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.