lamaze er godt legetøj, oftest fordi de stimulerer sanserne, og barnet kan bruge lang tid på at undersøge bare en lille bitte rangle-lignende ting. Fordi den har så mange forskellige lyde, og forskellige måder at føles på....
Jeg synes det er lækkert, fordi et er i klare farver, som tydeligt skiller sig fra hinanden, og fordi stort set alt fra lamaze (så længe der ikke er mekanik) kan komme i vaskemaskinen....
Jeg kan også godt lide tiny love, men jeg synes nogen gange at de gør mere ud af indmaden, end af det barnet rent faktisk kan se.... For eksempel kan farverne være lidt flade, og "designet" af et dyr være noget tamt. Men funktionen er den samme, og lige så god, som lamaze, når man sammenligner de ting, der rent faktisk skulle have samme funktion....
Bellino/bambini

er lige så godt som lamaze synes jeg, Men de ting jeg har set, som aktivitetstæppe og rangler, er ofte i nogle meget paste-agtge farver, så det hele ser rigtig kedeligt og ensfarvet ud.... Det synes jeg er lidt træls...
Jeg kan godt lide lamaze, og SÅ dyrt synes jeg heller ikke det er... deres store elefant/sol/kat/blæksprutte synes jeg er gode, fordi der er mange forskellige ting på 1 stykke legetøj, og så kan de lige hægtes fast på for eksempel barnevognskalechen, og barnet vil stadig kunne lege med det.
MEN jeg synes sagtens man kan købe det der er billigere, eller mere ukendt. Man skal vel blot tænke over hvilken funktion legetøjet skal have... Altså e rman tilfreds med måden legetøjet stimulerer på. Hvordan er det at røre ved, er lydene lækre, er farverne skønne? Det er vel mest det eg har gået efter, tror jeg.... Men på den anden side, så har jeg også fået mange af mine ting, eller arvet dem fra andre, eller bare lånt de ting til baby, fordi de ikke blev brugt så meget....
Jeg havde et aktiivitetstæppe fra tiny love, det var jeg rigtig glad for. Jeg synes at selve tæppet var super lækkert, i farverne og sådan, og så kunne jeg bare vaske det i maskinen når baby gylpede... De ting der var med, til at hænge på synes jeg også var fine, i lyde og at røre ved og sådan, men jeg synes farverne var sådan lidt hmmmm... Så jeg blandede lidt lamaze på, og dem jeg bedst kunne lide fra det der fulgte med til tæppet....
Især en søhest med en lille melodi, og så en skildpadde med spejl under, var jeg glad for, ved tiny love aktivitetstæppet....
Det korte af det lange.... hvis du er tilfreds med hvordan det billige legetøj fungerer, så køb det.... Eller kig efter lamaze, brugt, på dba/guloggratis/trendsales og hvad ved jeg.... Der skal da nok være noget pænt, til samme penge som det billige.... Eller endnu billigere...