Den første tog 48 timer
nr 2 8 timer, hvor jeg var mindst 3 cm åben inden da, fordi jeg gik i fødsel 7 uger før jeg fødte, pga en uopdaget blærebetændelse trods stiks prøver (de kunne ikke måle den bakterie jeg havde der skulle lab undersøgelse til) trods JM´ses bedømmelse, gik det heldigvis i sig selv igen, hun mente bestemt at jeg havde født inden for 24 timer... så den var tet på. Der fra og til ugen over termin døjede jeg med veer i op mod et døgn af gangen, før det gik løs, møg irriterende. Det var en drømmefødsel, alt gik i et tempo jeg kunne følge med i.
Den 3 er noget mere ubestemt, men ud fra at jeg var fysisk i fødsel, altså de der 5 cm åben tog det 2 timer og knab 45 min. Men jeg gik med det jeg selv vil betegne som plukveer, omkring 24 timer inden, nogle timer var de reglmæssige, men absolut ikke kraftige nok, andre gange meget kraftige men ureglmæssige. Da jeg kontaktede fødegangen var der 4-5 min i mellem og havde været det med svingende styrke i 3 timer, i det jeg ringede gik lortet i sig selv, og jeg følte mig virklig DUM, både fordi jeg havde lovet min JM at ringe da der var 10 i mellem, hvilket jeg forsøgte at forklare at jeg sikkert ikke kunne for ved nr 1 startede de med 8 min i mellem og nr 2 med 7 i mellem, så at jeg først ringede da der var de der en 4-5 stykker i mellem var jeg godt klar over måske ikke var så smart, og så går lortet totalt i stå, ja altså lige ind til jeg hjavde lagt røret på. Den samtale var faktisk ret akavet, JM´en var tortalt rundt på gulvet, de havde vagtskifte en time senere, og uhe ha sæt jeg fødte, jeg forsøgte at forsikre hende om at der ikke skedte noget før ved 10-11 tiden (det kunne jeg bare mærke) så de skulle barev tage sig god tid og få styr over det de skulle og sende den Jm der kom på vagt, det kunne hun slet ikke takle, men jeg fik min "vilje"
Da røret var lagt kom de ellers tilbage, nu med 3-4 min i mellem, lige ind til 45 min senere hvor det ringede på døren 1 2 3 og det var så det, der fra og så til jeg fødte, var det ureglmæssige veer, både tidsmessigt (de lå mellem 5 og 8 min i mellem) men også styrkemessigt... det var viklig nogle lorte veer, prtasseveerne var altså heller ikke at råbe hurra for, godt jeg havde prøvet det før *ss* Men så tosset var det nu heller ikke, det var rat at få hvilet ordentligt ud mellem veerne, der i den sidste fase.
Med til telefon historien fik jeg i øvrigt ret, jeg fødte knab kvart i 11. (man har vel prøvet det før ;) )
Det var en god fødsel trods det ekstra hårde arbejde, det gik lige i overkanten hurtigt, men det var viklig en hjælp at det foregik i eget hjem, så skulle der ikke lige stoppes en masse andet ind i det også, ud over at de store unger lige skulle smides i BH 30 min før normalt, så der blev ikke noget unødigt stress, dvs det føltes ikke som om det gik så stærkt, som det entligt gjorde.
Medicinsk smærtelindring er heller ikke noget jeg har modtaget, med den første prøvede jeg akupunktur, det hjalp minus, og nålne iirriterede, semere i forløbet blev der igen stykket nåle i mig, denne gang 100% mod min vilje, for hver nål lå jeg nærmest og grad nej tag den væk, uden held, så det endte med at gemalen sad og pillede dem ud i smug, jeg kunne mærke hver og en, for de irriterede desuden virkede det ikke. Ellers har jeg haft stor glæde af varme omslag på maven (mine veer sidder kun i maven) dog med den undtagelse at det entligt ikke var så effektivt igen her 3 gang, jeg kunne ikke finde roen til at lade varmetæppet blive længe nok til at give optimal effekt, men skidt pyt, så ondt gør det heller ikke på mig at føde?? problemet 1 gang var at jeg simbelthen ikke havde flere kræfter til sidst, og ikke så meget smærterne hvilket personalet så bestemt mente, og høre hvad jeg sagde ville de ikke, for det viste jeg i hvertfald ikke noget om... nåre nej det havde jeg lige glemt, det ved de da meeeget mere om, selgfølgelig, dumme mig >(
Anmeld