Gode råd - Ammebrikker!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.538 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. december 2009

LineD

Ja så skal jeg have lidt hjælp igen!

Efter samtale med SP'en er jeg begyndt at bruge en ammebrik på det højre bryst for at skåne de store sår på vorten, og han spiser super fint ved begge bryster.

Han har aldrig gylpet mere en et par dråber så længe jeg har ammet, men nu, når jeg ammer ham med ammebrikken, ja så projektil gylper han simpelthen, jeg vil skyde på minimum 60 ml...

Så nu har jeg brug for lidt råd fra nogen med erfaringer omkring ammebrikkerne! - Gylpede jeres også ved brug af dem?

- Er der noget jeg kan gøre?

Knus Line, som endelig kan smile under amningen igen, men er noget ulykkelig over det meste kommer ovenbords igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2009

Knudsen

Hejsa..

Jeg bruger også ammebrikker. Oskar gylpede rigtig meget inden jeg startede med at bruge dem, han spiste alt for hurtigt og forslugte sig, men efter vi begyndte med ammebrikker er det meget sjældent at han gylper.. Da han var 1-2 mdr stod liften altid lidt hævet ved hovedenden, ellers gylpede han rigtig meget.

Han kan gylpe, hvis han bliver ved med at hyggespise efter han egentligt er mæt. Men han får meget luft i maven af ammebrikkerne, så jeg tænket om det evt kan være det der driller. Jeg kan huske, at min sp fortalte, at der kan komme en lille luftbobel i deres maver (pga det luft de sluger) som gør, at de gylper rigtig meget op igen. Især hvis det som kommer op igen er ufordøjet.

Jeg tænker om du evt kan fylde ammebrikken med mælk inden han får den i munden. Ellers skal du måske prøve at tage ham fra så han får bøvset et par gange under måltidet.

Anmeld

10. december 2009

MorTilGustav

Jeg har næsten hele tiden brugt ammebrikker til min 6 uger gamle søn og der har slet ingen problemer været.. Har dog lidt opdaget at jeg har haft en meget lille model (Pigeon, købt i BabySam) i forhold til "standart-modellen" der er en del større (fandt jeg i Matas fra Avent). Ved ikke om det måske ville hjælpe med en lille model (hvis det da ikke er den du bruger allerede..)?

Anmeld

10. december 2009

mariamiss6

Hej Line....

Det er vigtigt du er sikker på at ammebrikkerne hele tiden slutter HELT tæt om brystet, så ikke der kan komme luft ind nogen steder, for ellers er det jo klart at lille fisen spiser sig en luftbobbel til

Nu ved jeg ikke hvilke du bruger, men hvis de er firkantede, vil jeg foreslå dig at gå på apoteket i stedet for. De har de runde, og med dem er det lettere at få dem til at slutte tæt synes jeg.... Dem fra Avent er firkantede, og jeg synes de var åndssvage, jeg kunne aldrig få dem til at sidde fast....

Og så ved jeg ikke om det kan være en mulighed at man trykker tutten flad, ligesom med et kondom, inden man sætter brikken på brystet... Hvis det er muligt kan du jo på den måde minimere luftindtaget ved opstarten....

Jeg havde ikke problemer med at Bastian gylpede mere ved at bruge brikkerne, det gjorde han til gengæld da han gik over til flaske, og det samme gjorde Felix....

Lige et sideråd.... Hvis du synes der kommer meget kalk på ammebrikkerne, så prøv at filtrere vandet når du skolder dem...
På sygehuset fik jeg besked på at sterilisere dem i en kop vand i mikroovnen, men det blev så slemt med kalk, i løbet af 1-2 uger, så jeg til sidst måtte smide kruset ud.
Derfor gik jeg over til at skolde dem i stedet. Jeg kogte vandet i elkedlen, og siede det så gennem kaffefilteret og tragten, det minimerede kalken, og forhindrede at mine ammebrikker blev helt udtørrede af kalkaflejringer.

Anmeld

13. december 2009

RGN

Profilbillede for RGN

Mht rengøring af ammebrikker fik jeg af vide på hospitalet, at jeg skulle gnide dem i groft salt og derefter skylle dem med vand.

Anmeld

13. december 2009

mariamiss6

RGN skriver:

Mht rengøring af ammebrikker fik jeg af vide på hospitalet, at jeg skulle gnide dem i groft salt og derefter skylle dem med vand.

Jmen det var skam også den besked jeg fik, men så skulle den stadig koges bagefter... Saltet er til for at gnide det der mælkefedt af med, altså til at rense med, og så koger man den for at sterelisere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.