Her har det alle dage været manden, der tjente mest. Det har været mig der har været hjemme mens har har arbejdet 50-60 timer om ugen. Han har en sjælden gang i mellem hentet i børnehave. Alt i alt....han har været skaffedyr og jeg den primære forældre. Og det har fungeret 100%
Men nu er han blevet fyret og "magtbalancen" har ændret sig. Nu er det mig, der er afsted på fuldtidsjob + ekstra vagter og ham, der er den primære hjemme. Og det giver altså problemer. Det er de ekstra timer jeg skal høre for. Han ved udemærket godt at vi har brug for de ekstra penge - og 3 timer mere om ugen for mig giver lige knap 2000 ekstra om måneden. Men det er åbenbart ikke ok. Når jeg siger at lige nu og her har vi brug for de penge, mumler han bare "ja det ved jeg godt" og går og skummer lidt tid.
Han kommer tit med sætningen "ja jeg håber du har din pung med, for jeg har jo ingen penge. Det er dig der tjener dem nu"
Jeg ved godt det er svært for ham at vænne sig til. Men det er det også for mig. Jeg elsker mit arbejde - men jeg har egentlig ikke lyst til at bo der over 40 timer om ugen. Jeg vil hellere være hjemme sammen med mit barn. Men indtil vi får 110% kontrol over den nye pengesituation ja så bliver det altså nødt til at gå lidt ekstra ind på kontoen.
Nogle råd?
Anmeld